Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Det som trigger meg er den falske tryggheten disse modelleringene kan gi dem som ikke har noe spesielt godt matematisk utgangspunkt til å forstå. Derfor er det fint med en åpen diskusjon.

Jeg nevnte KEYNOTE-006 som referanse i samme setning som UV1-103:

Som altså var helt riktig. Jeg redigerte likevel til

som fortsatt er riktig (bare mindre presist). Det er helt åpenbart at du aktivt prøver å misforstå.

Eneste skrivefeilen min var da jeg ved et uhell skrev KEYNOTE-006 i parentesen:

Det uhellet beklager jeg!

2 Likes

Tusen takk, dette er interessant selv om det er survival. Tror du det finnes noe tilsvarende for PFS?

Er bare det. Modelleringer.

Det du gjør her er å anføre at en fordeling av relativt hårfine grenser av sykdomsstadier i en liten tidligfasestudie kan og bør diskuteres som relevant for INITIUM og modelleringene mot (andre) historiske kontroller!

Man kan/bør IKKE gjøre det, like lite som man ikke kan cherrypicke PD-L1 status og tilsynelatende agnostisk UV1-effekt (i et forsøk på å få til en «bull» overførbarhet).

Man må diskutere INITIUM og modellene opp mot ulike historiske kontroller. Ikke forsøke å tvinge inn UV1-103 (eller andre små ikke-randomiserte studier) som en eller annen relevant faktor for modelleringsøvelsen.

Denne diskusjonen er litt “akademisk” og mest relevant for de som er opptatt av modelleringene, altså korrelasjonen mellom avlesningstidspunkt og effekt. I den sammenheng er pasientsammensetning relevant og verdt å diskutere. For selve studien er populasjonen selvsagt ganske så likegyldig gitt at studien har kontrollarm.

Du begår fundamentalfeil og bidrar til å gjøre ting enda mer forvirrende. Noe man må anta også er hensikten din. Og det er jo trist og ironisk når du anfører at du kun har er nobelt ønske om diskutere noe «viktig».

Man må gjerne diskutere UV1-103, men å blande inn modelleringene kjørt på INITIUM mot CM067 (og andre kontroller) gjør bare vondt verre.

4 Likes

Kommer tydeligvis et større intervju med de Sousa i Finansavisen i morgen. Enig at daytraderne ikke er viktig, men om han også sier at kursen nå ikke er viktig osv, så koker det i meg. Den typen kursfall skader aksjen på kort og mellomlang sikt, i tillegg til at den plager meg og sikkert mange andre for det var fryktelig dårlig håndtert informasjonsmessig.
God helg!?!

16 Likes

Fint med et større intervju, da. Det sitatet er det journalisten som har klistret på forsiden og det er garantert tatt dels helt ut av kontekst.

3 Likes

Hvorfor i all verden skulle den gjøre det når du tilsynelatende har gjort deg opp din mening om at 72 kroner og 50 øre er en billig inngang?

Jeg har kjøpt aksjer på 60 - 65 nivå høsten 2020, og siden kjøpt litt nå og da mellom 80 og 125,-. Har en relativt stor posisjon som ga meg et papirtap på NIPU nyheten på det som stort sett regnes som en god årslønn. Hvis ikke det plager en investor, så har man for mye penger eller spekulerer med andres penger.
Men det var kanskje ikke det du mente??

6 Likes

Du mener at kurs er viktig. Jeg er uenig!!

Kurs pleier å være førende for hvor høyt den går til slutt på gode nyheter, og historiske nivåer påvirker en del investorer fram i tid. Kurs er alltid viktig, med mindre det er BP som skal inn og ha hele selskapet.

11 Likes

Det er vel irrelevant eller på godt norsk: Vi driter vel i hvilken kurs du har brukt pengene dine på. Jeg mener at kurs IKKE er viktig når du har gjort din DD&Research så hvis det koker i deg over hva enkelte aviser skriver så får du heller revurdere din posisjon.

For selskaper som muligens ikke er ferdige med å hente penger, så er det at kursen er vesentlig lavere enn siste emisjonskurs skadelig ikke bare for (langsiktige) investorers følelser, men for selve selskapets muligheter.

19 Likes

Avisene skriver det de vil, og det er greit. Poenget mitt er at en CEO ikke må ta lett på denne typen kursfall, det er jo ikke daytraderne det går utover at kursen starter ned 40 kroner eller mer i åpningsauksjonen.

I et litt større perspektiv så skremmer også den typen kursbevegelser bort investorer fra norske biotekselskap, og det er uheldig.

14 Likes

Ser ut som vi har fått en aggressiv skribent på tråden her i dag. Folkeskikk er aldri feil.

1 Like

Hvorfor skulle han ikke det? Sausen i dette tilfelle vet da vel bedre enn oss? Å hvem er det synd på? De som har gjort sin DD&Research? Beklager at jeg kverulerer @Boms, men dette blir for dumt. Vi sitter da ikke investert for å holde hender?

(post deleted by author)

1 Like

Og allikevel har risikoen aldri vært mindre relativt sett for at ikke UV1 gir effekten man håper på. Hadde børs vært effisient til enhver tid hadde det det vært noe poeng med å kjøpe risikoaksjer.

Jeg deltok i emisjonen på 125,- høsten 2021, og jeg ville gjort det samme igjen. Makro og andre omstendigheter har gjort at man hittil ikke har fått betalt for risikoen som har vært veldig mye høyere fra dét tidspunktet og godt ut i første halvår 2023.

Nå er hovedstudien utsatt, det er tilsynelatende positive signaler fra akademikerinitierte NIPU i dødsdommen 2L mesoteliom, og kursen er nesten halvert.

Rasjonelt? Nei. Irriterende? Eh, ja. Viktigst: er investeringstesen styrket? Ja.

5 Likes

Vent litt… Det er jo dritlurt :thinking:kjøpe på bunn og selge på topp? HVORFOR GJØR VI IKKE DET ALLE SAMMEN HELE TIDEN

11 Likes

God sommer alle (åndsliv eller ikke).

IMG_0458

12 Likes