Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Jeg tar meg iallefall noen ekstra lodd her på dette. Dette har vært nært PE, ellers hadde det ikke vært disputt. Gitt tidligere resonnement til studieleder, så tenker jeg det er ikke et svekket case

Kan hende jeg også tolker det feil, men jeg antar at det kan være en myte at lokale tolkninger gjerne er mer positive enn uavhengige, og at det er dette som er ettergått i en studie. At det ikke finnes grunnlag for å si at det er en “bias” fra noens side.

Men er åpen for at jeg tenker feil. Det har skjedd et par ganger før :wink:

Og om studieleder hadde vært informert om at endepunktet ikke er møtt, og at tallene og underliggende data er megafail, hvorfor skulle hun (og teamet) da som klinker(e) startet opp nye studier med UV1 - denne gangen også i profylaktisk setting?

Vi har gang på gang her inne nevnt at klinikerne er det som driver eller failer en studie. Om klinkere ikke ser effekt så går rekrutterings takten ned, studiene blir forsinket og selskapene dør sakte ut. Her ser vi motsatt effekt. Det gir null mening om man har sett dårlige tall fra de lokale sykehusene som gir medisinene.

For meg gir det null logisk mening, og kan ikke annet enn å tro at Helland et al er ganske så forbannet på uavhengig review komite. Det i seg selv er oppsiktsvekkende, men det er nå en gang slik at den komiteen vil ha last say, både på konklusjon av studien og aksjekursen

3 Likes

Jeg også! Men det er vel derfor man har dette forumet, si :smiley:

Her er det en faglig disputt om sensurering eller tolkning av progresjon. Kan Helland og co. ha fått innsyn i nøyaktig hvilke forhold de har tolket ulikt fra uavhengig kontroll?

Det ville vært rart å gå ut med at man er uenig om man ikke vet noe mer…

Jeg leser mellom linjene at Helland og co forventer å få rett til slutt. Når OS data kommer.

5 Likes

Jeg tolker uenigheten som at vi er nære pe. Nå har jo cro og sykehusene sittet og tolket bilder av kreftsvulster mot klare regler for hva som er progresjon eller ikke helt fra de første innrullerte pasientene var inne til sin første kontroll, og fram til ca april i år , dvs godt over et år.
Da skulle man tro at radiologene i de to gruppene burde være godt samkjørte, men det ser det ikke ut til at de er tydeligvis. Tar det som en selvfølge at cro sjekker eventene fortløpende!
En annen mulighet, er at de er enige om progresjons status, men uenig om mhp rekkefølgen på de par siste eventene. Dog her er det vel også klare kjøreregler nedfelt i protokollen for gjennomføring studien.
Synes denne uenigheten er merkelig, at den har oppstått er sterkt kritikkverdig er nå min mening, ihvertfall at den ikke ble løst på kammerset!

Ingenting som kan løses på “kammerset” her. Uavhengig review er blinded og har ikke noe insentiv til å gå i diskusjon. De har last say og ferdig med det.

Det er bare svært sjelden slike disputter oppstår, om jeg leser det som er meldt i dag riktig.

Så da kan man jo se for seg at de som driver studien tenker “Hva i all faens verden skjer med å ikke oppnå endepunkt her?” Har vi gjort noe feil, eller har uavhengig komitee gjort feil?

det er ikke noe vi får svar på nå, men etterhvert vil OS begynne å tikke - vi får tall. Og svarene på hvem som eventuelt fikk rett til slutt. Komiteens funn må meldes, og det er gjort. Deres konklusjon er ikke diskutabel , så det er sjukt at de gjør det. Jeg tror vi er helt forferdelig nære.

2 Likes

Sender inn dette “spørsmålet”:

“Only a tiny minority in the market has the knowledge of the threshold for reaching the primary endpoint in NIPU was a hazard ratio of 0.73. Would it not be very relevant to at least state this number in the press release?”

12 Likes

Husk:

5 Likes

Er det noen som har en link til Webcasten?

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230608_2

handel pauset?

Ja det skjer hele tiden i dag. Virker nesten helt hipp som happ om den faller ned på 70 tallet igjen eller krabber mot 100.

Der ble det sagt rett ut at NIPU ville vært en win og PE-møtt om de lokale spesialistene fikk bestemme.

5 Likes

… da må jo dette virkelig tangere på vippepunktet. Så store avvik kan det ikke være

Helt utrolig at markedet får agere i et slikt tolknings- og informasjonsvakum.

2 Likes

Webcastet sender ikke aksjen opp nå

Vi må da kunne få en HR av dem? Det er ikke å ødelegge for publikasjonen /presentasjonen for forskerne på en vitenskapelig konferanse.

1 Like

Dette bestemmer (dessverre) Helland. Det er helt utrolig å se kursen vs. det Carlos gjentar nå.

1 Like

synes å være små aksjonærer dumping