Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

Så får vi se da om det er noe hold i MA200 her ved ca. 100 (daily chart):

Fikk ikke noen boost på ettermiddagen akkurat, men greit at den klarte å karre seg inn over 100 på close. Får se om tredagersregelen har gjort jobben nå da.

Ikke det nei. Ganske imponerende at de har klart å ta den helt ned til absolutt siste skanse fra siste tids opptur. Undershoot fra 200 dagers snitt.

50 dagers snitt på 90 er neste hvis den ikke bouncer.

Men, hvis man skal peke på en positiv ting for longs:
Volumet på åpning er ikke veldig høyt, så det kan tyde på at salgspresset er i ferd med å fisle ut.
(Måtte rette en faktafeil i første kommentar her)

Hadde likt å vist hva teknisk avdeling på TI mener her nå

Ligner veldig på et bunnsignal, men det er alltid en risiko for at noen tegner opp en bulltrap som kan lure flere til å kjøpe. Så man må vente utover uken for å se om det kommer inn skikkelig volum på kjøpersiden nå.

Alle streker som man håpte kunne være støtter på vei ned, sjekker man nå som mulige motstander på vei opp.

Annet eksempel på nerding man gjør er å zoome enda lenger inn på tid, og se på at man får bull crossovere på veldig korte glidende snitt, og at disse holder seg:

Fin start på morgenen. Mer volum nå, så blir det fort morsomt.

3 Likes

Begge gap er nå lukket og SMA200 ser ut til å ha tatt i mot kursnedgangen ved ca. kr 100.
SMA50 ligger nå på 90,6 så en krysningen og “golden cross” kan ta lengre tid enn jeg skrev for noen dager siden.
Volumet har steget betraktelig i det siste, noe som gjør aksjen mer mer potent og ikke minst interessant for kortsiktige trader.

3 Likes

Bare kommentere at vi for tiden ikke får særlig hjelp av US indeksene for å si det mildt. (Jeg ligger for tiden short på SPX).
Men nå ikke så langt ned til området 4050-4080 på SPX hvor jeg dekker short, og tror de internasjonale børsene blir bull igjen (HS target nådd).

3 Likes

Her XBI i US som ser grusom ut og gir null støtte til norsk biotech i øyeblikket, Men tror det snur i november og at 2024 med valg i US kan bli et godt børsår som det statistisk nesten alltid pleier å bli.

3 Likes

Ingen grunn til å nistirre på dette lenger nå som volum er tørket ut.

Har satt bear alarm på brudd under 99, bull alarm på brudd over 113 eller golden cross 50/200.

3 Likes

Gamle netfonds charts brukte tydeligvis samme bibliotek som du har der, deilig å se igjen <3

“Big Charts” fra MarketWatch.

Brøt under 99-100, så er et litt bearish bilde aksjen tegner opp, med 96 som en sisteskanse. Sikkert mange som legger opp kjøpsordre nedover og smører seg med tålmodighet.

1 Like

Shorts / selgere har defacto full kontroll i dette papiret. Ingen har vilje/evne/incentiv/etc til å kjempe imot. Støtten brytes idag og det er nå lite som stopper denne fra å sige videre nedover. Først ca 90kr og deretter ca 80kr hvor vi møtet glidende snitt (i daily chart).

Hvilket glidende snitt du mener på 80?

Jeg har 50 dagers simple moving average på 91 ,6, den hadde det vært veldig attraktivt å holde seg over.

Serviett-TA’en min var noe unøyaktig. MA50 på 91 ish og MA100 på 83-84.

EDIT: Best case nå er snu på MA50. Next / worst case er snu på MA100.

EDIT 2: Evt. at vi snur her midt mellom MA200 og MA50 :slight_smile:

1 Like

MA200 / MA100 / MA50

1 Like

Ligger vel an til en småepisk trippel-quadruppelbunn om man zoomer helt ut.