Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Jeg lurer på hvor mange events som er nærmest P50@2023/05/25, litt vilt å si at jeg kunne tenkt meg 44 og 45 event linjene, jeg antar at selv i denne flater de ut endel.

Får bare tagge @ketilaaj @Boblegutten @polygon som kanskje er de som sitter med dette mest present.

Forøvrig, hadde man visst hvordan pasientene ser ut ved baseline kunne man med mer sikkerhet si svare på spørsmålet over.

Hvilke parametere ved baseline mener du ville bidra til å predikere mPFS i total populasjonen? Histologi (epiteloid vs ikke), PD-L1 status, tumorbyrde?

1 Like

Yes, yes og yes. Jeg tenkte egentlig at med kunnskap om baseline info så kan man se hvor lik NIPU populasjonen er referansestudiene.

Epiteloid vs. ikke var den viktigste predikaroren for om immunterapi fikk effekt om ikke jeg husker feil fra lesingen om CM743 og et par andre studier. Tar forbehold her.

Edit, fant et lagret bilde på kamerarullen:

Så da ble jeg usikker igjen.

1 Like

Vi kan jo også oppsummere litt tidligere data for UV1:


Program Guide – ASCO Meeting Program Guide

NewsWeb (oslobors.no)

Det stemmer det. Immunterapi har den største relative effekten i non-epitheloid mesoteliom. Denne gruppen responderer enda dårligere på kjemo, så mener å huske at immunterapi fikk dem opp på par med de epitheloide. PD1 >5% var også en prediktor

5 Likes

Bare noen påminnelser:
Fra Q4:

Fra Q1:

Meldingen ang. Initium før Q1 ble publisert:

Så vi har da:

2023 H1: Readout NIPU (Metastatic pleural mesothelioma)
2023 H2: Readout INITIUM (Malignant melanoma)
2024 H1: Readout FOCUS (Head and neck cancer)
2024 H2: Readout DOVACC (Ovarian cancer)
2025 H1: Readout LUNGVAC (Non-small cell lung cancer)

Ganske tett program :slight_smile:

7 Likes

I min modell må jeg justere KM-plottet til et som gir mPFS 8,3mnd for å få null effekt 1. mai. Det høres i utgangspunktet ikke så veldig usannsynlig ut, men det er godt utenfor 95% CI fra CM-743 som var 5,6-7,4.

Men det mest vesentlige i denne sammenhengen er at 69 eventer er godt over halvparten av 118, slik at dette evt. skjedde for veldig lenge siden (ved ≈59 eventer). Data nå i form av evenfordelingen og delta mellom de to totale KM-plottene sier veldig mye mer enn mPFS (særlig fordi også de siste 10 eventene bidrar til disse datene). Selv om UV1 oppnår primærendepunktet, så trenger man sannsynligvis ikke vente veldig lenge på mPFS i eksperimentell arm også. Men det er likevel en god grunn til at Ultimovacs har valgt HR mellom de totale PFS-plottene og ikke bare disse to tallene som primærendepunkt.

En annen måte å se det på er at det er hva som skjer og når, med de siste 50% av pasientene som får progresjon - det er hvor høy halen er som er interessant - og den er garantert under 50%-streken i mesoteliom selv om UV1 fungerer veldig godt.

Edit: Fikk beskjed av @h3nk1 at innlegget krevde en illustrasjon for å gjøre ting forståelig:

25 Likes

“For en kjedelig aksje! Her skjer jo ingen ting. Selskapet er sikkert i trøbbel.” :scream:

1 Like

Ah, ordnet Analyst Coverage siden til Ulti, var noe som manglet:

15 Likes

Nå skjønte til og med jeg det :smiley:

6 Likes

Nei. Et annet biotek selskap, som er i trøbbel, er 50% opp i dag!

Haha, her martins, her traff du! Du er herved tilgitt for alle emisjonsforklaringene dine gjennom årene :wink:

Den siste biten der har vel mye å si i forhold til helseøkonomi og medisinsk utgift per “gode leveår” evt. leveår justert for livskvalitet.

En måned og to til som syk kan ikke alltid forsvare millioner i utgifter, men år som frisk derimot da ruller det på.

Edit: gjelder mest initium denne kommentaren, mesotheliom blir det ikke mange friske av

2 Likes

Tusen takk!

Dette kan være tilfeldig… Ser ut som om aksjekursen har fulgt beregnet sannsynlighet ganske tett. Rød og blå linje er beregnet sannsynlighet for “Endpoint met” og ligger på ca 89% for INITIUM og NIPU, lille linje er aksjekurs.

image

33 Likes

Gir god mening med den siste knekken ned :sweat_smile: Lurer på om nepen som nettopp lånte shortaksjer for 1 million kroner av FTF har sett dette plottet.

Takk, akkurat den grafen har jeg vært inne på å lage selv! Har lagt merke til at kursen først fikk fart da INITUIM bikket 50%, og knekken i februar/mars kan muligens forklares med at noen ikke ønsket å sitte i aksjen i perioden da dårlige resultater fra NIPU kunne kommet, før kursen steg igjen med sannsynlighetsovervekt for positive resultater der også. Men så var det siste måneden, da…

Prøver meg på en poll som er anonym.

Det er like før vi får resultater fra NIPU og statistiske beregninger viser en høy sannsynlighet for endepunkt oppnådd for både NIPU og INITIUM.

Hvor stor prosentandel av porteføljen er investert i ULTI på nåværende tidspunkt?
  • 0 - 19 %
  • 21-39 %
  • 40-59 %
  • 60-79 %
  • 81-100 %

0 stemmegivere