Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Men må man ikke være forberedt på å bli referert når man deltar på et diskusjonsforum på nettet, enten det nå er en “insider chat” eller ikke?

Pfft. Startet lenge før det.

Yes.

Som nevnt, så vet ikke jeg hva som er skrevet, og om forfatter deler, med ønske om at det ikke deles videre ut, så skjønner jeg at det provoserer. Ikke bra.

Det jeg snakker om at jeg “tar med meg” er at jeg blir beroliget etter dagens kursfall.

For meg virker det som om en mindre(?) bjellesau har tatt med seg noen som følger han, ut av aksjen, uten at det nødvendigvis har kommet noe ny info.

Bjellesau, positivt ment altså. Sikkert peil på både kreft/biotek og børs.

Bare en trade basert på tro om midlertidig kursfall på neste melding? Helt innafor.

3 Likes

Jo i utgangspunktet må man vel det. Derfor jeg sier at situasjonen er problematisk når det går galt, som i dag.

Mtp antall uleste meldinger og aktivitet på denne tråden skulle en tro Ulti kom ut med en pivotal pressemelding i dag, men ser jo koking av suppe på en spiker.

Med dette til etterretning så setter jeg på filmen Cats, tror det er bedre bruk av tid…selvom den har IMDB rating på 2.8.

Make love, not war…mjaaaauu

13 Likes

Det er nærliggende å tro at noen innsidere på Tekinvestor solgte idag på bakgrunn av diskusjonen på chatten, og at dette forplantet seg videre i markedet.

At en onkologi ikke har tro på Nipu, får ikke meg til å selge meg ned i U. Skulle vi la oss styre av slike enkeltstående og subjektive momenter, ville vi alle endt opp som ulykkelige tradere.

3 Likes

Vi håper jo at uv1 kan gjøre kald tumor varm. Mesotheliom er ofte kalde tumorer mens melanom er varme tumorer.

Selv om CPI funker best med varme tumorer bør kanskje netto nytte for UV1 være størst for kalde tumorer?

NIPU kan i bestefall bli en banebrytende fremvisning av dette uavhengig av indikasjonen mesotheliom siden UV1 er universell.

8 Likes

Det er folk som har asbestfibre i lungene som ikke får kreft også…

Nettopp, dersom UV1 faktisk fasciliterer en relevant immunrespons for å øke effekt av CPI (eller alene), til tross for et «krevende» TME, så er det en naturlig slutning.

Det man står ovenfor her er rett og slett et behandlingsprinsipp som aldri er bevist før. Det er ikke rart klinikere og markedet er skeptiske! Og det virker som det går tapt for de fleste at det er derfor kurs og interesse er såpass laber. Alle venter på data.

Om UV1 ikke gir et tydelig signal i NIPU, så er min tro (og beholdning) på rasjonalet kraftig redusert. Kan INITIUM og melanom fortsatt lykkes? Ja, definitivt. Det samme gjelder for NSCLC og lungekreft. Indikasjoner der CPI gir god effekt.

Jeg er investerert fordi jeg tror UV1 er agnostisk og at signalene man har hittil ikke er tilfeldige. I mesoteliom skal det veldig lite til før rasjonalet er ettertrykkelig bevist.

Det man baler med nå er frykt for innside og at det er for godt til å være sant. Børs er psykologi, så det er helt naturlig og akseptabelt at det vipper folk av pinnen.

Endrer det min investeringstese i all den tid ny informasjon ikke er dukket opp? Nei.

8 Likes

Når nesten ingen ting hjelper så skal det mye til, men om NIPU overbeviser er UV1 ettertrykkelig bevist.

Om endepunkt er møtt i NIPU blir det vanskelig å anta annet, det er riktig.

Begge deler.

Nå ser det forsåvidt ut som vi har fått en forklaring ut ifra listene. Er noen amerikanere som shorter flere norske Biotechs via JP Morgan SE. De handlet mye i Ulti for litt siden og det vises nok i listene som salg/utlån til short når vi får mandagens liste. De har gått “dypt” inn i short av BergenBio også.

Man må ikke tro at det som sies på forumet her styrer hit eller dit. Er mye større krefter i spill som styrer kursene. Jeg har sagt det igjen og igjen, det som skjer her har lite å si, spesielt enkeltinnlegg. De lange trendene påvirkes noe av hvordan diskusjonen går over år, men ikke så veldig her og nå.

Her er størrelsen på bbio shorten:

= ca. 1 mill kr fordi kursen nå er 0,3 ish.

Om de har tilsvarende i Ulti ville det ikke blitt vist på short sale register engang, men kunne dumpet kursen på en-to handelsdager.

Kan også si, det som påvirker diskusjonen her inne er kurs. Ikke motsatt.

18 Likes

Det har du nok veldig rett i :slight_smile:
Vi har vel, til og med vi som har vært med en stund, lett for å bli usikker når kursen faller og faller og noen selger da til slutt på bunn. Likeledes tror man at dette aldri stopper når kursen er på topp og kjøper mer. Det er og blir oppskriften på å tape i askjemarkedet.
Nå ligger kursen og rir på MA100, men det er ikke gitt at den vil sprette opp igjen. Men gode NIPU resultater vil i seg selv være en booster og si mye mer om hva vi kan forvente av INITIUM.
Lykke til :slight_smile:

Kan nok være mye rett i det du skriver her. Men når onkologen blant oss begrunner sin sorti med at han har gått grundigere inn i historiske studier i mesothelioma og derfor ikke lenger har stor tro på UV1 i NIPU, så passer det nok shortersvina godt.

NB! Jeg legger på ingen måte skylda for gårdagens kursfall på @Doktorjr Enhver må gjøre seg sine egne risikovurderinger.

Men jeg må si det hadde gjort vesentlig større inntrykk om han hadde påpekt nye og vesentlige haker og fallgruber i de utmerka sannsynlighetsberegningene som er delt for lenge siden. At ingen av de hittil utprøvde kombinasjonene av cellegift og ulike cpi’er har gitt noe gjennombrudd, det visste vi.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Upassende kommentar.

6 Likes

Bare å se til dette innlegget om noen skulle lure på hvorfor det er så få innslag av fagpersoner som ytrer seg på TI.

13 Likes

Noen som kan si noe om hvorfor Ultimovacs har satset så tidlig på NIPU i stedet for andre typer som det hevdes ville hatt større sjanse til suksess?

På antall innlegg å bedømme er stemningen nervøs på tråden. Kommet til lyskrysset og det lyser gult. Hva blir neste farge?