Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Det blir spennende og ikke helt likegyldig hvor kursen står i forkant av dataslippet fra INITIUM, enten dataene er gode eller dårlige. ATH er vel rundt 150, for et par måneder siden lå Ulti rundt 130, og nå lavt 70-tall. Fortsetter tendensen og shortsalget, skal man ikke se bort fra et høyt 50-tall eller i alle fall et lavt 60-tall innen dataene slippes, avhengig av makro. Skulle gjerne sett en frisk FOMO fremover,

Jeg skjønner ikke alt «gnæget» om kurs i forkant av data? Om kursen er på 50 eller 60 nå utover må da være helt irrelevant? Frem/tilbake er diskutert utallige ganger. Det fundamentale for nevnte indikasjon er ikke forandret. Gjør din egen DD& Research å lett deg/øk

1 Like

Antallet som kjøper på positiv nyhet er rimelig statisk i forhold til kurs, og de bryr seg ikke nevneverdig om kurs. Da er det mye lettere å dra kursen fra 130-200 enn fra 50-60-70 til 200. Vi ender lavere til slutt ved lavere kurs i forkant. Man kan argumentere for at den effekten gjøres opp av at de kan kjøpe flere aksjer på lavere kurser og derfor binner opp enda mer av market cap, som allerede er ganske låst hos de store, så det er ikke bare kjipt for det lange løp, men gud forby at INITIUM blir utsatt igjen uten noe mer info om resultater, hvor det er åpning for tvil om det er pga. UV1 eller at hele populasjonen bare lever mye lengre enn før og emi-behovet melder seg. Da er vi screwed. Det er worst case mtp. lavere kurser. Best case er at INITIUM slippes med HR under 0,6 før NIPU data og NIPU data i høst viser at vi var på HR 0,74 eller bedre der, og at uenigheten i om PFS var oppnådd var korrekt. Samt at trenden i OS viser seg å ha blitt god. Da blir ikke kurs noe problem. Men det er flere utfall som blir kjipe mellom best og worst case, jo lengre kursen faller etter at man har kjøpt.

Også slitsomt at det å kjøpe på høy usikkerhet ikke har betalt seg hittil, når usikkerheten i caset faller over tid.

10 Likes

Nå er jeg negativ men med det som skjedde med nipu i bakhodet har jeg ingen tro på noe fomo.

Det blir ikke OSE som repriser U ved skikkelig gode data, det blir BP.

2 Likes

Jeg tror helt sikker på at OSE også vil give aktien en kraftig reprisning, ved skikkelige gode data.

Men med tanken på den “lave” kurs vi har i nuet, så vil en eventuel 100% stigning, jo blot føre den tilbage i området 130-140 som den lå for et stykke tid siden.

Så kan godt følge dig i, at en rigtig reprisning, i sidste ende vil ske via BP

Oggggg HUSK - vel om mærke hvis data er gode…!!!

Er også en ting å huske på her. Incentivene til investorene, spesielt de store, sammenfaller også med renten og kronekurs. Ulti er utrolig billig nå mtp. kronekursen for utlendinger. Samtidig trekker renten i andre retninger med redusert risikovilje generelt osv. Men gitt gode resultater er det primet for enda større investeringer i NOK fra utlendingene. :slight_smile: Rett og slett fordi en investering på 10M $£€ er mye mere NOK nå enn før.

1 Like

Tenk om det hadde vært så enkelt at det fantes en fasit for hvor høy eller eventuell lav selskapsverdien vil være ved gode eller evt. dårlige data. Helt uavhengig av utgangspunktet. Det er ikke min erfaring.
Det er heller ikke min erfaring at aksjonærenes salgsvilje ved et eventuelt bud på selskap, eller budets størrelse, er uavhengig av hvor kurs ligger på budtidspunktet.

Får et live eksempel nå, med Kahoot, som nå fikk et bud på 35kr.

Kjøpsordrene fikk den opp til 34 ganske raskt, uten at handlen er startet igjen.

Hva om det tikker inn et bud på 150NOKpr aksje, før data🙂 + “unlimited” funding for selskapet. Basert på NIPU + kommende.

Tro om det hadde gått igjennom.

Det hadde aldrig blitt godtatt…

Jeg tror ledelsen/styret vet veldig godt hva de ca er verdt hvis det er positive tall. Men markedet bestemmer mer nøyaktig hva det blir.

1 Like

Jeg synes det er så sinnsykt bra at medisinen som pasientene får i Initium sannsynligvis fungerer såpass bra (og/eller sannsynligvis blir brukt på en bedre måte av klinikerne enn i tidligere studier), uavhengig av om UV1 er med og bidrar eller ikke. Nå som tiden drøyer såpass på mPFS her. Det er så mye av den kreften blant nære, kollegaer og andre at vi trenger alt som bidrar i positiv retning.

6 Likes

Det skjer ikke.

Etter at Ultimovac har lagt fram gode data, vil derimot BMS (eller eventuelle konkurrenter) trolig ønske å inngå en lisensavtale - eller mer sannsynlig sette fram et bud på selskapet.

Utelukker derimot ikke at noen som slett ikke kjenner potensialet i UV1, vil kunne være fornøyd med det det store flertall ville oppfatte som et skambud.

Et solid og overbevisende resultat fra INITIUM (gjerne toppa med gode OS-data fra NIPU utpå høsten) betyr at et eventuelt bud på selskapet vil ligge i størrelsesorden 6 - 9 BUSD.

Dette vet også de store, langsiktige aksjonærene i selskapet. Ikke undervurder ambisjonen og kompetansen blant disse.

4 Likes

Og heldigvis har de en oppegående Berkien til å forhandle.

Kommer vi denne situasjonen skal du bare lene deg bakover og bare forsøke å memore hva du eventuelt tenkte. Da er dette en historie for historiebøkene og du var en del av den.

Godt å se at dere er så skråsikre😀. Det kan jo ikke gå galt. 10x here we come.

Tenker dere at det er så enkelt som at dette er et vinn 5-10x eller forsvinn case?

Hva om feks effekten er marginalt bedre? Vil det holde? Eller må det være substansielt mye bedre enn Soc?

Kan fort hende at de må inn i fase 3 før det skjer noe som helst med utlisensiering/oppkjøp. Alt vil avhenge av hvor rå UV1 er i de ulike indikasjonene. Lurer litt på hva dere tenker om det.

1 Like

Du så jo hva som skjedde med usikre resultater i nipu. Føler at alt avhenger av setningen : met its primary endpoint eller did not meet its primary endpoint.

1 Like

“Unlimited funding” er uinteressant for den som skal vurdere størrelsen på et bud. Aksepterer du et bud selger du aksjene dine og får da null interesse i / glede av videre funding. Det tror jeg de fleste forstår.

1 Like