Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Jupp, tipper også at 69 events nylig er nådd, og at det nå skal vaskes i et par uker før vi får topline

2 Likes

Sannsynligheten for gode resultater i denne perioden øker med ca. 5 prosentpoeng per uke.

1 Like

For en spenning… Huff

Basert på 69 events i NIPU mid april: Hva er det mest sannsynlige resultatet og hva er det dårligste resultatet?

1 Like

Du må passe deg for bio, sterkt vanedannende. Kommer aldri til å putte penger igjen i fisk, olje eller finans etter dette. Enten så blir du dønn blakk eller så trenger du ikke mer …

2 Likes

Det er helt umulig for meg å kvantifisere. Jeg har tro på at UV1 kan ha effekt i mesoteliom og forholder meg til det veddemålet :relaxed:

Det dårligste resultatet er at armene ser tilnærmet helt like ut, og at man ikke kan se noen effekt i UV1-armen.

Man er ikke home free før man har dataene i hånda, husk det :relaxed:

2 Likes

Selvfølgelig mulig at armene er mer eller mindre like i PFS og/eller OS i biotek, men nærmere analyse kan jo ofte gi grunnlag for å gi medisinen til undergrupper som responderer bra og også unngå å gi den til grupper som responderer dårlig. Derfor skal man ikke gi opp for tidlig selv om top-line resultatene er litt «meh».

Men har selvfølgelig tro og håp på blow-out resultater.

2 Likes

Kommer det melding om “we see effect in specific subgroups” så er det vel flere enn meg som får grøsninger med akutt hjernefrys og ståpels, mens øynene flimrer med gulblå farger og det hviskes Oncopeptides fra biotekenes avgrunn, akkompagnert av Celine Dions velkjente hymne.

“All by myself”?

Når jeg ser på den så må jeg si jeg er strålende fornøyd om vi kaller 39. Alt annet enn en total skuffelse i Nipu holder for meg nå. Da lever håpet fram til initium som ser ut til å overlevere.

3 Likes

Regner med du mener INITIUM på den siste der. Forøvrig helt enig i at ved 39 eventer skal vi være STRÅLENDE fornøyd. I mine øyne er det også en buffersone der før man kan kalle det en total skuffelse. Alt under HR=0,80 bør jo være bra i denne indikasjonen. Og ved oppnådd endepunkt er det full fyr i teltet.

2 Likes

NIPU startet rekrutteringen sommeren 2020. For ganske nøyaktig ett år siden hadde studien rekruttert ~80 pasienter. Det er en forferdelig diagnose, og konfidensintervallene er smale.

Legg til at NIPU rekrutterer andre linje og pandemi, så er det vanskelig å ikke være optimist. Å vise effekt i denne (håpløse) indikasjonen vil ikke være annet enn sensasjonelt (ref. tidligere uttalelser fra Kongstun Arnesen).

7 Likes

Hvilken uttalelse tenker du på her?

Kan ikke legge nok vekt på denne.

Spørsmål:
I andre linje behandling i meso, har ikke ipi+nivo lenger effekt da? Skulle nesten trodd at andre linje soc var palliativ behandling :pleading_face:

Kunne du utdypet litt hva du leser utav denne tabellen og gjerne opp mot NIPU (gjerne på teskje nivå om du gidder).

Mente intium ja… Det bildet du viser her er fra 1 linje? Finnes det ingen studier i ipi Nivo i 2 linje å sammenligne med?

80 pasienter som har vært med i minimum 12 mnd… Det høres jo ganske drøyt ut.

Husk at ipi og nivo er en fersk behandling i mesoteliom. I NIPU har pasientene fått kjemoterapi i første linje, ikke ipi og nivo.

2 Likes

Det er fritt tatt fra hukommelsen av formuleringer på gamle Radium-episoder og innlegg her inne hvor det «å vise effekt av UV1 i randomisert setting vil være sensasjonelt» generelt, og i en indikasjon som dette spesielt.

Det er så rett frem at indikasjonen er så dødelig, kombinert med designet på studien (som leser av etter 69-70 events i form av progresjon/død), at man skulle tro at studien ville lest av for «lenge» siden om ikke UV1 ga en viss effekt i eksperimentell arm. Noe som kommer til uttrykk i grafene / modellene i fundamentaltråden.

5 Likes

Har denne vært diskutert?

Hva er forskjellen på venstre og høyre side i tabellen?

For de 80 pasientene, tenker du at det skulle vært tilstrekkelig å fylle de 69 eventene for lenge siden i NIPU om det ikke var noe effekt i UV1? Det er vel sikkert dette som ligger inkludert i Ketil sine plott på fundamentaltråden