Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Siste randomiserte “bolk” med pasienter. En triviell detalj, så ja, siste pasient om du vil.

Hvis også NIPU blir utsatt til H2…vil ikke disse utsettelsene av avlesning være nok til å lokke frem potensielle partnere? Det begynner å bli svært usannsynlig at UV1 ikke har effekt, og ikke minst; hva annet skal vi snakke om til august-september?

De venter nok på data, og jeg ser nå for meg en forsamling dresskledde BP middlemanagement oppkjøp / due dilligence folk nå sitter som en alt for ivrig fotballsupporter, helt frem på kanten av stolen sin og nesten reiser seg i påvente av scoring. :sweat_smile:

1 Like

Det vil vel være sensasjonelt. Men det lukter litt sensasjon av dette allerede. Var det flere en meg som la merke til at Sousa nevnte at mange av pasientene var vært med i åresvis i initium… da tenker jeg at de fremdeles er med og i live. Complete response car faktisk høyere i pdl1 negative pasienter i fase 1… sensasjonelt… ihvertfall lukten av sensasjon.

1 Like

Umulig å si. Det jeg derimot er ganske sikker på at at gode NIPU-data gjør at minst én forsøker seg, og dermed er ballet i gang og kan gjerne være avsluttet før INITIUM har lest av.

1 Like

Fra vårt standpunkt er det vel best at U sier nei til alt til etter INTIUM data

1 Like

Ikke at det er veldig interessant å spekulere for mye i, men vi må anta at selskapet forhandler (med rette) under premisset om at også INITIUM kommer inn positivt. Pharma har nok folk på datarommet til å se hva vi ser. Les: det har lite/ingenting å si for avtaleverdien om det signeres noe før/etter INITIUM.

Prokastrinering på morgenkvisten.

Under er det en tabell: Finn utbetalingen du forventer, og sannsynligheten for at den inntreffer. Prostenten i tabellen angir hvor stor andel av pengene dine du bør vedde for å oppnå optimal avkastning. Gir tabellen negative prosenter så skal du ikke ta et veddemål. Kelly criterion - Wikipedia

image

Dette er bare en øvelse i morsom tallek for min egen del, så ikke bruk dette til annet en en pekepinn på at du har tatt for mye risiko ved å puttet alt for mye penger inn i noe du har tro på.
Faktisk selv ved usaklig gode odds, altså en ten baggare på taket. så bør du ikke sette mer en 2/3deler av pengene inn i denne fuglen.

tldr
Ett kelly kriterie, eller kelly fraksjon, er en måte å regne den optimale budet å legge inn i et veddemål. Det er mer å lese på wikipedia og youtube om temaet. Dette kan vi i en perfekt verden bruke til å finne den “optimale” posisjonen i Ultimovacs (eller andre aksjer) Dette fungerer i veddemål med komplett informasjon, og overhode ikke i aksjemarkedet, men har hørt at den hjelper med betsizing om du “gimper” sannsynlighetene en god del (siden aksjemarkedet har en veldig lei evne til å gjøre uventede ting)

Jeg kjørte en poll for 2 uker siden. Den gav meg noen tall på forventninger på pris og sannsynlighet. Er mest sannsynlighetene for positivt utfall som er interessant. Gjennomsnittsforventningen er 72,70% for en positiv avlesning. (lavere enn jeg kunne gjettet av å bare se på den pollen, så om noen er autist nok til å regne over så skal jeg legge meg paddeflat når de finner feil)

5 Likes

Oversiktlig graf fra Redeye:

Ultimovacs Q1 2023: Patience is a virtue (redeye.se)

17 Likes

Det må være det beste jeg har sett de levert i analysen deres :smiley:

4 Likes

Ja, det der er eminent copy-paste av tall :sweat_smile:

6 Likes

Fra Redeye-analysen:

image

2 Likes

Umulig å vite om man skal le eller gråte av hva de opererer med som avtaleverdi gitt gode avlesninger.

3 Likes

Noen som forstår Redeye sitt rasjonale rundt potensiell avtaleverdi gitt gode avlesninger?

Det er ikke noe å forstå utover at det er en arbitrær størrelse for å ikke få et for høyt kursmål. De etablerte dekning når kursen var ~60 kroner. Hadde de startet i dag, ville det vært 260 i steden.

3 Likes

Deres kursmål er kun ut fra dagens status, slik jeg leser dette. De skriver jo nemlig:

“In the coming six to 12 months, we view upcoming phase II readouts in 2023e for INITIUM and
NIPU as the main catalysts that could induce a share price re-rating and lead us to revise our
valuation assumptions substantially.”

1 Like

Ja, sånn må det nødvendigvis være. RedEye har vel i snitt base-case for biotekaksjene de dekker som ligger 3-4-500 prosent over dagens kurser, så når de etablerte dekning for Ultimovacs ville de nok være mer “seriøse” og legge seg ~100 prosent over.

1 Like

De mener at det er 35% sjanse for godkjenning i ini og 20% i nipu.

Det ener de tilsvarer en kurs på 130 kr. Så kan man bare gange opp og finne ut hva de mener er kurs ved godkjenning. Så justerer de loa og kursmål etter resultatene…

De har LoA på 20% for NIPU mens forumet mener over 80% (gitt at 69 events ikke er nådd). Da er det ikke rart forumet mener selskapet er underpriset. 20% er vel sannsynligheten for at NIPU kommer på markedet, men spriket er jo fryktelig stort!

Og her stoler jeg langt mer på forumet enn på Redeye!

(selv om 80% for NIPU kanskje ikke stemmer helt med hva som er konsensus her…)

1 Like