Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Bullish presentasjon og Q&A.

Som aksjonær føler man at det bærer mer vekt når et så nøktern selskap dreier kommunikasjonen til å bli mer bullish.

Det er åpenbart at de omtaler sjansen for gode data fra INITIUM med mer håp om at det skal være fordi UV1 fungerer nå enn tidligere, og det er første gang jeg har hørt de nevne at de vil gå i diskusjon om accelerated approval i mesoteliom med FDA dersom dataene derifra også er gode nok til det.

Selvtillitten de utviser på presentasjonene er ganske stor, og det liker jeg.

De fleste av våre talking points fra det siste halvåret blir tatt opp og validert av selskapet som on point. Det er også en fjær i hatten til forumet, som greier å analysere selskapet og mulighetene på en bra måte.

Det har sklidd litt ut i det siste her på småprattråden, men til sammen vil jeg enda si at tråden oppsummerer selskapet og muligheten i aksjen bra.

image

12 Likes

Det var et godt spørsmål og slik jeg tolker det har Carlos ikke fått melding om oppnådd antall endepunkt. Jeg er litt usikker på hva som er kommunisert tidligere rundt informasjonsflyten i NIPU. Jeg vil tro at Åslaug Helland vil informere Ultimovacs når hun får beskjed om 69 eventer, men er ikke helt sikker. Det er som tidligere diskuter stor forskjell på en Ultimovacs sponset studie og en akademisk initiert studie når det kommer til informasjonsflyt.

2 Likes

Han sa fra ca kl 52.30 osv - at så langt informert av “the investigator” har de ingen grunn til å endre guiding - men så kom det:- dersom det skjer (ny informasjon) vil de informere markedet, men for tiden så forventer de resultatene til å komme i Q2 2023.

Han formulerte seg slik at endret guiding ikke kunne utelukkes og da kan de vel heller ikke vite om 69 er oppnådd.

10 Likes

Enig, du forklarte hva jeg mente bedre😀

2 Likes

Hvordan er det med vask av data i NIPU? Har selskapet formidlet opp til 8 uker der også? INITIUM har blitt diskutert utallige ganger, så den er grei👍

Vask er dessverre ikke lenger et tålerabelt tema på TI

3 Likes

Det nøkterne og trolig mest hensiktsmessige er å legge til grunn at det tar ~6 uker for begge studier. Å spekulere i om det tar 3 eller 8 blir lemfeldig når alt kommer til alt.

1 Like

Takk​:+1::blush:

Er det sant som Carlos antyder at de ikke har fått melding om 69 events, og det er 8 uker “vasketid” kommer heller ikke Nipu før i 2. halvår.

1 Like

Kommer nok ila juni.

Utsettelse fremstår som en mulighet det ja, men husk at events kan komme tett i NIPU. Statisk sett under 1 måned mellom hver men flere kan sikker komme tett, så vil tro det er for tidlig å varsle utsettelse i dag og vasketiden er fortsatt mulig å rekke. Min spådom er at en eventuell melding kan komme mellom 16 og 31 mai. 16 mai ville være en fin dag for å sprette champisen, for utsettelse i NIPU da er det vel nesten ikke mulig at resultatene ikke blir gode.

3 Likes

Når Carlos sier at de enda ikke har hørt noe fra studieleder for Nipu må han vel mene at han ikke har hørt at 69 events er oppnådd. I så fall blir det usannsynlig med melding så tidlig som 16 mai-31. mai gitt en “vaskeltid” 4-6 uker.

Vi får vente å se hva som skjer.

2 Likes

Tre uker til og de må tenke på å gi beskjed om utsettelse til H2 på NIPU

3 Likes

Synes Carlos i dag virket både ukomfortabel og litt rådvill når ha fikk spørsmålene om antall events.
Kanskje ikke så rart, men nå etter presentasjonen synes det litt i det blå når vi får data fra NIPU og INITIUM.

I motsetning til før liksom? Synes det har vært veldig uklart siden de utsatte det. Nipu virker det fremdeles som om de forventer i 1H siden de ikke har hørt noe.

Om den utsettes så er det vanskelig å bortforklare.

4 Likes

Nei ikke i motsetning til før, men hadde håpet på litt oppklarende svar slik at vi kanskje fikk noen holdepunkter. Skjønner egentlig ikke hvorfor de fortsatt må holde kortene så tett til brystet med hensyn til antall oppnådde endepunkt.

Kanskje fordi de ikke vet? Han nevnte vel at det var Ous som eide studien. Ultimovacs venter bare på resultatene… Men jeg må høre en gang til. For mye unger og skrål

2 Likes

Holdepunktene er vel rekrutteringstall presentert frem til rekruttering var fullført og deretter ca avregning (eller den proffe måten som delt her på forumet) over tid etter fullført rekruttering opp mot referansestudier.

Need I remind you; NIPU går mot andrelinje meso hvor informert referanse mot første. Dette satt i sammenheng med tid siden fullført rekruttering nærmer seg mpfs for referansestudiet burde tale for seg selv. mPFS (som ikke er et direkte endepunkt i seg selv om jeg har forstått det ret) var 6,8mnd i en 600 pasienters studie. Cellegift som kontroll var bedre i det korte bildet med 7,2mnd, men etter 6mnd var ipi+nivo overlegen.

Går det 6mnd siden sist rekrutterte gruppe så har NIPU allerede danket ut begge disse i hva som angår mPFS.

Ergo, svaret ditt ligger in plain sight.

Siste pasient mener du eller?