Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Det er det som er fint med TekInvestor insider - man kan følge med på transaksjonene.
INVEN2 selger fortsatt.

Hvis du blir insider kan du bytte fra å tro til å vite:

2 Likes

Hvorfor tro når man kan vite (betale pdx noen slanter gir tilgang til ferske lister)?

Har gjort den øvelsen flere hundre ganger med dette selskapet. Samme resultat hver gang. Nå sitter man kun igjen med (minkende) datarisiko.

Sånn sett er det «enkelt» å diskutere mindre essensielle ting som kommunikasjonslinje og formuleringer tilknyttet i utgangspunktet veldig positive meldinger. Men det havner over i kategorien «luksusproblemer» i dette gamet.

Selskapet har levert så bra og er så robust at man kan tillate seg å gi litt pepper på slike ting. Derfor blir de gode bedre - enten det er folk eller AS.

Kjørte tilfeldigvis innom Radiumhospitalet i sted. Ikke noe hyggelig sted. Får håpe det blir medisin av dette.

6 Likes

Kloke ord. Mitt rasjonale til å sitte er at jeg må iallfall ha et reelt red flag hvis jeg skal selge. Alle risiki har vært kjent lenge, og har blitt stadig redusert. Siden jeg ikke er i aksjen for å trade, så vil det være ulogisk å selge nå.

Kursen falt jo fra 135 til 100 tidligere i år, før den gikk opp igjen 130. Uten at det egentlig skjedde så mye i selskapet som forklarer verken fallet eller oppgangen. Nå er det på vei ned, igjen uten at det gir så mye mening.

Jeg har slått meg til ro med at kursen lever litt sitt eget liv fram til resultatene kommer, grunnet lav omsetning som igjen skyldes at det fleste har posisjonert seg der de ønsker å være i forkant av avlesning.

Jeg er heller ikke så kritisk til kommunikasjonen til Ulti. De opererer i en bransje med et dårlig rykte, mye knyttet til opphausing med påfølgende fiasko. Det virker som at deres strategi handler om å gjøre potensielle samarbeidspartnere og nye investorer klare til resultatene er kommet, mer enn å snakke opp kursen før resultater. De kunne kanskje gjort begge deler, men det kan jo også være at deres nøkterne og tålmodige linje gjør at de blir tatt mer seriøst av de proffe aktørene. Det virker som de har en høy stjerne i fagmiljøene i alle fall.

6 Likes

Og vipps ser det lettere ut :joy:

Ser vi en bounce på ma100/50? :rocket:

Flere hundre ganger daglig eller totalt? :sweat_smile:

Personlig tenker jeg bare, ok jeg satt igjennom høsten og vinteren med risiko, hvorfor skal jeg ikke holde nå som risikoen er lavere… Nå får det bare leve sitt eget liv.

5 Likes

image

5 Likes

For alle som sitter på gjerdet når gode resultater kommer:

1 Like

Mye verre å kjøpe på 200 og den detter enn 140 og den stiger😁

Skjønte ikke helt ditt resonnement, men det er åpenbart at andre enn oss bio junkies velger å kjøpe etter readout i påvente av en eventuell avtale slik at de får oppsiden med avtalen å slipper datarisiko på potensielle 50-80%

2 Likes

Snart juni folkens. Det er vel nesten på grensen til fullstendig spinnvilt. Fytti så drøyt at vi kom helt hit uten melding fra noen av studiene.

2 Likes

Kr 200 er ikke bare et tall. Kursen reflekterer også en børsverdi signifikant høyere enn dagens. Og tilsvarende mindre oppside. Hvordan man kan foretrekke å kjøpe på kr 200 heller enn å ligge i minus her og nå, med mulighet til å ta gevinst eller sitte med en betydelig fortjeneste om den går til kr 200(++) på en positiv melding… den er tricky å skjønne.

1 Like

Din fordel Afarm, er at du fikk mange flere aksjer for den summen du la ut, enn om du måtte kjøpe på 200,- På 200,- er markedsverdien høyere også, som vil få noen til å lure på om selskapet totalt sett er priset høyt nok! 4,1 mrd nå, 4,6mrd ved kr 135,- og 6,8 mrd ved 200,-
Markedsverdien er jo det som betyr noe. Når, ikke hvis kursen er 1000,- er markedsverdien 34mrd som kanskje er en passe markedsverdi om noen få år?
Urealistisk? Hvorfor det? Nykode var jo oppe i en markedsverdi på 26mrd uten å ha vist noe særlig data i det hele tatt.

3 Likes

Håper og tror at gode resultater over tid (Nipu. Initium, Focus,Dovacc) sammen med et langt bedre børsklima for biotech gjør at vi ser et helt annet kursnivå om 1-2 år.
Kurs i intervallet kr 1000-3000 bør være realistisk om dette går som vi håper og tror.

5 Likes

Sant. Jeg ville bare ikke høres useriøs ut :slight_smile: Ikke at du er det Truls

Men disse kursnivåene krever meget gode resultater i de nevnte studiene samt gode og positive forhandlinger med ett eller flere BP. Men så skal vi ikke glemme at vi en meget god forhandlingsjoker med Ton Berkien på laget!

1 Like

Som Polygan skriver på Chatten så tror jeg også et en AA dvs. midlertidig godkjenning
for Nipu går ved p<0.05.
Som tilsvarer HR litt under 0.60 mest sannsynlig.

2 Likes

Om NIPU viser gode resultater (type AA), vil behandlingen kunne brukes for 1L eller krever dette nye studier?

1 Like

https://www.redeye.se/video/company-prerecorded-presentation/911706/ultimovacs-2

Innspilt presentasjon til RedEye Growth Day om noen dager. Verdt å merke seg, utover at sjefen virker lugn og komfortabel:

We expect data during june.

Så da blir det altså ingen NIPU-data før tidligst juni, altså. Man kan fortsatt ta et veddemål under emisjonskursen i 2021 :exploding_head:

8 Likes