Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Åpenbart på grunn av NIPU erfaringen. Dette er kreftformer som er svært vanskelige å behandle begge. Fornuftig endring da det er mange rare reaksjoner ute i markedet.

Vi fikk ikke topline data fra Nipu som forventet, og nå er readout for Focus utsatt fra H1 2023 til H2 2023.
At Initium er utsatt tror jeg hovedsakelig skyldes at man har inkludert for få pasienter i studien.

Ellers er vel hele fase 2 studieprogrammet revidert ut i tid minst èn gang.

Du er litt av en skrue Truls. Påberoper deg å være kompis med Gjelsten og 40 års erfaring i aksjemarkedet og likevel utålmodig som et lite barn i en lekebutikk.

6 Likes

Utsettelsene har altså ingenting med at tilbakefallet av pasienter går tregere en forventet for FOCUS som for INITIUM, dvs at 6 måneder fra idag ville gitt for få pasienter med tilbakefall til en tilfredsstillende statistisk analyse .

1 Like

Jeg er vant til at har man et tidskjema så forholder man seg til det!
Men dette er tydeligvis ikke så viktig for dagens generasjon.

Du er investert i biotech nå truls, påtide å våkne opp og komme seg ut av tåka. “Tidskjema” i biotech, jesus christ :sweat_smile:

2 Likes

Ja er det ikke forbasket at UV1 kanskje virker så godt at pasientene ikke blir syke nok til at vi får avlesning? Hold deg til eiendom du Truls. Der kan du kreve betaling på planlagt dag.

4 Likes

Hva med dagbøter når ikke biologien makter å holde seg til nøkterne estimat fra selskapet? Eller har du bedre forslag?

Synes og det er er godt signal at de kjører på fortsatt og bruker ressurser på testing av medisinen. De har trua, og har nok gode indikasjoner på at det er fornuftig🙂.

1 Like

Jeg synes det er helt fair å ikke like tidsskjema-endringer, selv i biotech, på generelt grunnlag. Men her er det altså godt fundament casemessig for å vente på 12mnd OS-data. PFS- 6 mnd. blir for magert og vi vil ikke se en ny NIPU-runde hvor de må si på call etterpå at PFS var feil primary endpoint her, og at de skulle tatt OS. Ang. Initium er det for tidlig å si hva som er grunnen, annet enn at pasientene lever lengre enn først antatt, for å sitere ledelsen. De gjør vurderinger i oppstart basert på tilgjengelig informasjon og de vurderingene er det alltid usikkerhet med. Vi må huske på at de er av få selskaper som klarte å få til god rekruttering gjennom COVID, når de fleste studier sto stille. Det var godt gjort, og viser god tro hos klinikkene på INITIUM-studiet underveis i studiet også.

9 Likes

Dette er ikke forsinkelser i den forstand at noe ikke blir levert.

Focus kom i dag ca 3 uker før mitt estimat i innlegget for ca 10 dager siden på Fundamenttråden.

Det har valgt å presentere resultatet både OS og mMPS samtidig. Det er ingen forsinkelse men en strategisk endring som helt sikkert er til det beste for aksjonærene.

NIPU var ikke forsinket i avlesning juni 23 er i H1 23 men erfaringen fra hvordan dette ble kommunisert har U tatt lærdom av. Man er dum om man ikke lærer av erfaring.

Initium er ikke forsinket i innrullering at det tar tid skyldes medisinene virkning og har ikke noe med hvordan selskapet driftes.

Det som kan ha blitt forsinket er en STOR deal med en samarbeidspartner som jeg tror var på gang i sommer men som NIPU har påvirket fremdriften av.

4 Likes

Anyways, det er sommerferie. Kan ikke forvente et effektivt marked i disse tider. Men da har vi et bekreftet skudd på mål til, som er flott. :slight_smile: Tror dette gir økt verdi over tid.

Litt PCIB-vibber på den kommentaren her merker jeg…

Hvordan kan du mene at noe var på gang i sommer som handlet om en stor deal?

7 Likes

Artig at det snakkes om forsinkelser når studien er ferdig rekruttert :man_shrugging:

2 Likes

Som jeg læser det, så skriver Birgitte meget klart og tydeligt - at:

  • Det som KAN have blive forsinket… forhandlinger
  • Hun tror det var på gang i sommer…

Så har svært ved at mærke PCIB vibrationerne, at tro og at noget kan, er jo stadig et stykke fra at det sker og at man ved.

Dog er jeg rimelig (men ikke 100%) sikker på, at Ultimovacs også her i sommeren er blevet tæt fulgt af BP.

1 Like

Skjønner ikke hvor i caset dere får BP/deal-snakket fra. Nå er det resultater fra INITIUM og NIPU som gjelder og bare det som påvirker kursen fordi mange sitter klare til å kjøpe på positiv melding. Alt annet er støy kursmessig.

Casemessig får BP/deal-temaet relevans ved statistisk signifikante resultater, ikke før.

2 Likes

Ved ikke om det er Birgitte alene, eller om du inddrager mig ved at skrive

“Skjønner ikke hvor i caset dere får BP/deal-snakket fra…”

Jeg skriver INGEN steder er der er snak mellem BP og Ultimovacs her i sommer (udover de begge var tilstede, da NIPU blev fremvist for få udvalgte personer) - men skriver ret så tydeligt at de (NIPU og Initium) er blevet tæt FULGT af BP.

LPD FOCUS kom inn litt tidligere en estimert. I tillegg endres avlesning til å inkludere OS med minimum oppfølgingstid 12 mnd. Positivt at Ultimovacs har lært litt av NIPU. Veldig fornuftig inkludere OS siden FOCUS også er en vanskelig indikasjon på lik linje med NIPU.

Rekrutteringskurven ble slik. Ingen “slack-off” mot slutten som man har sett andre selskaper.

12 Likes

Er denne grafen, inkl. hvem som kom i kontroll vs. UV-arm korrekt?
Vil ikke deltakere i studien kunne se på denne og tolke hvilken arm de er kommet inn i?

At UV1 som tillegg til CPI i første instans er ekstremt interessant for pharma (patentklipper, anledning til å raskt etablere et bredt registreringsprogram, konkurrere med MRNA og så videre) er essensielt i caset og investeringstesen. En deal kan komme i morgen. Mest sannsynlig kommer det etter randomiserte data (hvis disse er gode).

1 Like