Jeg er grønn på dette og havnet ganske tilfeldig på aksjelista til Ultimovacs.
Jeg kjøpte meg opp før de siste resultatene kom, noe jeg ikke ville ha gjort dersom jeg hadde sjekket litt rundt NIPU. Dere får korrigere meg om jeg er på bærtur.
- Dette er ikke en Ultimovacs studie. De blir til stadighet bedt om å delta i diverse studier, noe de er litt skeptisk til. Lett å skjønne hvorfor nå.
- Krefttypen som behandles er uhelbredelig.
- Kun ca 10% av pasientene (dette er faktisk mennesker) responderer på Check Point Inhibitors. Disse åpner for tilgang til kreften, noe som hjelper immunitetssystemet å slåss mot kreften.
- UV1 er avhengig av tilgang til kreften, noe CPI gir den.
- Analyse av bildene av denne krefttypen er tilnærmet todimensjonale, noe som gjør analysen veldig vanskelig.
Så med helt naive briller på, så ville jeg ikke forventet et veldig godt resultat i NIPU.
Det resultatet som kom var faktisk veldig bra, men selv de som jobber med dette i media tok den tabloide utveien og erklærte studien en failure.
Den påfølgende diskusjonen er full av støy som skjuler de gode resultatene.
- INITIUM er Ultimovacs sin egen studie.
- Ca 50% av pasientene responderer på CPI.
- Dette bør gi en god effekt av UV1 i utgangspunktet.
- Kreften er tredimensjonal og lettere å måle/analysere.
- Ultimovacs har full tilgang til resultatene.
Det overrasker meg at selv mennesker som burde vite bedre, ikke evner å se hvor bra NIPU resultatene er. Eller, det er kanskje mangelen på faktiske data som er det største problemet?
Jeg står i Ultimovacs.