Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Har noen mulighet til Cappe ledningen til denne nepen ? Hva med utlåneren …

Med disse 230 stemmene har vi samlet 2.370.150 aksjer dersom man tar utgangspunkt i “middelverdi” i alle intervallene. Snittet ligger på 10.305 aksjer hver, så gjennomsnittsbrukeren her er allerede Ultimovacs-millionær :slight_smile: Totalen i ULTI er 34.396.461 aksjer, så TI utgjør nesten 7% av totalen. Plausibelt?

3 Likes

Mine fine:

15 Likes

Skjønner ikke umiddelbart hvordan du finner antall aksjer utfra hvor stor del av porteføljen den enkelte har investert i denne aksjen. Antyder tidligere poll det totale antall aksjer til ca 2.3 mill?

Tror du har sett på feil poll. Var basert på denne fra @solskimm

Med disse kronekursene kan vi få real valuta for pengene om det SKULLE gå veien. Noe pluss med elendig makrobilde!

Og kursen fortsetter å falle stikk strid med sunnfornuft…
Nye tyngre investorgrupper er nok av typen som har prinsipp om ikke å gå inn i denne typen selskaper før resultatene er presentert.
De få småinvestorer som har peiling( dvs de som leser Tekinverstor…) er allerede fullt investert.
Småaksjonærer som hele tiden hadde planlagt å selge med beskjeden gevinst på FOMO før resultatene kom, selger nå ut i skuffelse for at FOMO uteblir.
Dette er de eneste forklaringer jeg finner for denne underlige kursutviklingen.

6 Likes

Og vi som har tilgang til TI-listen ser at det ikke er småaksjonærene som har skylden for det vi ser. Her er det andre aktører som spiller et høyt spill

Utdyp gjerne hva du mener

Stemmer det. Ser rett og slett ut at ULTI har blitt så stor og sterk på OSE at man som NYKD får æren av å bli anvendt som hedge. Det skal bli en fornøyelse å se de jages ut hvis dette går som vi håper.

Eller så har vi bare satt litt for høye forventninger i utgangspunktet før avklaring. Liker å tegne opp forventet kursutvikling sånn. Blir litt mer komplisert enn det ser ut under siden vi venter på to studier og ikke bare ett:

Tenker ting ser slik ut:

3 Likes

Hvem er det da som selger h3nk1 ?
Nå er det generelt et surt børsklima i US og Europa inntil gjeldstaket blir hevet i US.

Liker det ikke. Det går altfor ofte i deres favør kursmessig… Er det naivt å tro at de som holder på sånn, ikke vet hva de driver med? Når konsekvensen av å feile er så stor?

2 Likes

Som hedgefond gir det mening å shorte biotek bredt, da flertallet feiler. Det er/var egentlig bare et spørsmål om tid før ULTI blir/ble gjenstand for det samme etter hvert som mcap har kommet opp. Det finnes jo ikke annet igjen på OSE. Så man ser det samme i NYKD og i samtlige svenske.

2 Likes

Shorting er en god måte å tjene penger på. Slik er det bare

Ja, de tjener sikkert på de fleste de shorter, men gleder meg til de må ta tapet i Ulti :wink:

En illustrasjon av situasjonen:

IMG_0113

14 Likes

Hvor sensitivt er modelleringen din for hvor høy du legger halen på KMP? Jeg blir veldig overrasket (og imponert) hvis KMP plottet flater ut med over 25% langtidsoverlevere. Det er sannsynligvis kun undergrupper av mesoteliom som har god effekt av immunterapi og jeg vil nok forvente ikke mer enn 10-15% langtidsoverlevere

5 Likes

@h3nk1 Read the room:
image

5 Likes

Snakker du om OS mens polygon viser PFS nå? Halen i referansestudien virker å flate ut på rundt 25% for ipi og nivo alene.

Forøvrig enig i tanken om at det er hos subgrupper man kan se for seg den største effekten.

3 Likes