Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Øvre konfidensintervall bør vel være < 1.00, altså HR 0,62 eller bedre. Moderna feilet vel akkurat på det med sin mRna vaksine, men verdien la på seg mange titals milliarder for det.
Du svarte vel mens jeg skrev,.

Time to event/tid til progresjon/død blir relevant for HR, siden det er basert på arealet mellom de to grafene:

image

3 Likes

Lages det en regresjon med x antall punkter for hver graf? Er antallet punkter bestemt på forhånd? Gøy å se praktisk bruk av integraler. :v:

1 Like

Punktene kommer av hver event så vidt jeg har skjønt. Her f.eks. forskjellen i overlevelse mellom mann og kvinne i et eksempel-studie:
image

For å estimere utfall på forhånd brukes regresjon på tidligere studiedata, men for selve studiet har de det faktiske plottet de bruker. Siden detaljene er så ekstremt sensitive.

I praksis legger de “bare” inn alle datene i et skript, som har korrekt metode lagt inn på forhånd, så får de alle statistiske outputs de trenger for studiet. Kan leses litt om metoden her om du er interessert :slight_smile:

Cox Proportional-Hazards Model - Easy Guides - Wiki - STHDA

1 Like

Den grafen er feil, den har kun to armer.

What are you on about Fornybar? Hvilken graf er feil? Den fra eksempel-studiet som bare viser at man bruker faktiske datapunkter og ikke regresjon når man framstiller data?

Har ikke INITIUM 2 armer?

Ser hva du mener, hvis den skulle framstille et to-armet studie, ville det vært naturlig med en graf for hvert kjønn i hver arm og ikke samlet. Var det du mente?

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Oppdatert company presentation (23. juni):

8 Likes

Nå har jeg faktisk lest gjennom hele denne presentasjonen.
Veldig forenklet: UV1 aktiverer T-Cellene som angriper kreften. T-Cellene er avhengig av at CPI åpner tilgang til kreften.
Krefttyper med dårlig respons på CPI vil da ha dårligere respons på UV1. Her snakker vi NIPU som har veldig lav respons på CPI. Under 20%.

Jeg har ingen medisinsk bakgrunn, men at de som har det, ikke ser at gode resultater i NIPU nesten er en sensasjon, forundrer meg mere enn litt.
En uhelbredelig krefttype med lav CPI respons burde ikke gi noen gode resultater.
For meg ser det ut til at UV1 ikke bare aktiverer T-Cellene, men også muligens bidrar til økt CPI effektivitetsandel.

INITIUM bør gi veldig gode resultater. Noe annet vil være oppsiktsvekkende negativt.

10 Likes

Første generasjon av UV1 het GV1001, her så man at rundt halvparten av pasientene responderte og fikk effekt av vaksinen. Gjennom analyse av (verdens eneste av sitt slag) blodbanken fra mer enn 1000 (om jeg husker rett) pasienter som mottok GV1001, så fant man frem til UV1-peptidene.

Ingen andre i verden har blodprøver fra slike forsøk ti år tilbake. Nå har vi gått gjennom resultatene vi har fra alle prøvene gjennom alle årene og analysert hvilke peptider vaksinen har virket best mot. Vi har satt sammen en vaksine av de beste av disse peptidene. Håpet er at den nye vaksinegenerasjonen (UV1) skal virke vesentlig bedre enn den første. Derfor er vi ganske overbevist om at vi vil få en kraftigere immunrespons med denne vaksinen, og vi håper den virker på et større spekter av pasienter enn første generasjon, sier Gaudernack.

15 Likes
8 Likes

Det var en bold spørsmålstilling :slight_smile: :heart_eyes: også på onsdag den 27 juni og i dag er det mandag 26 juni!!!

2 Likes

Hva, selskapet kan ikke kalenderen en gang? Rødt flagg!:triangular_flag_on_post:

Så det blir i 2029? :joy:

Håper de er godt i gang med analysen av INITIUM. Spenningen er for høy :slight_smile: Spesielt etter forrige melding 19.06:
"Ultimovacs har sett oppmuntrende overlevelsesdata (OS) fra kohort 2 i UV1-103 fase I-studien på malignt melanom. Alle pasienter i kohort 2 som var i live etter toårsoppfølgingen, forble i live ved treårsoppfølgingen.

Det skriver selskapet i en melding mandag.

-Vi er svært oppmuntret av å observere en total overlevelsesrate på 67 prosent ved treårsoppfølging i denne fase I-studien, som behandler samme pasientpopulasjon som vår UV1 fase II-studie, INITIUM. Disse dataene styrker ytterligere tidligere rapporterte resultater fra studien, inkludert god sikkerhet for UV1 og bemerkelsesverdige 33 prosent fullstendig responsrate hos pasienter med metastatisk malignt melanom hvor kirurgi er ikke et alternativ. Dataene viser fortsatt at UV1 i kombinasjon med pembrolizumab har lovende tegn på effekt, sier medisinsk direktør (CMO) Jens Bjørheim i Ultimovacs."

2 Likes

Hvordan blir det med INITIUM avlesning når den er klar kontra NIPU? Blir det samme scenariet med spesialistene innen radiologi som skal konkludere eller Ultimovacs (local assessment)?

INITIUM blir nok «central assessment» - som vel er et «krav» fra fda for å i det hele tatt kunne søke noe markedsgodkjenning. I motsetning til NIPU vil man garantert få topline-data i form av HR og p-verdi.

3 Likes

Ultimovacs eier i hvert fall dataene, så de kan publisere alt de har med en gang.

Forøvrig er det kanskje ikke så dumt at NIPU dataene kommer med litt mer modenhet i høst:

“Detaljerte, oppdaterte resultater vil bli presentert på en kommende medisinsk konferanse. Vi ønsker å takke pasientene og etterforskerne for deres deltakelse og viktige bidrag til NIPU-studien, sier hun.”(Helland)

2 Likes

Også for Ultimovacs vil det være viktig å få presentert dataene på en stor konferanse og de har aldri lovet noe annet enn top line data, som kan være så lite (men så verdifullt) som HR og p-verdi.

7 Likes

25.04.2023 kom meldingen om at 70 events ikke var skjedd enda. Det er nå 2 mnder og 2 dager siden.
Vi kan relativt sikkert anta at 70 events har skjedd. Spørsmålet blir når data blir videreformidlet.
Jeg tror vi i INITIUM kan være veldig sikre på at alt er hemmeligholdt til markedet blir informert, så tror vi ikke kan se tegn fra kursen i forkant. Blir nok en plutselig overraskelse når resultatene kommer, men at de kommer veldig snart er naturlig å forvente.

Medregnet 6 uker datavask, så er vi nå 2 uker og 2 dager over tidligere forventet readout av toplinjedataene. Og rundt 4 mnder over opprinnelig forventet readout da studiet ble satt opp, som var overgangen 2022-2023.