Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

NIPU møtte ikke primary endpoint, men det er klart noe kan endre det «negative» resultatet! Det er OS som vil vise vei videre, og Helland sin presentasjon på ESMO. Nå må du slutte å tulle

Rätt ska vara rätt. Exakt vad är det som avses?

Ett investeringsbeslut bör i möjligaste mån grunda sig i en så bra bedömning av risk-reward man kan, för att kunna göra en korrekt bet sizing.

Att slå ifrån sig fakta när de pedagogiskt presenteras för en kan endast skada. Bara för att man låtsas att något är på det viset man vill att det ska vara, så är det inte så om det inte är sant.

1 Like

Det er en nyere studie i samme indikasjon ja. Hva bygger du din teori om forbedret behandlingsregime på da?

Ja, vad sägs om:
Förbättrade röntgenmaskiner?
Förbättrade mjukvaror?
Förbättrad diagnostik med biomarkörer?
Förbättrad behandling av komorbiditeter såsom hjärt-kärlsjukdomar och lungsjukdomar? Forskning om förbättrade behandlingsregimer?
Förbättrad akutsjukvård?
Etc etc etc

Teorier. Sjekk statistikk fra Kreftregisteret.

1 Like

Ja, men du er jo tidvis helt på villspor. Nå er nedsiden egentlig tatt ut hva gjelder NIPU. Markedet har gitt en hard dom over resultatet og kursfallet til 70kr ble et faktum. Nå venter vi på at Helland skal presentere OS-data på ESMO. Det er overall survival som til slutt har noe å si for om man skal kjøre dette videre til fase 3, så jeg vurderer oppsiden høyere for at det kommer noe positivt hva gjelder NIPU. Som sagt er nedsiden for det meste tatt ut. INITIUM er en annen sak.

2 Likes

Alt dette under covid, yeah right :wink:

Att säga att jag ibland är helt på villovägar tycker jag är lite väl magstarkt. Framförallt kan jag erkänna när jag har fel, istället för att lämna diskussionen och sedan hoppa in som det passar mig utan att behöva erkänna mina fel, såsom vissa användare utan någon större intellektuell heder här verkar göra.

3 Likes

Mulig jeg misforstår deg grunnet min svært dårlige svensk-forståelse😅

Du sier: «NIPU har missat primary endpoint och inget kan ändra detta. Jag kanske missförstår dig här.»

Dette mener jeg er feil, da Helland skal få mulighet til et mulig comeback på ESMO 2023.

1 Like

Rent definitionsmässigt har PE missats och nej, inget kan ändra detta. Visst kan studien dock bli en framgång om OS-datan blir bra, vilket såklart är det jag hoppas på och även tycker jag har fog för att tro.

2 Likes

Beklager at jeg ikke snakker klinikker/akademia språk og svensk. Jeg tenker selvsagt på markedets reaksjoner og vurderinger. Jeg tenker fra investor-perspektiv og R/R.

La meg presisere: det ER noe som kan endre det faktumet at NIPU ikke møtte PE (rent markedsmessig), og det er at Helland presenterer gode data hva gjelder OS. Markedet har gitt tommel ned til NIPU, så da er oppsiden høyere dersom man plutselig får tommel opp. Mulig jeg er dårlig til å formulere meg, men nå håper jeg du forstår hva jeg mener.

1 Like

Så rett, så rett, @Laaarsas . BIRC sin konklusjon er ført inn i protokollen og ingen kan endre på den.

Men som den kyndige du gir deg ut for, vet du sikkert at man I fase 2-studier, spesielt innenfor onkologi, i praksis (i interaksjon med regulatoriske myndigheter) må velge surrugatendepunkter - ett primært, og så andre i fallende orden.

Imidlertid hersker det ALLTID en gullstandard innenfor kliniske studier ved utprøving av legemidler / behandlingsløsninger på kreftomtådet. Det er, som du vet, “overall survival”. Altså hvor lenge kreftpasienter overlever - og i beste fall blir helt friske etter en alvorlig diagnose.

Om du tror at alle de store farmaselskapene som følger Ultimovacs’ kliniske studier tett, nå har avskrevet bruk av UV1 I mesothelioma, så er jeg redd du tar fryktelig feil. Big Pharma er vesentlig smartere enn som så.

Men svært sannsynlig avventer Bristol-myers Squibb nå både avlesningsresultatet I INITIUM og overlevelsesdata fra NIPU. Det samme gjør bunchen av andre CPI-eiere som nå har hastverk.

Kan vi ikke snakkes sånn om drøye tre måneder.

6 Likes

I sterk fare for å fore et troll;

Jeg har ikke skrevet noe som er feil. Du har derimot skrevet en drøss med feil de siste to dagene. Når du hverken forstår hva sensurering betyr eller forstår hvordan KM-plot lages eller skal leses, og ikke forstår @ketilaaj sin metode selv om brukere her har brukt timevis på PM for å forklare deg den, så blir det selvfølgelig sånn. Og om du fortsatt tror det er slik at man ikke rapporterer en oppnådd mPFS før minimum follow up er lengre, så kan du ta en titt på denne artikkelen som er en av de første om resultatene fra Checkmate-067. Her er minimum follow-up 9 måneder, og de rapporterer en mPFS=11,5 måneder (som altså ikke endret seg med lengre follow-up):

10 Likes

Om jag fattar att det finns en enligt mig god chans att NIPU i slutändan blir en framgång, varför skulle jag tro att BP inte fattar det? Jag har aldrig hävdat det?

Så bra :blush:

Men nå gidder jeg virkelig ikke mer

4 Likes

Jeg har ikke skrevet eller påstått at CI konkluderte med at “primary endpoint” ikke ble nådd.

Du får lese min formulering som du kopierte en gang til.

Selvfølgelig er tabellen til Polygon fasit om populasjonen i kontrollarmen er lik CM67.

Det er ingen holdepunkter for lengre mPFS enn i cm67 i de senere år. Dette har blitt undersøkt av skribenter her tidligere. Det er et som jeg dessverre ikke fant i farten.

Men jeg tar et lite utdrag fra Boblegutten i oktober 2022, innlegg 1140:

“Her er det nå presentert tabeller for tre scenarier, ut i fra hvor friske pasientene i kontrollarmen er. @Inkognito666 har gravd en del i historiske studier, og funnet ikke funnet noen studier med høyere mPFS for Ipilimumab + Nivolumab enn det som vises i Checkmate – 067. mPFS for Nivolumab, som utgjør den ene kontrollarmen i Checkmate – 067, er også angivelig den høyeste historisk sett for Nivolumab i denne indikasjon. Det er nærliggende å tro at koronapandemien har en rolle her. Jeg tror det derfor er mer sannsynlig at mPFS er lavere blir lavere enn 11.5 mnd i INITIUM enn høyere, men det er ren spekulasjon. Det har vært en del diskusjon om dette på biotekchatten, men det får han eller andre ta ut på forumet etter hvert om ønskelig.”

2 Likes

«Ja, vad sägs om:
Förbättrade röntgenmaskiner?
Förbättrade mjukvaror?
Förbättrad diagnostik med biomarkörer?
Förbättrad behandling av komorbiditeter såsom hjärt-kärlsjukdomar och lungsjukdomar? Forskning om förbättrade behandlingsregimer?
Förbättrad akutsjukvård?
Etc etc etc”

Kan du komme med noe spesifikt, ikke bare skrive en masse indisier. Hvilke biomarkører sikter du til for eksempel? Hvilken ny behandling mot hjertesvikt eller lungesvikt er det du sikter til? Blir jo helt bak mål fra deg det her.

3 Likes

Blir ulidelig spennende å se hvordan ststestikken står seg mot tallene når de kommer.

1 Like

Det er vi flere om. Den lidelsen mens vi venter på fasit :grimacing: