Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Til dels enig, men fint av Birgitte å belyse den siden også. Nå er jo ikke du så fryktelig konstruktiv heller Aaleby med de to kommentarene rettet mot Birgitte, så jeg synes du skal se deg litt i speilet før du snakker om hvem som ødelegger forumet.

2 Likes

Synes det er flott at du informerer om chattens innhold, når dette trolig er hovedforklaringen på dagens fall (kanskje hadde innleggene til Rhesusminus? også betydning). Synd at hele børsdagen går uten at en så opplagt forklaring deles på det åpne forumet. Joda, kan selvsagt bli innsider selv.

3 Likes

Ja det kan så være, men han hadde da gjort ca 20 trader i U fra NIPU ble ferdig innrullert i januar så han må vel ha forstått hva slags indikasjon/kreftsykdom denne studien foregikk i?

2 Likes

Nå foreslår jeg at samtlige spiser, tar en lur , puster med magen eller noe annet som passer.

Småprat trenger restitusjon…

3 Likes

Det er ikke først gangen at det blir bevegelser i kursen etter nye opplysninger kommer inn på chatten. Men ikke alltid det blir publisert som nå, verken her eller i andre fora.

1 Like

Hva ønsker dere egentlig, skal vi begynne å hause klinikere som kjøper aksjer også? Folk som i utgangspunktet ønsker å være anonyme?

Det som skjer her i dag er ikke «opplysning» av det åpne forumet, det er til de grader insinuasjon om eventuell innsidehandel og misrepresentasjon av en saklig diskusjon blandet fagfolk på chatten.

Dette viser den hårfine linjen som går mellom innsikten vi får gjennom lister og hvordan denne anvendes åpent. Hittil må dette være det tristeste utfallet.

Både for vedkommende som misrepresenteres og får uønsket søkelys på seg, óg sågar aksjekursen.

10 Likes

Mitt innlegg kunne knapt vært mer konstruktivt, for the greater good.

Det hele er vel egentlig en ikke-sak?

Skjønner ikke greia jeg, at @Truls2 nesten selger alle aksjene hen har i dag fordi en person ikke har tro på NIPU får hen nesten ta på sin egen kappe. Det er ingen ny informasjon som har kommet om eller fra selskapet.

6 Likes

Her var det mange «voksne» på en plass.

Hva én person uten innsideinfo gjør av kjøp og salg er vel opp til den enkelte.

at man i tillegg navngir fyren og klistrer han opp ned og i mente på et såpass trafikkert forum burde man holdt seg for god til.

Og ikke minst når man begynner å parafrasere såpass fritt fra hva vedkommende har sagt, at man tillegger personen meninger som vedkommende ikke har.

Helt oppriktig - full skjerpings folkens

15 Likes

Enig her, la oss holde oss til større investorer og insidere (altså selskapsinsidere) som faktisk kan flytte kursen og ikke lage høns av fjær osv.

13 Likes

Verdt å merke seg at dette i all hovedsak er spunnet ut av den samme Truls som sa han hadde 19000 aksjer og skulle doble i forrige uke

4 Likes

Det er egentlig ganske underlig hvor mye vekt mange tydeligvis har lagt på uttalelser fra en person med kreftområde som fag om mulighetene fra en forskning som han ikke selv er en del av. Som om han nødvendigvis kan overprøve de vurderinger som fagfolkene inne i Ultimovacs har lagt til grunn for sine prioriteringer og vurderinger?
Uten å nevne nick, så har jeg et klart inntrykk av at dette forumet har flere deltagere med et mye mer optimistisk syn og som samtidig har et meget godt faglig grunnlag for sin tro og sine vurderinger av NIPU. Jeg er uansett ganske sikker på at om vi hadde gjennomført en avstemming blant alle verdens kreftforskere om hva de i utgangspunktet ville tro om NIPU sett fra utsiden, så hadde vi fått mange både negative og positive tilbakemeldinger. Da blir det i tilfelle opp til hver enkelt hvem man tillegger mest vekt.

6 Likes

Tror alle skal være glad det finnes flere stemmer her. Tilbakeholdenhet er alltid en mangelvare i biotektrådene. Fasiten finnes ofte ett sted midt i mellom.

Slik jeg forstår det frykter den “nyfødte motpolen” her at det kan være negativt for kursen om Nipu ikke når primærendepunktet - selv om den samtidig viser at den har en viss effekt - som i seg selv er positivt i en vanskelig indikasjon og derfor for UV1.

Hvis det er utfallet så tror jeg det blir særs viktig for dem å ordlegge seg riktig når de kommuniserer med markedet.

4 Likes

Ojsann. Trodde det var kommet noe matnyttig info eller melding fra selskapet jeg nå. Men så var det bare Hegnar forum tilstander.

Kjenner ikke til hva som skrives på innsider chat, men tror de fleste uten innsider er inneforstått med at det er større sjans for at positive vinklinger/hendelser/meninger etc blir delt med småprat, enn om det er noe kritisk info med evt mer eller mindre"ballast". Da ønsker nok ikke flest mulig (investerte) å dele det🙂. Noen unntak selvsagt.

Så takk for det truls, men ikke takk for alt det andre som rant på i tråden her… keep it civil.

2 Likes

Det «nye» er at ikke oppnådd endepunkt i NIPU kan være negativt for kursen?

Eneste utfall av dette er at en kliniker som kunne bidratt i diskusjoner nå må slutte å gjøre det. Om terskelen noen gang var høy for å dele ting åpent fra lister, så er den uoverkommelig heretter.

Bare trist hele greia. Og en ting å ta i betraktning @pdx.

4 Likes

Nei det er vel ikke nytt, og ikke det jeg tar med meg fra diskusjonen ovenfor iallefall. Men kjekt å få litt nytt om bevegelser den ene eller den andre veien. Enten det gjelder meningsyttringer, info, statistikk eller ekspertise som agerer.

Setter utrolig pris på de som OGSÅ deler det som ikke nødvendigvis er positivt.

Likte det ikke før, men det var bare dumt/naivt.

Du må huske at sunn fornuft tilsier at man ikke kaster ut kjøp/salg av «viktige» individer åpent på den måten som skjedde her. Særlig ikke når de involverte i god tro diskuterer valgene sine.

Der «innsiderne» på chatten ikke har delt salg ukritisk, så har heller ikke kjøp vært delt ukritisk. Det kan være hundre årsaker til kjøp/salg.

I all den tid vi ikke har ny informasjon er kommet til bords, eller at man oppriktig insinuerer de facto lovbrudd i favør opp- eller nedside, så sier det seg selv at man bør avstå fra å dele enkeltpersoners handel på et åpent forum. Særlig uten å gjengi kontekst på en meningsfull måte.

Slik det er i dag må det jo rett og slett vurderes om det er en holdbar situasjon.

4 Likes

Arrogant much

En skamplett for forumet. Rokker ved grunnmurene om det kun skal være plass til noksagter her inne. Enkelte bør lære seg å sette integritet foran personlige interesser.

5 Likes

Pfft. Bare å se hva som ble resultatet av det hele. Var ikke vanskelig å forutse.