Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Jeg har faktisk ikke tatt meg skikkelig tid til å dykke dypt ned i q2-rapporten til Ultimovacs. Før nå. Limer inn et par spennende utsagn under:

- The vaccine is simple to manufacture and requires no sophisticated infrastructure. If the ongoing clinical development and testing of Ultimovacs’ cancer vaccine demonstrates that the vaccine gives clinical benefit to cancer patients, the potential clinical use of UV1 and related revenues could be very high.

- The three Phase II clinical trials will enroll more than 400 patients. Two of the trials will be in close collaboration with two big pharma companies and two international networks of specialized cancer centers. The ongoing clinical trials represent a strong platform for Ultimovacs to move towards a possible registration of the universal cancer vaccine, UV1.

- Ultimovacs continuously has or pursues discussions to enter into collaborations with cancer institutions and pharmaceutical companies in order to document the effect and safety of UV1 in other cancer types and in combinations with different cancer treatments.

- Pending confirmation of the safety of the TET technology through the Phase I TENDU trial and further pre-clinical development, the ambition is to apply the TET technology and identify new universal cancer vaccine candidates to move into clinical development.

4 Likes

God stemning på Radium rundt siste NSCLC-data på dagens radium, fra 9 min og 50 sekunder ut:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-147?ref=clipboard&p=i&c=0

7 Likes

Over natten ble Ultimo min største investering. Uten kjøp eller salg.
Hva blir den neste? Targo?

5 Likes
5 Likes

Healthcare Direkt är programmet där vi pratar om veckans händelser inom life science. I veckans avsnitt av programmet gästas vi av DNB-analytikern Patrik Ling som ger oss tre köptips. Dels forskningsbolaget Oncopeptides som nu står nära marknaden. Han ger också köpråd till läkemedelsbolaget Camurus samt det norska forskningsbolaget Ultimovacs som arbetar med utveckling av ett cancervaccin.

Hyggelig at svenskene snakker varmt om caset. Snakker med utgangspunkt i analysen sin fra oktober.

1 Like

Gleder meg til å se!

Det kan ta selskapet nærmere en fair pris hvis det er mange øyne på caset når de oppdaterer om den tredje studien og TET-studien. Selskapet har tross alt litt røtter i Sverige.

Denne Uppsala-koblingen er attraktiv. :slight_smile:

6 Likes

Absolutt. Det gir en knagg for det svenske markedet å henge Ultimovacs på, og det skader ikke så lenge de fortsetter å levere.

At de i tillegg har begynt med en aktiv infokampanje i Sverige tyder på at de har skjønt dette selv.

1 Like

Så var det her med 5 år til markedet? Høres rimelig konservativt ut!

Max ca 2 år til megadeal begynner å melde seg. :slightly_smiling_face:

Skjer ting før den tid også, spørsmålet er bare hva slags samarbeid- og/eller avtaler det blir.

Starter å bli bedre kursdiff på kjøp og salg og.

Jeg kjører videre på min twitterkampanje. Lik og del. Fikk dessverre ikke til å skrive så mye. Twitter har for få tegn til å få ned alt om denne aksjen. Tror faktisk ikke jeg kom meg til “den nærmeste tiden” engang …

6 Likes

Tråden fortjener egentlig å bli et eget innlegg på TI også.

Veldig bra Fornybar, nå også uten poster girls. Kan bli kamp om de aksjene som ikke “sitter fast” her etterhvert :wink:

Ja, blir jo dyrere og dyrere hver gang en kjøper, men greit det.

Episode 102, minutt 22

@polygon

Se denne og de neste postene:

1 Like

Synliggjør konkurransen blant sjekkpunkthemmerne i NSCLC. Pembrolizumab er den foreløbige vinneren, mens Ipililumab og Nivolumab har kommet til som en utfordrer også her.

Jeg kan tenke meg at Merck ser potensialet i å øke overall surivival i denne indikasjonen, noe vi har rimelig positive signaler på at UV1 kan være med på å gjøre.

Når det gjelder markedsstørrelse så kan man låne denne fra BergenBio


20% LOA på en slik indikasjon. Man skjønner hvorfor de har verdsatt lungekreft for Vaccibody til 8.8mrd kroner med LOA 10%.


I neste bilde ser man hva NSCLC kan være verdt med en viss markedsandel. For Vaccibody, beregnet til 90 milliarder NOK. UV1 er nok ikke noe dårligere der, og mye tidligere ute.

Det blir vanskelig å bli tatt seriøst om man fremsetter kursmål med 10-20% LOA i lungekreft fordi Ultimovacs er 2-3 år unna readout av en registreringsstudie.

Patrick Ling i DNB vil få litt av en jobb når neste studie legges fram, hvis det er NSCLC.

5 Likes

Blir jo nesten useriøst å legge de samme tallene på Ultimovacs :stuck_out_tongue:

90 milliarder
10% LOA
32 mill aksjer

281kr aksjen

Må være noe feil med kalkulatoren min?