Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Olaparib, Durvalumab and UV1 in Relapsed Ovarian Cancer (DOVACC)

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04742075

A Randomized Clinical Trial Investigating Olaparib, Durvalumab (MEDI4736) and UV1 as Maintenance Therapy in BRCAwt Patients With Recurrent Ovarian Cancer. This prospective, multicenter, open-label, randomized phase II maintenance study is evaluating the efficacy of UV1-olaparib-durvalumab combination as maintenance therapy after platinum combination therapy for BRCAwt patients with relapsed ovarian cancer.

ClinicalTrials Identifier: NCT04742075
Recruitment Status: Not yet recruiting
First Posted: February 5, 2021
Last Update Posted: February 5, 2021

Estimated Study Start Date: June 15, 2021
Estimated Primary Completion Date: June 15, 2024
Estimated Study Completion Date: June 15, 2026

10 Likes

Oppdatert idag

5 Likes

…med flere, og flere åpnede sites i USA. Og Sykehuset Østfold HF som ny site i Norge. Her er det fullt trykk på rekrutteringen!

5 Likes

Enig! Her lukter det godt over 10 nye innrullert.

1 Like

Som også @Fornybar skrev over her, så vet vi at INITIUM med stor sannsynlighet rekrutterer fortere enn NIPU. Og NIPU vet vi nå har rekruttert minimum 12 pasienter i Q4, mot 2 i Q3. INITIUM rekrutterte 9 pasienter i Q3, så da tipper jeg over 20 i Q4 jeg. Jeg tror ikke markedet helt forstår hvor bra det går med dette som jo er så kritisk for selskaper av denne typen!

4 Likes

Jeg har vel sagt mange ganger at jeg forventer at 2021 er året hvor de for alvor får interesse fra det norske markedet. Levering på innrullering er det viktigste de gjør nå.

5 Likes

Om du får rett her, tror jeg den første store steinen er lagt for en meget god utvikling utover i 2021. Man må være såpass ærlig å si at det er på dette punktet mange av de andre norske biotekene har feilet. Med en god og akselererende takt utover i året, kan Ultimovacs stille seg bort fra mengden, i positiv forstand.

2 Likes

Stiller meg bak @polygon, selv om jeg ikke hadde tenkt å legge noen forventninger.

1 Like

Helt klar over at det jeg gjorde der er farlig :wink:

1 Like

Flott

Selskapet bygger sten på sten og innfrir til de grader på sin guiding

Spennende å se om det kommer en oppdatering snart vedrørende progresjon på innrulleringen OG om markedet vet å sette pris på dette

1 Like

Vi får en oppdatering allerede ved Q4-presentasjonen 17. februar. Så vidt jeg vet er det kun Ultimovacs som er så transparente på guidingen sin at de oppgir presise antall. Før eller siden burde markedet verdsette dette i all den tid de leverer og leverer på rekruttering (og særlig i en periode der «alle» andre feiler).

2 Likes

Er det noe positive triggere eller negative nyheter som kan komme i Q4?

Kanskje vurdere å hente mer nå, om den skulle stikke videre oppover.

Nordic Nanovector rapporterer også fremdrift på sin hovedstudie. :slightly_smiling_face:

Jeg tror også at markedsreaksjonen vil tvinge seg frem etterhvert som året skrider frem. De skal jo være ferdig rekruttert i år, og for å greie det må de ha noe å vise allerede nå.

Skissen for 2021 begynner å se rimelig eksplosiv ut

  • God innrulleringstakt vises på 4Q20
  • Enda bedre takt vises frem på 1Q21
  • Oppdaterte data på melanoma med Keytruda i juni
  • ~3/4 av veien innrullert ved 2Q i august
  • Oppdaterte 1 og 2årsdata for Melanoma og Keytruda i september
  • Safetydata på TET i Q4, launch av profylaktisk program (UV2)
  • INITIUM ferdig innrullert i Q4

… Og alt mulig annet innimellom.

Ser bra ut, ja? Som sagt, minst 100% yoy i 2021 også dersom de fortsetter å levere

@Smacks kvartalspresentasjone er som regel ikke forbundet med noe annet enn oppdatering på studiene. Bull og bear scenario kan jo tenkes ut i fra rekrutteringstakten i INITIUM. Har de kun fått inn 10 pasienter så vil jeg si det er skuffende, f.eks. Og, de har sagt at de kommer til å gå gjennom patentsituasjonen for UV1 på denne kvartalspresentasjonen. Det vil bli lærerikt, om ikke direkte kursdrivende.

3 Likes

Trodde det var noe nytt i det fundamentale når jeg så antallet innlegg…

Mange innlegg her som kan modereres over i småpraten @Savepig

2 Likes

Og minst én som kan slettes, ser jeg :grin:

FPD i TENDU/TET skjer vel også i Q1.

Et annet moment er at man fortsatt, etter både FOCUS og DOVACC, ikke har fått oppdaterte analyser / kommentarer fra meglerhusene. Jeg trodde de ville komme umiddelbart, men den gang ei.

Når de kommer vites ei, men at kursmålene vil være langt nord for tresifret er gitt. Nå har man 500+ N totalt etter to, store nye randomiserte f2 studier (som på ingen måte er tatt høyde for i dekningen).

Edit:

Herunder har man problemstillingen (i mangel av bedre begreper) som er tilnærmingen indikasjon-til-indikasjon for UV1. Men dette er en diskusjon som kanskje hører hjemme andre steder.

LOA-vurderinger også.

Oslo, 10 February 2021: Ultimovacs ASA (“Ultimovacs”, ticker ULTI), a
pharmaceutical company developing novel immunotherapies against cancer, invites
to a webcast presentation of its fourth quarter 2020 results on Wednesday 17
February 2021.

The presentation can be followed as a live webcast (access through link
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210217_7) at 09:00
CET on Wednesday 17 November 2021. The webcast presentation will be available on
our website, and it will be possible to post questions during the presentation
through the webcast.

The report and presentation will be available on the company website from 08:00
CET the same day.

For further information, please visit www.ultimovacs.com or contact:

Carlos de Sousa, CEO
Email: carlos.desousa@ultimovacs.com
Phone: +47 908 92507

Hans Vassgård Eid, CFO
Email: hans.eid@ultimovacs.com
Phone: +47 482 48632

Oslo Universitetssykehus la også ut informasjonen om TENDU nå i februar.

Så også at clincaltrials oppdaterte informasjon om TENDU på tirsdag, hvor eneste forandring er at de legger til “Estimated Study Date: 15. Februar 2021”
Mulig de har en pasient som fikk Boostrix denne uka og iløpet av neste uke vil få første dose?

Dette er dog bare mine spekulasjoner, men hadde vært en hyggelig beskjed før Q4 på onsdag

10 Likes

Tipper du er rimelig nært sannheten. Mulig de melder først etter at TENDU er administrert, men jeg er faktisk usikker på hvilken praksis de har.

2 Likes

Det går så på skinner i dette selskapet!

“Estimated Study Date” refererer nok til når studien er åpen for rekruttering. Og så tipper jeg de melder FPD når sprøyten med TET settes.

Edit: Nei, der tok jeg feil: “Estimated Study Date” er tydeligvis “The actual date on which the first participant was enrolled in a clinical study. The “estimated” study start date is the date that the researchers think will be the study start date.”

Anyways - det skjer straks :blush:

4 Likes