Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Jeg er ikke helt enig i at PFS nødvendigvis burde være feil endepunkt når man undersøker immunonkologisk preparat vs immunonkologisk preparat. Man skulle jo tro at dersom UV1 var effektiv så ville man se det på PFS også vs kun IO uten UV1… Hvis man er litt positivt anlagt og tror på det at BICR-HR kanskje er i området rundt 0.7 (positivt av local assessment + positiv trend på OS) så kan det jo virke som om PFS kan være riktig endepunkt for en større studie enn NIPU.

OS er såklart viktigst, men det er sjeldent man tar seg tid til å vente på det, da det i de fleste kreftindikasjoner tar veldig, veldig mange år å få svar på. Surrogatendepunkter kalles det når et endepunkt er tenkt å ha en korrelasjon med OS, men man ser jo i mesoteliom at de som randomiserer mot kjemoterapi får beskjed av FDA om å bytte endepunkt.

3 Likes

Det har vel aldri blitt spesifisert STOR statistisk signifikans? Ingen tall er jo delt, så det blir vel helt feil å overdrive den informasjonen som har kommet fra Helland (like lite som vi skal tolke BICR som at de sier at det ikke er noen effekt).

1 Like

En HR lik eller lavere enn 0.73 er “høy/stor” statistisk signifikans. De lokale klinikerne mener de har en studie som møter endepunktet på PFS.

Nei.

Jeg siterer det jeg har sett fra ledelsen i Ultimovacs (som da har sett data). Som alltid når jeg kommer med noe så er det fordi jeg husker det, ikke fordi jeg finner det på.

Det er hele grunnen til at jeg setter mine egne tolkninger så høyt som jeg gjør :man_with_turban:

00:24:47,912 → 00:24:52,182
While you are not sharing any numbers, can you say anything about how large

315
00:24:52,236 → 00:24:58,310
the difference between the two radiological assessments was? I think I

316
00:24:58,380 → 00:25:00,454
answered the first part of that earlier on.

317
00:25:00,492 → 00:25:02,200
I think we had a similar question.

318
00:25:03,050 → 00:25:07,994
And regarding the difference to what I can say again, or as much as I can

319
00:25:08,032 → 00:25:14,590
say the rest is for the details when the investigators so decide is that,

320
00:25:14,660 → 00:25:20,798
and we already have several times if the study would have been measured in

321
00:25:20,884 → 00:25:25,386
the primary endpoint under local review would have been a very positive

322
00:25:25,498 → 00:25:29,730
trial with highly significant statistical differences.

10 Likes

TAKK !
OK, da ser jeg at de har brukt ordet “highly” og det må vel bety at de er på mer enn HR 0,736 med margin. (Edit: skrev opprinnelig 0,731, men det riktige tallet var 0,736 som resultatet bør være bedre enn)

3 Likes

Han kom med en viktig begrensning i NIPU ved 0:42:30-0:45:30 ca. i webcasten. At i dette studiet er de fleste non-responders i utgangspunktet, så målet med vaksinen er å åpne tumoren for immunforsvaret: Ultimovacs Webcast (royalcast.com)

Så respons her blir veldig viktig. Får de flere responders i UV1 armen med god margin viser det at vaksinen fungerer, selv om immunterapien ikke har/har effekt på selve tumoren. Det vil vi ikke nødvendigvis se så klart fra PFS, men vil få vite om senere når detaljer kommer.

I et scenario hvor UV1 fungerer perfekt og immunterapien fungerer dårlig vil vi se stor forskjell i responders og non-responders, uten at PFS påvirkes så mye så det er også viktig å få med seg mtp. universaliteten i UV1. Klarer den å gjøre kalde tumorer responsive er det der gullet ligger mtp. forventningen til resten av studiene.

Om immunterapien fungerer perfekt derimot er PFS et veldig godt mål på UV1 sin virkning her.

0:49:26 snakker han om statistikken i NIPU. Da sier han: Alpha: 0,1 Power: 80 HR: 0,6

“Hvis man er under HR: 0,736 er studiet positivt med p value < 0,1 one-sided alpha”

Har foret chatgpt med en del info, men ikke det muntlige eller studiedesignet:

image

Bare for å sette ting litt i perspektiv mtp. Free Float og hva som skjer med aksjekurs i forhold til eierforhold. Dette er topp 20 sine porteføljer over de siste 2 årene:
image

De eier nå samlet sett 66% av aksjene i Ultimovacs, og sitter i det store bildet helt musestille. 3 har solgt litt 2 har økt litt i det siste, ellers er de så og si helt stillestående.

Med andre ord, mesteparten av aksjene er låst hos disse og kursen settes ut ifra hva de siste 34% av aksjene handles for. Av topp 50 ser vi liknende grafer, bli insider+ for å se alt.

Det er så lite som ligger ute i markedet og disse kjøper heller ikke på børs, så det er kampen om de få aksjene som er igjen som styrer veien.

Anslagsvis har jeg kommet fram til at det er ca. 6-8 millioner aksjer som faktisk handles med her. Og av disse er kun 1 mill aksjer omsatt i stor grad. Av totalen på 34M aksjer er det med andre ord ikke mer enn 1 mill forholdsvis raskt tilgjengelig for salg over børs, og som oftest ikke mer enn noen tusen aksjer rundt RT. Trading view sier float er 14,43M aksjer, men de definerer float litt annerledes. Siden start har kun 54M aksjer blitt omsatt i aksjen, altså 1,6 ganger aksjens totale antall aksjer. I hele denne opp og nedturen har bare 9M aksjer blitt omsatt.

Oppturen tok 6,4M aksjer fra bunn til topp:
image

Og nedturen tok 2.6M aksjer for å viske ut nesten samme endring i market cap:
image

Altså under 7% av aksjene er omsatt mellom 136 og 78 på vei ned. Så totalen her er relativt enkel.
Over 93% av aksjene har stått stille siden siste topp. Selv med såpass store nyheter som NIPU resultatene var for de få som er aktive.

Så da blir spørsmålet: Når salgsviljen på NIPU nyheten var så lav, men kursen endret seg så mye. Hvordan vil da en positiv nyhet slå ut?

39 Likes

Med så få aktører, hvem kjøpte alle de aksjene som ble dumpet?

Det er forøvrig ikke første gang denne aksjen har fått juling på gode resultater som markedet ikke har skjønt.

Har vi fått navnet på BICR i NIPU studien?

Det holder det :grin::100::muscle::

All patients in cohort 2 who were alive at he 2-year follow-up, remain alive at the 3-year follow-up.

Så legger de endelig litt positivisme i meldingen for å vise at utsettelsen av Initium skyldes at pasientene lever lengre enn først antatt og at dataen de viser til i dag kan være forklaringen bak forsinket readout fra H1 til H2.
UV1 funker, det er vel egentlig det de sier i dag.

Nå synes jeg selvtilliten kommer bedre frem fra ledelsen, dette var bra!

24 Likes

Ja, dette siste avsnittet i pressemeldingen er et godt tegn :smiley: og så mye klarere kan de vel ikke få sagt at utsttelsen er en posistiv nyhet i seg selv?
" Ultimovacs further investigates UV1 in malignant melanoma in its randomized
Phase II INITIUM trial of UV1 in combination with ipilimumab and nivolumab. The
trial completed enrollment of 156 patients with advanced non-resectable or
metastatic malignant melanoma in July 2022. The top-line results will be
disclosed after cancer progression has been verified in 70 patients, which was
anticipated in the first half of 2023. As announced in April 2023, the readout
is now expected in the second half of 2023. This is due to patients taking
longer than estimated to experience cancer progression, which is very
encouraging and positive for patients. "

21 Likes

Slik dette er formulert ser det ut til at 70 events ennå ikke har inntruffet.

The top-line results will be
disclosed after cancer progression has been verified in 70 patients, which was
anticipated in the first half of 2023. As announced in April 2023, the readout
is now expected in the second half of 2023.

1 Like

Er nok mange som kan riste av seg skepsisen for videre investering nå :+1:

6 Likes
13 Likes

Dette styrker troen på UV1 i sin helhet mener nå jeg🥰
Initium er emest sannsynlig forsinket fordi det virker
Helland tror jeg har mer rett enn BICR og OS er det som teller, men må modnes.
Og så ligger TET å ulmer under overflaten🥰

5 Likes

Nå er det vanskelig å holde dette nok “nedpå”. Tror virkelig ikke at man forstår omfanget og konsekvensene av børsmeldingen som ble publisert i dag. Vi snakker tross alt om harde data og hard facts her. Det UV1 gjør, og de følger det får, i økt overlevelse osv er etter min vurdering et større gjennombrudd i kreftbehandling som vil få substansielle endringer i behandlingsregimer osv ovv.

1 Like

Enig at det er positivt at overlevelsen holder seg god i UV103. Særlig sett opp mot utsettelsen av INITITUM i samme indikasjon. Men, N er lav og det er og blir tidligfase.

Men, er det noe markedet ikke forstår omfanget av, så er det signalet som ble gitt med NIPU-meldingen. Om man holder det sannsynlig at Principal Investigator og de lokale spesialistene treffer med sine analyser, så har man det hittil kraftigste (randomiserte) signalet på at UV1 kan gi økt effekt av CPI - også i noen av de mest krevende indikasjonene som finnes (2L meso).

Og her er vi altså, 40 prosent lavere i kurs. Man kan ikke si at børs er kjedelig og noe annet enn (tidvis helt irrasjonell) psykologi.

Den ble nok i hovedsak satt før melding. Så de lider ingen nød. Det sagt er det på tide å hjelpe dem ut og over i bedre veddemål enn å syne INITIUM.

5 Likes

Har kjøpt litt i dag, etter å ha fulgt tråden en stund tror jeg som dere at dette må være en god R/R

N kan være akkurat det det vil. Poenget for meg og alle mine klinikere som jobber med dette på daglig basis er at nå har vi noe som kan gi håp. Ok, dette er ikke løsningen på kreftgåten, men dette gir statistisk signifikante forbedringer. Så kan børskursen gå øst eller vest, det har jeg ikke kompetanse til å si noe om, men for pasientene er dette så utrolig viktig!

29 Likes