Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Mens vi venter på INTIUM som jeg er ganske sikker kommer med melding før nye NIPU data, har jeg satt opp en tidslinje for mOS for NIPU mhp sannsynligheten for at disse kan publiseres på ESMO 20 oktober.
Forutsetningen er at NIPU følger CM 743. Hvis vi starter med Polygon sin tabell, har vi mpfs på 6.8 mndr 141022. Hvis vi runder av til mpfs 7 mndr 011122, vil mOS foreligge 011023 (18mndr) i kontrollarmen. Regner med at vi bør ha minimum samme differansen mellom armene i NIPU som i CM-743 for å få en akseptabel HR og P verdi (4mndr 14/18 mndr), dvs at mOS i UV1 armen kommer 010224!
Dog jeg antar det kan beregnes statistikk fortløpende for OS for Helland og co, slik at de kan publisere en statistisk signifikant forskjell i OS før mOS nås? Dette forutsetter at det er slutt på hemligholdelse for antall events/ fordelingen mellom armene, slik det var for pfs?

1 Like

Hvis utgangspunktet ditt er mOS i kontrollarm den 01-10-23 og 4 mnd. differanse i mOS mellom kontroll og eksperimentell arm så skjønner jeg ikke helt hvordan mOS i eksperimentell arm blir til 01-03-24?

1 Like

Blir vel uansett for simpelt å bare «plusse på» X antall mnd på tallene for mpfs for å finne mOS. Pasienter med progresjon kan leve lenge, og pasienter uten progresjon kan dø osv.

Når man ser på tabellen til polygon så går det veldig sent på slutten. Om de mangle en haug med pasienter med oppdatering om utsettelse kan det gå måneder og kanhende vi ser 2024 før vi får initium. At vi får nyheter fra Nipu først er jeg derfor ganske sikker på. De hadde ikke gått ut så hardt ok utsettelse om der var på nippet. Så man må bare smøre seg med tolmodighet.

Forstår ikke helt hva du svarer på her, Fartin. Hva har Initium med denne saken å gjøre?

2 Likes

Glemte å svare på rett tråd. Jeg tror vi får nipu data før initium.

1 Like

Simpelt, jeg skriver jo i starten hva som er forutsetningen, da må man jo nesten benytte mpfs og OS slik jeg har gjort. Hvor stort sprik det blir mellom disse to studiene er en annen diskusjon.

1 Like

Time vil showe

2 Likes

Regnet feil i farta 010224 selvsagt, retter opp.

2 Likes

Hva ser folk for seg at den umiddelbare kursen blir gitt 39 events i INITIUM?

65,-

1 Like

Nei, 70 events I INITIUM - Av disse 40 - 44 i kontrollarmen. Bare å vente på avlesningsresultatet, trolig i løpet av fjerde kvartal.

Regner med du mener 39/31 fordeling på 70 events når vi får top linje data. Du må også ha med time to progression for hver enkelt for å si hvor bra resultatet er. Sånn at vi får lav HR som gir PFS oppnådd. Det er det vi venter på. En lav HR er ønsket, helst 0,6, men 0,73 ca. er godkjent for PFS oppnådd. Husk at det er arealet mellom de to armene sine grafer som er viktig: HR. Jo lengre de i UV1-armen lever uten progressjon relativt til kontrollarmen, jo bedre er resulterende HR. I visse tilfeller kan til og med 37/33 gi PFS oppnådd, om forskjellen i når de fikk progressjon er stor nok. Men da lurer man fort på hvorfor resten av kontrollarmen har hatt så lang overlevelse uten eventer, gitt at mange av dem fikk tidlig progressjon, som ville gitt god HR.

2 Likes

Nå må vi roe oss litt ned her. HR 0,6 er fuckings homerun og et sinnsykt bra resultat

1 Like

Yup, så håper på det. :slight_smile:

1 Like

Det er vel hovedsakelig differansen mellom armene som avgjør om etisk komite bryter inn, men noe formening om ved hvilket nivå dette kan bli aktuelt? Vil AA nivå være tilstrekkelig, dette er vel anslått til HR~0,5.

Riktig, det var 39/31 jeg mente. Men da får jeg vel omformulere meg litt.

Hva tror folk den umiddelbare kursen blir gitt at studien viser et godt resultat?

Om man skal syne data, så er ikke det viktigste hva kursen blir helt kortsiktig. Det som betyr noe er hva man antar at en randomisert positiv datapakke på UV1 er verdt, og hvor sannsynlig man tror avtale/oppkjøp finner sted (innen relativt kort tid).

4 Likes

Enig med @h3nk1 Men det er grunn til å understreke at i INITIUM er det Ultimovacs som sjøl står som sponsor og derfor kan vi trygt legge til grunn at vi får top-line data etter standard (i motsetning til NIPU hvor OUS presterte å publisere mange ord og ingen tall).

Dermed vil både aksjonærene, markedet generelt - og ikke minst andre Big Pharma enn Bristol Myers Squibb - umiddelbart få konkrete begreper om styrken i resultatet og dermed kunne gjøre sine egne vurderinger av potensial og verdi.

Med data godt på den riktige sida av definerte endepunt, tror jeg på en mangedobling av selskapets markedsverdi i løpet av få dager.

6 Likes

Jeg tenker i løpet av uker og ikke dager hvis vi snakker om mangedobling, men det blir mindre viktig. Får vi sterke data øker inngangsbilletten mye allerede fra dag 1.

2 Likes