Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Noe lignende har man sagt i Nano, Targovax, PCIB, Softox, Bergen Bio osv.

1 Like

Blytung nytteverdi gitt at

Jeg er ute her, men har fulgt tett. Synes det er EKSTREMT spesielt å kun informere markedet om at primær endepunktet failet men at i en separat pre spefikk endepunkt så viste resultatene effekt, pluss OS. Men viser ikke til noe tall eller hvor nærme/langt unna man var.

2 Likes

Objektivt sett var vel ikke dette negativt, men heller nøytralt til svakt positivt?

Primary endpoint oppnådd ville jo vært fantastisk i denne tøffe indikasjonen! Da er det ikke slik at det at endepunktet ikke blir møtt nødvendigvis er negativt for selskapets del, her er det nyanser.

At Helland mener at det er en signifikant forskjell i PFS mellom de to armene er jo svært positivt isolert sett, og gir grunnlag for optimisme for de resterende studiene!

We are now even more optimistic about the ongoing Phase II clinical development program, which will report data from two additional studies in different cancer indications within a year.”

Med tanke på Ultimovacs sin svært konservative guiding synes jeg at man kan legge vekt på dette utsagnet.

7 Likes

Det føltes som et halvhjertet forsøk på godt håp med den lokale vurderingen. De har ikke oppnådd ønsket effekt i Nipu, men ‘gleder’ seg til å lære mer om dataene? Som ei heller blir publisert. Nå er jeg ingen ekspert, men det var ikke mye positivt å ta ut fra dette i nåværende stand. Mulig om de kommer med mer informasjon, men det får vi jo ikke før senere.

1 Like

Despite not meeting the primary endpoint of PFS
based on central review, we are encouraged by the overall results including
safety, PFS based on investigator assessment, and preliminary overall survival.

Carlos de Sousa, Chief
Executive Officer, Ultimovacs. “We are now even more optimistic about the
ongoing Phase II clinical development program, which will report data from two
additional studies in different cancer indications within a year.”

:thinking:

Det er ikke noe man skal mene eller ikke mene, faktabasert tall i en fullført studie er å foretrekke. Men er helt enig i at dersom det stemmer at OS er stor forskjell så er det superpositivt. Men å sende ut denne pressemeldingen uten noe mer informasjon før åpning kl 9 imorgen er ganske spinnvilt

9 Likes

Hmm, dette blir et av de gråsonescenarioene som blir interessant å navigere. Første inntrykk er at det trolig er det objektivt sett positivt som pekt på ovenfor, og at det vil trengs mer tid til oppfølging for at tallene blir klare(ere). Vanskelig nøtt.

Ja, enig, men de er vel pliktig å melde om det.

Men hvor mye kan man forvente at de utbroderer i webcast, som kan bevege kursen, som de ikke skriver i børsmeldingen? Skulle jo tro at de tar med ALT som er relevant (av det de tenker å kommunisere til markedet på nåværende tidspunkt) med en gang, og ikke kommer med sentral tilleggsinformasjon i webcast?

Dette er vel en melding som fort koster 15-20% på kursen imorgen?
Kan ikke forstå noe annet, selv om det er positive aspekter som nevnes.

Vi tåler 15-20% - det er uansett hva BMS syns som betyr noe.

Forbedring innen OS og PFS i andre linje MPM er ikke hva som helst.

Tygg litt på den.

1 Like

Current data indicates improvement in overall survival in the UV1 arm over the control arm, but the data need to mature before a conclusion can be reached

Despite not meeting the primary endpoint of PFS based on central review, we are encouraged by the overall results including safety, PFS based on investigator assessment, and preliminary overall survival. We are looking forward to learning more about the data and especially the overall survival, when the data have matured," said Carlos de Sousa, Chief Executive Officer, Ultimovacs. "We are now even more optimistic about the ongoing Phase II clinical development program, which will report data from two additional studies in different cancer indications within a year.

Det virker jo nesten som klinikerne er uenige med sentral komitétolkning her. Og at det er relativt nærme oppnådd endepunkt? Men det er jo vanskelig å mene meget uten tall.

2 Likes

Denne type greier er jeg ikke veldig fan av.

«Based on investigator assessment, a pre-defined supportive analysis of PFS, the study showed a statistically significant improvement in PFS for patients receiving UV1»

Pre defined supportive analysis er så vagt at det gir sjelden noe styrke til en studie.

«Further, the data show a positive trend towards improvement in overall survival in the UV1 arm over the control arm, although it is still early, and the data need to mature before we can reach a conclusion. Overall survival is the most important efficacy measure in cancer treatment.»

Positiv trend mot forbedring? Skjønne det den som kan, lite konkret.

2 Likes

Jeg tolker det likt som @h3nk1 , altså at klinikerne kom til en annen konklusjon basert på det samme dataene.

1 Like

Blir vel ned ganske mye i morra da de ikke møtte primær endepunkt. hmm

Ganske håpløst å gjøre seg opp en formening om dette gitt at det ikke er ett eneste tall som er oppgitt.

Men kanskje håpet ligger i at for de UV1 virker på, gir det en forsinket progresjon til dødelig utfall, noe som kan forklare at de ikke oppnår PFS mål mens overlevelses tall virker lovende? Men er dessverre redd markedet ikke leser det sånn og dumper aksjen hardere enn nødvendig i morgen, og presentasjon kl 10:30 gjør at markedet i Europa handler i «blinde» og USA er jo heller ikke våkne. kan bli en tøff formiddag i morgen.

Det må vel komme noen tall på bordet i morgen kl 10, samt en oppklaring rundt at vi har en signifikant forskjell i pfs i et hittil for meg ukjent oppsett som jeg tror ikke har blitt publisert før nå.
Carlos sin uttalelse "We are now even more optimistic about the
ongoing Phase II clinical development program, which will report data from two
additional studies in different cancer indications within a year.”,
gjør det enda mere komplekst for å si det slik. Da er det back to INITIUM da!

1 Like

Jeg er ikke enig i at denne meldingen ikke er god. Tvert imot, da synes jeg man har hatt for høye forhåpninger tatt i betraktning hvilken kreftform det er.

At man viser statistisk signifikant improvement in PFS og improvement in overall survival in the UV1 arm over the control arm i denne kreftformen mener jeg er svært sterkt og virkelig viser at her har man stort potensial

6 Likes