Hvordan kan pasienter leve lengre med uv1 uten at det er positivt? Her kan jo mange av pasientene i begge armer ha dødt raskt men så er det flere som lever lengre med uv1. Da fungerer jo vaksinen
Det betyr at resultatene av dataene må beregnes ut fra en vitenskapelig validert metode før publisering slik at analysen er valid og etterprøvbar
Dette er jo egentlig ganske enkelt. NIPU var forventet å ikke oppnå endepunkt, som alle har sagt hele tiden. Det vi håpet på var HR 0,73-0,8 eller at 37-39 hadde progresjon i kontrollgruppen mot 30-32 i UV1 gruppen. Hadde de oppnådd PFS endepunktet ville vel det si bedre tall enn dette? Og det kunne man drømme om, men ingen forventet det.
Som vi vet er det ikke vi her inne som driver kursen. Det er de med større lommebøker enn oss som handler via de institusjonelle og de internasjonale bankene. Vi har sett JP Morgan ta posisjon, men som H3nk1 nevnte tidligere var meldingen fra DNB at det er høyt trykk fra interesserte, men de avventer resultat. Vi får se i morgen om de endelig tar posisjon, eller forblir ventende. Det er i så fall de som bestemmer om kursen skal opp eller ikke.
Flott å se mye engasjement rundt Ultimovacs da Ingenting er bedre enn mange stemmer og mange lommebøker som er interessert i en aksje, selv om vi ikke gjør så stor forskjell til sammen.
Jeg savner som alle enten HR eller rene tall på fordeling av events. Helst fordelingen av events. Håper det publiseres før børsen åpner så de store får grunnlag for å ta posisjoner.
Jo mer jeg leser meldingen så står det dette:
Klinikerne på sitene som rekrutterer og følger pasientene har analysert data og mener PE er møtt (les: sensasjon). IRB er marginalt uenig.
Det må være mildt sagt frustrerende for Helland og gjengen. Det skjer ikke at Helland setter navn og rykte på spill med disse uttalelsene. Om denne tolkningen holder vann er dette et uvær man kommer veldig godt ut av.
Det ville vært så riktig og clean og meldt en FAIL i NIPU om det var tilfelle. Det kunne alle forholdt seg til. Og så vurdert om de skulle være med videre.
At det er en kraftig uenighet mellom mellom radiologene ute på de rekrutterende sykehusene og den IRB blir helt feil å påstå. Det er sikkert flere grensetilfeller, og 2 akkurat like dyktige radiologer kan komme til forskjellig konklusjon. Eksempelvis har tumoren vokst 19% så er det ikke progresjon, er den 20% større er det progresjon.
Det skal vel faktisk en hel del til at IRB og sykehusene kommer til nøyaktig samme avlesning, og selv om det skulle skje trenger det ikke nødvendigvis være på akkurat samme pasienter heller.
Jeg mener at “uenigheten” vitner om at summen, enten man bruker de rekruterende sykehusene som målestav, tilsier at resultatene for NIPU ligger +/- HR = 0.73, hvis det er det som er “tipping point”.
Denne avlesningen er jo ikke en 100% nøyaktig vitenskap.
Når jeg nå har fordøyd dette så er jeg av den meningen at det Helland og Sousa meddeler er ganske presist for hvor vi er i løypa akkurat nå.
Så om kursen går mye ned, så er det ikke oss småsparere på tekinvestor som er grunnen? Men heller større aktører som vil ut?
Ja, det ble vel for kraftig kost.
Dog synes jeg det skinner igjennom at det er en uenighet. Konklusjonen din:
Når jeg nå har fordøyd dette så er jeg av den meningen at det Helland og Sousa meddeler er ganske presist for hvor vi er i løypa akkurat nå.
Det vi helt omforent om
Det er sprøtt om ikke denne meldingen betyr man er svært nærme PE-met.
Kan det også være at kutten på 69 eventer akkurat tippet feil vei og kontrollarmen fikk de neste 2 -3 progresjoneneSom vil si at om kutten var på 73 eventer så ville endepunktet vært nådd?
I Radium 130 sier Helland at BMS ønsket at du skulle ha med “mange flere pasienter”. Så dette kan være ulempen ved relativt lav power vs. verdens raskest fallende kurver i plottene. Signalene er åpenbart der, men det er tvist om PE er møtt og det kreves mer tid til å kunne konkludere endelig.
Selskapet har sagt følgende:
"Detailed, updated results will be shared at an upcoming medical conference. "
Derfor tror jeg at de ikke ønsker å dele noe mer tall før på konferansen.
OS er vel noe man trenger mer tid til å lese av enn mPFS. Det er hele forklaringen.
Vanligvis står vi for 10% av omsetningen eller mindre. Kan dessverre ikke dele lister og handler, men skaff gjerne Innsider+ hvis du vil se alt i klartekst.
Om alle kjøper eller selger samtidig får vi selvsagt en påvirkning på kort sikt, men hittil har vi bare vært en gjeng som ser på hva de store foretar seg mesteparten av tiden. Trader litt fram og tilbake og har liten påvirkning på aksjen totalt sett. Topp 50 har vært stillestående omtrent hele veien og det regner jeg med de fortsetter med nå også, så hovedvekten er på om de utenfra gjør store ting eller ikke. Derfor hadde det vært fint med resultater i klartekst, så det var lettere å ta et valg.
Riktig. Og i følge studieleder / Helland, så var PFS-målet altså møtt ut i fra forhåndsdefinerte kriterier. Men det mente tydeligvis ikke IRB. For en suppe
Nja. Plutselig kan klinikerne ha analysert undergrupper også… dette vet vi ingen ting om.
Regner med at det kommer noen tall i morgen kl 10? Vil tro det kan forklare en del. Så får man se hva som skjer med kursen mellom09 og 10, da
I min erfaring; det er ikke dialog mellom radiologene på central lab og Helland eller hennes radiologer. For meg så er forløpet slik: CRO (via deres radiologer på sentral labI) har analysert data og kommet med sin konklusjon. Deretter eller smatidig (avhengig av hva som var prespesifisert) så har Hellands radiolgoer gjort samme jobb og kommer til en annen konklusjon. Blir av den grunn ikke noe diskusjon mellom radiologene og man forsøker ikke å overtale etc - dette er ikke GCP.
Så folk ar kommet til ulike konklusjoner rett og slett. Trolig er det små marginer det er snakk om, og dette vil bli bedre i en fase større 3 studie (hvis vi ser dette for meso).
OS data blir uhyre spennende.
Men de har altså ikke delt topline med markedet ennå. Og det har man lovet å gjøre så snart man fikk dem.
Skal gjøres på konferanse virker det som?
Har du noen teori om hvorfor de holdes tilbake? (jeg antar at siden de vet at Primær Endepunktet progresjonsfri overlevelse ikke er nådd, så har de topline på hånden og det er ikke noe mer å regne på?)
Nei det har jeg ingen teori på. Men jeg er jo 100% sikker på at vi enten får en forklaring eller de faktiske tallene på webcasten i morgen klokken 10.00. Jeg har sendt en melding til CFO og IR og bedt innstendig om at aksjen ikke tillates handlet før den webcasten. Jeg håper de hører på meg.