Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Ahh, den velkjente “throw some shit and see what sticks” - argumentasjonsteknikken.

Det burde bli morsomt 🤷

Var ikke det opprinnelige argumentet at Radforsk hadde orkestrert embargoen så de skulle kunne kjøpe 7000 aksjer billig i markedet, eller? Beveget deg til neste konspirasjonsteori?

2 Likes

Jeg poengterte bare at callen og innsidekjøpet med fordel burde vært gjort i motsatt rekkefølge, for ryddighetens skyld. Det står jeg fortsatt for. At tidspunktet for call var “rigget” for innsidekjøp, det tror jeg selvsagt ikke!

1 Like

7000 aksjer er vel et relativt lite kjøp fra Radforsk. Tenker det er mer et signal til markedet at de fortsatt har troen.

4 Likes

enig, sånn jeg også tolket det

Folk her inne har vel et varierende syn på verdien av analytikere sin mening om norske biotek selskaper. Men dette er one-lineren til en oppdatert analyse fra ABG, og viser godt det informasjonsvakumet NIPU nyhet har gitt:
ULTIMOVACS, BUY. TP NOK 100.0 (180.0) – INITIUM will tell. NIPU trial missed primary endpoint in mesothelioma. Despite negative cross-readout, still hope for INITIUM. New TP of NOK 100 (180).
Selve analysen er selvsagt mer nyansert og har sine plusser og minuser om utviklingen i studiene, men target ned fra 180,- til 100,- er jo likevel en ganske drastisk konklusjon.

2 Likes

De følger i det minste kursen ned :wink: What else is new.

Man får vel tro at Collier junior hadde snakket med pappa sin analytiker før han dumpet samtlige aksjer han hadde på torsdagen da.

1 Like

Det de egentlig mener er at der fortsatt er (eller økt) håp for NIPU, siden de tydeligvis ikke leste meldingen og/eller forstår at det er overlevelse som gir fasit. Óg at håpet for INITIUM nødvendigvis også har økt.

For noe absolutt vrøvl. Styret kan velge noen andre bakoversleiker neste gang de eventuelt må på banen igjen.

1 Like

Godt noen er enige med deg :ok_hand:

IMG_0250

3 Likes

Famous last words…

Bra, mer “vi forventet PFS i NIPU”, “dette er ikke bra nok”, “Ultimovacs feilet”, “NIPU var krise” kommentarer, får lønn i morgen. Da kan dere slutte å finne opp ting og så kan vi snakke om case seriøst :stuck_out_tongue:

1 Like
26 Likes

Vær forsiktig med å bruke Finansavisen som kilde. Det er IKKE lenger Adam Karlsson som analyserer ULTI. Analytiker i hvert fall de siste 12 måneder har vært Gonzalo Artiach.

5 Likes

Bra jobbet folkens! Da får jeg billige aksjer i morgen så lenge også Ulti holder tyst en dag til ang. Initium.

2 Likes

Sånn, da er jeg ferdigkjøpt. Dere kan slutte å holde kursen nede nå :sweat_smile: Snitt inngang på 108,5.

15 dager til H2, vi må vel regne med tilnærmet lik vasketid som NIPU og at 70 events ikke blir meldt markedet. Teoretisk kan 70 events allerede ha skjedd, og statistisk er det veldig sannsynlig. Og at vi har en fordeling på 29/41 i progresjon mellom UV1 armen og kontroll-armen er forventningen min. Det vil i så fall bli veldig godt mottatt av markedet. Jeg forventer INITIUM Readout rundt 15.-25. juli.

Vi får nok ikke full kursuttelling(200+) før det er ryddet opp i misforståelsene rundt NIPU med rene tall fra den medisinske konferansen i høst.

10 Likes

Denne gjengen inne på Ultimovacs småprat tipper jeg har en snitt-inngang på 50 kroner.

Hvor stor prosent av totalen har du våget å satse her da?

https://twitter.com/ultimovacs/status/1669281704131932161?s=46&t=j2L3pFnnuVpIRSzl3dWeKg

Tweeten er jo grei nok, men innledningen i artikkelen er jo en ren fallitterklæring. Synd de ikke så dette før de sendte den ut og startet handel i aksjen da?! Jeg er ingen linjalgnukker, men det er ingen tvil om at omsetningen i den første timen vil prege kursen i lang tid.

7 Likes

Det er å skyte egen fot.

Hvorfor ble det ikke forfattet en melding markedet kunne forstå uten å fullstendig misforstå det meningsbærende innholdet? OK, la oss si det er tilnærmet umulig å til. Hva gjør man i så fall da?

Da åpner man i hvert fall ikke aksjen for handel med en call én time etter åpning og etter at alle krigsoverskrifter er skrevet, shorter plassert og aksjonærene selger i panikk! Det minste man gjør er å holde et presse- og analytikermøte før åpning og/eller stanser handelen inntil et slikt er gjennomført og man har LITT narrativkontroll om ikke annet. Å jobbe for å endre et etterlatt inntrykk er nesten umulig, men de skal ha for at de nå forsøker.

Mer enn én milliard kroner i selskapsverdi er barbert bort. På en melding burde være nøytral-positiv. Det er ikke morsomt for noen. Jeg liker ikke å være “uhyggelig” fordi jeg synes så meget om teamet som på alle mulige måter gjør en god jobb.

Men akkurat her gikk det fryktelig galt.

20 Likes