Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Nei. Ingen her på berget skjønner dette. Skjønner det knapt selv.

6 Likes

Men nano og pcib feilet…

1 Like

Jeg er en av de som har flyttet restene mine over fra nanov til ultimovacs. I Nanov var det et stort antall røde flagg i lang tid. Disse røde flaggene valgte jeg å se bort i fra gang på gang. Etter denne fadesen med syvsifret tap ser jeg mer kritisk på nye investeringsobjekter. Slike røde flagg kan jeg per nå ikke se i Ultimo.

Vil rette en stor takk til alle de som bidrar med gode innlegg av høy kvalitet. Det gjør at amatører som meg lettere kan sette seg inn i selskapspresentasjonene til selskapet, og trekke egne selvstendige investeringsbeslutninger.

4 Likes

Lista kan gjøres mye lengre. Hvor ble det av Clavis, Bionor, Diagenic ++?

Kommer nok aldri mer et Nycomed, Pronova og Algeta. Eller kanskje gjør det det.

5 Likes

Men er det annet å gjøre enn å vente den tida det tar og evt kjøpe mer i tida som kommer uten melding?
Ser ut som enkelte nærmest dirrer 24-7 allerede på insiderchatten. Går vel mange uker før melding enda :wink:

Det vil sikkert være noen uker forsinkelse fra 70. event til dataene kommer. Konsulentene som jobber med å selge sitt bidrag vil sikkert ha minst 4-5 uker til disposisjon for å skrive rapport og gjøre finish, selv om de er bedt om å gjøre en del arbeid fortløpende.

Kurvene med sannsynlighet for signifikant resultat bør således ut fra et investeringsperspektiv forskyves med en måned ish om dette ikke er hensyntatt i utregningsmodellen.

Ellers ser jo alt utrolig lovende ut så langt og Carlos virker å ha stålkontroll på veien(e) videre.

2 Likes

Enig. Det skal være høy kvalitet og god kvalitetssikring og det må nokså sikkert lages rapporter. Det kan ta tid.

2 Likes

Hehe. Vi har skjønt at du ønsker å kjøpe mer, billigst mulig fremover. Det er fair og du er ikke alene om det.

Hva gjelder tid fra 70 events til selskapet melder resultater, så får CRO betalt X iht. kontrakt. Deres insentiv er at Ultimovacs er fornøyde (så de kanskje forblir kunder i fremtiden) og at det tar minst mulig tid (som selskapet i følge seg selv følger dem opp tett for å forsikre seg om).

Jeg tipper 2 uker gitt kontinuerlig oppdatering og relativt lav N. Kanskje det kan ta 4. So what, egentlig.

At det «dirrer» litt i tråd og på chatten er fordi det er smått sensasjonelt at markedet evner å prise selskapet i dag betydelig lavere enn ved emisjon i fjor høst.

Hvordan det kunne bli slik er i og for seg godt diskutert her inne (sektorkrakk, vekstkrakk, sentiment, peer-failures og tap av likviditet).

Nøyaktig «hva» som utløser kampen om den lille floaten som finnes før avlesning vet jeg ikke. Eneste jeg er sikker på er at det kommer til å skje.

1 Like

Helt enig i dette. Hvis man legger til grunn 1 måned med rensing av data havner man på cirkus 70% sannsynlighet for 41 events i kontrollarmen. Det er jo fortsatt allright :wink:

Dere kan jo bare avlese grafen der dere ønsker for å hensynta data cleanup.

1 Like

Ja, ingenting hadde vært mer gledelig enn en sensasjon her!

Håper du på melding i morgen eller i mars?
Trodde det var smartest å håpe på melding nærmere påske da det vil medføre større sjanse for AA-resultater.

Jeg, vi, alle sammen må håpe på gode data. Når de eventuelt kommer er helt underordnet og umulig å vite: de kunne kommet 1. søndag i advent, på julaften, de kan komme i morgen, neste uke eller til påske. Sannsynlighet for riktig fortegn øker sakte men sikkert med tiden.

Ok. Du skjønner kurvene og statistikken de forteller forhåpentligvis.
Hint: Det er bedre om de drøyer med å komme…

Tiden fra avlesning til publisering er for meg ganske så usikkert i og med at HR. Anne uttalte at det kan ta uker eller måneder for å renske data før de kan publiseres.
Velger å anta konservative 2 måneder og forhåpentlig ikke publisering før i mai.

2 Likes

Har du erfaring fra slike saker

Ja, du står fritt til å velge hva du vil :+1: Jeg velger å lytte til det CEO eksplisitt sier (at de følger opp for å ha databasene mest mulig oppdatert i takt med events) og forsøksvis bruke litt fornuft (lav N).

Husk at det IR-ansvarlig uttalte var et generisk svar med utgangspunkt i klassiske landmark studier det «all» jobb gjøres etter sluttidspunkt.

Men altså, dette er og blir avsporing fra hva som er viktig: man er inne i perioden med (stadig større) sannsynlighetsovervekt for positive avlesninger.

Man kan ikke bruke en uke fra eller til i statistiske simuleringer til å begrunne hverken kjøp eller salg! Da er man på bærtur.

Er klar over det, men ønsker også å bruke den litt mer “forsiktige” studien CM-067 (poly-studie) som mal for avlesningstidspunkt.
Tenker det er bedre å være litt konservativ med tanke på publiseringstidspunkt nå som man uansett er ferdig investert.

1 Like

This topic was automatically closed after reaching the maximum limit of 7500 replies. Continue discussion at Ultimovacs ASA (ULTI) 2.

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @polygon (516 likes)
  1. @h3nk1 (368 likes)
  1. @ketilaaj (335 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Roc (249 likes)

  2. @Fornybar (222 likes)

  3. @anon50125742 (85 likes)

  4. @Birgitte (80 likes)

  5. @abacus (77 likes)

  6. @Savepig (68 likes)

  7. @Boblegutten (65 likes)

Gratulerer!

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @polygon (762 likes)
  1. @h3nk1 (716 likes)
  1. @ketilaaj (520 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Fornybar (442 likes)

  2. @Roc (357 likes)

  3. @anon50125742 (125 likes)

  4. @Tekk (122 likes)

  5. @abacus (102 likes)

  6. @Boms (101 likes)

  7. @Birgitte (92 likes)

Gratulerer!

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @polygon (1047 likes)
  1. @h3nk1 (855 likes)
  1. @ketilaaj (706 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Fornybar (612 likes)

  2. @Roc (444 likes)

  3. @anon50125742 (300 likes)

  4. @Truls2 (167 likes)

  5. @Tekk (124 likes)

  6. @abacus (114 likes)

  7. @Fartin (111 likes)

Gratulerer!

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @polygon (1338 likes)
  1. @h3nk1 (1011 likes)
  1. @Fornybar (612 likes)

Resten av topp 10:

  1. @ketilaaj (573 likes)

  2. @Roc (392 likes)

  3. @anon50125742 (338 likes)

  4. @Truls2 (202 likes)

  5. @Snoeffelen (154 likes)

  6. @Timm (147 likes)

  7. @Fartin (133 likes)

Gratulerer!