Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Bra. Bare ikke let i samme kurven som Nano finner sine.

Neladner passer veldig godt, men kanskje overkvalifisert?

Han er litt for lite haussete, som også var deler av grunnen til at han overlot roret til De Sousa. Jeg synes strategien de kjører nå er perfekt. Ærlig og redelig kommunikasjon, med økende grad av selvtillitt (positive ordlag) basert på faktiske kliniske resultater. For både eksisterende og nye aksjonærer er det viktig at de finner en person som har pondusen til å bli trodd på at produktet fungerer og at value proposition er så stort som man tror.

TDN FINANS: ULTIMOVACS ANSETTER PROFET
Det norske kreftselskapet Ultimovacs melder i dag at de har ansatt biotekprofeten som ny sjef for IR og kommunikasjon. Profeten har bakgrunn fra børsfoumet Tekinvestor, der han har vært en kontroversiell forkynner av evangeliet etter Kongstun-Arnesen.

-Å velge mellom en som kan se fremtiden, og en som ikke kan det? Det er enkelt. Allerede før han har tiltrådt jobben vet vi at vårt femte randomiserte fase-2 studie blir med Roche og sjekkpunkthemmeren Tecentriq. Altså, vi vet det før det har skjedd! Og det er jo kjekt. Vi gleder oss til flere åpenbaringer fra profeten i tiden fremover, kommenterer CEO Carlos de Sausen til TDN.

Profeten, også kjent som gründeren bak FFE (Fuck-Følelser-&-Emisjonsmaskiner), ønsket ikke å stille til intervju. Til TDN var hans eneste kommentar per SMS følgende: “Ønsker å sende en hilsen til TI-chat og gjenta at jeg ikke leser nettaviser, nettaviser leser meg. Hva gjelder Ultimovacs, LOL, du er passe idiot hvis du ikke kjøper”.

17 Likes

Litt for lite hausete , faktisk :rofl: Jeg syns han forklarer teknologien på en så folkelig måte og entusiastisk at menigmann er i stand ti å forstå det, samtidig er det greit å få det forklart på norsk til tider.

2 Likes

Ultimovacs’ Announces Review Article Highlighting Telomerase-based Therapeutic Cancer Vaccines

27 Likes

For en aksjonær, så koker vel denne artikkelen ned til en beskrivelse av feltet og det som var og er konkurrentene til UV1 og Ultimovacs.

For et år siden skrev jeg “Slik jeg vurderer det, så er de syv konkurrentene som ble listet opp i forbindelse med IPOen redusert til to”. Og dette bekreftes i artikkelen, og de to er altså UCPVax og INO-5401 fra henholdsvis det bittelille franske biotekselskapet Invectys og det (i amerikansk sammenheng) også lille selskapet Inovio Pharmaceuticals.

Selv om det ikke kommer fram i artikkelen, så har UV1 foreløpig både klart sterkest data og har kommet lengst i utviklingsløpet. Men disse to er absolutt reelle konkurrenter, og Inovio er f.eks. nå i gang med en fase I i friske frivillige med BRCA-mutasjoner med INO-5401 som en profylaktisk vaksine, så her er de på sett og vis foran: INO 5401 Vaccination in BRCA1/2 Mutation Carriers - Full Text View - ClinicalTrials.gov. Men ved en safe TET senere i år, så vil nok Ultimovacs ta dem igjen også her.

26 Likes

Sånn apropos profylaktisk potensiale, så står følgende setning med referanse til MM-Ipi studien: “Interestingly, late peaks in immune responses have coincided with clinical events, suggesting a natural boosting of the immune response by recurring tumors”. :blush:

11 Likes

Fin mail fra Nordnet nå:
\ 600xauto

Foto: ULTI

ULTI: Publikasjon i Frontiers in Immunology

Oslo (TDN Direkt): I en publikasjon av en artikkel i Frontiers in Immunology undersøkes den brede relevansen av telomerase som et attraktivt kreftmål, ifølge en melding fra Ultimovacs mandag kveld.

Det undersøkes også muligheter for optimalisering av anti-telomerase-vaksiner sin ytelse både ved å velge passende kreftvaksiner og ved å analysere den underliggende begrensningen av nåværende standardbehandlinger.

Ifølge meldingen eksisterer det et sterkt rasjonale for å kombinere sjekkpunkthemmere med telomerase-vaskiner for å øke aktiviteten i celler som er involvert i antikreft-immunoresponsen.

“Denne siste artikkelen formulerer begrunnelsen for bruk av telomerase-målrettede kreftvaksiner som en nøkkel til å frigjøre sjekkpunkthemmers fulle potensial”, heter det i meldingen.

Publikasjonen er en gjennomgang av telomerase-baserte terapeutiske kreftvaksiner, inklusive selskapets universelle kreftvaksine UV1.

Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com, Infront TDN Direkt

2 Likes

@polygon kan du sette U opp mot Pipeline - Cytovation AS?
Jeg syns det ser ut som noe av det samme og likelydende indikasjoner de jobber med.

Nei, jeg ser ikke at en sammenligning av Cytovation og Ultimovacs er særlig relevant. Det er peptidebasert IO som skal kombineres med sjekkpunkthemmere, men der slutter vel i grunnen likhetene som de deler med et hundretalls andre selskaper. I løpet er de der Ultimovacs var for omtrent syv år siden.

1 Like

Hehe, meget betryggende tilbakemelding. Tusen takk :slight_smile:

Er d noen som har noen tanker om hvorfor det er så få (konkurrenter) som jobber med telomerase baserte vaksiner, når rasjonalet for dette er så sterkt?

2 Likes

Er på mange måter det den nye artikkelen handler om, og det enkle svaret er at det ikke har funket - før nå i kombinasjon med sjekkpunkthemmere.

5 Likes

Det er også derfor det vil være en sensasjon dersom INITIUM leser av med signifikant forskjell mellom armene.

Jeg liker oddsen som det ser ut nå.

8 Likes

Startet rekruttering i Arizona og Kentucky. Lagt til 4 sentre i UK

16 Likes

Per i dag er det ingen svenske børsforum for Ultimovacs, noe det bør være når selskapet har nesten 700 svenske aksjonærer fra Avanza alene. Har derfor startet en Discord-server (børsprat i Sverige = Discord) for å tilby svenskene et naturlig inngangspunkt til Ultimovacs (og TekInvestor). Om noen her inne ønsker en invite til denne er det bare å sende meg en PM. Nå er det sommer, men ser for meg å promotere denne litt slik at den blir aktiv ila. høsten.

10 Likes

Litt smått på 69,- når’n først sitt å glor!

Vi :sailboat: av gårde inn i sommeren.

Ikke planlagt å sitte fullt lastet. Men, når dumpen kom i dag, så ble det slik. 70 er det nye 60 :sunny:

dnb

“With some of the longest follow-up with immunotherapies to date, Opdivo and Yervoy have consistently demonstrated durable, long-term survival benefits for patients diagnosed with advanced melanoma.”

2 Likes

Da er tiden kommet for lansering av Tekinvestors årlige Ultimovacsbingo.

Reglene er enkle:

  • Det er om å gjøre å få tre på rad, i hvilken som helst retning.
  • Man kan velge 5 events

Jeg er dommer.

Jeg har valgt
FPD I FOCUS
SAFETY TENDU
5.TE RCT
FPD DOVACC
FAST TRACK/BTD

Påmeldelse på PM. Vinneren får bragging rights og blir Tekinvestors nye BJELLESAU.

3 Likes