Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Som hedgefond gir det mening å shorte biotek bredt, da flertallet feiler. Det er/var egentlig bare et spørsmål om tid før ULTI blir/ble gjenstand for det samme etter hvert som mcap har kommet opp. Det finnes jo ikke annet igjen på OSE. Så man ser det samme i NYKD og i samtlige svenske.

2 Likes

Shorting er en god måte å tjene penger på. Slik er det bare

Ja, de tjener sikkert på de fleste de shorter, men gleder meg til de må ta tapet i Ulti :wink:

En illustrasjon av situasjonen:

IMG_0113

14 Likes

Hvor sensitivt er modelleringen din for hvor høy du legger halen på KMP? Jeg blir veldig overrasket (og imponert) hvis KMP plottet flater ut med over 25% langtidsoverlevere. Det er sannsynligvis kun undergrupper av mesoteliom som har god effekt av immunterapi og jeg vil nok forvente ikke mer enn 10-15% langtidsoverlevere

5 Likes

@h3nk1 Read the room:
image

5 Likes

Snakker du om OS mens polygon viser PFS nå? Halen i referansestudien virker å flate ut på rundt 25% for ipi og nivo alene.

Forøvrig enig i tanken om at det er hos subgrupper man kan se for seg den største effekten.

3 Likes

bilde

Bladde litt i den gode gamle ulti-tråden og fant denne fra gode gamledager :slight_smile:

2 Likes

~15 prosent av Prometheus var vel shortet samtidig som aksjen raste oppover på gode fase-2 data og deretter oppkjøp få måneder senere.

Før avlesning var vel selskapet priset til 20+ milliarder. Så Ultimovacs er veldig billig om man hensyntar rasjonalet til UV1 og størrelsen på CPI-markedet. For ikke å glemme at studiene er event-drevne og på overtid vs. historiske kontroller.

Dette kan bli en enda styggere affære for dem som tar posisjon på motsatt side av oss som har brukt 3 år på å finne røde flagg uten hell.

10 Likes

Interessant at Merck kjøpte opp Prometheus for seks uker siden for om lag 120 mrd. NOK (10.8 BUSD).

Ja, de leste av gode fase-2 data i midten av desember og var kjøpt tidlig i april. At det skal ta lenger tid ved evt. gode UV1 data tror jeg er lite sannsynlig.

Poenget med innlegget var egentlig at alle biotek med respekt for seg selv er gjenstand for shorting.

4 Likes

Grei 30 gangeren på dagens nivå det :sweat_smile::money_mouth_face:

CPI-markedet er ett av få som er større enn IBD/UC markedet, så UV1 burde bli gjenstand for en avtale i den størrelsesordenen. Det er ganske sprøtt å tenke på at det er så lite omsetning og interesse som det er. I en normal verden burde Ultimovacs vært en av børsens mest omsatte aksjer på dette tidspunktet.

…og oppkjøpet var basert på data fra en randomisert fase 2 med litt over 150 pasienter :thinking:

6 Likes

Kan du minne meg på hvor mange pasienter er det Ultimovacs har innrullert i fase2 studier, er det 650 personer i fase 2 studier de liker å skrive i børsmeldingene?

Tror vel at dette er et godt stykke unna hva folk flest tenker på til daglig. Men håper at flere enn meg vil alarmere media forutsatt gode data fra NIPU!

2 Likes

Nå har vel styreleder skrytt på seg regelmessig kontakt med media så tenker den er dekket.

Verdens første randomiserte POC på universell kreftvaksine vil klistres på alle flater over hele verden. Så det er min siste bekymring. Selv om eksempelvis dagens omsetning skulle tilsi absolutt alt annet.

For å repetere utgangspunktet for diskusjonen: Den blå linjen er altså et sannsynlig KM-plot i tilfellet der UV1 ikke har effekt og det dermed er identisk for kontrollarmen og eksperimentell arm, og man oppnådde 69 eventer 1. mai.

Som @fornybar allerede har påpekt, så er dette KM-plot for PFS og ikke OS. Hele plottet er justert opp (fra CM-743) med den samme faktoren for å få 34,5 eventer i kontrollarmen så sent som 1. mai. I dette tilfellet at UV1 ikke har effekt men mPFS likevel er lengre pga. f.eks. friskere pasienter så betyr det en jevn og konstant “effekt av denne friskheten”, noe jeg vil mene er realistisk.

Dersom UV1 har effekt, så vil naturligvis kontrollarmen være nærmere den grønne linjen, og eksperimentell arm ligge enda høyere enn den blå. Men det er igjen da mer sannsynlig at effekten ikke er jevn over år, men nettopp gjør seg mest gjeldende mellom 3 og 12 måneder for å gi en (likevel ytterligere) forhøyning av halen enn der den blå linjen i mitt plott ligger.

Jeg tror du bør forberede deg på å bli veldig overrasket (og imponert)

11 Likes