Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Ja, rart det der. Det brukes mer penger på forskning mot hårtap enn diverse orphan-kreftindikasjoner. Rart, det er tross alt mye mer samfunnsnyttig, nobelt og etisk å forske på kreft. Kan umulig ha noe å gjøre med økonomiske insentiver å gjøre?

2 Likes

Importantly, a positive trend in overall survival (OS) was observed in the UV1 arm of the NIPU study; however, the clinical data needs longer to mature before definitive conclusions can be drawn from this trend. We stress that the latest results from NIPU should not be used as definitive predictors of efficacy in any of the ongoing Phase II studies for UV1. We have adjusted our valuation of Ultimovacs to reflect the latest NIPU readouts to NOK7.4bn or NOK216/share (previously NOK8.0bn or NOK234/share).

Written by
Soo Romanoff

(Soo Romanoff - Edison Group)

1 Like

Veldig spent på hva den «positive trenden» er. Er det at man vet at OS er svart på hvitt bedre, eller KAN bli bedre?

Spennende tider som kommer nå

Spørsmålet er vel når man kan lese av OS med sånn nogen lunde sikkerhet i Nipu.
Antar H1 2024.
Men klart positivt om Helland kan antyde noe mer i oktober.

Det virker som du bedriver ønsketilpasning av forventede begivenheter i forhold til egen tradingplan?

6 Likes

Hva baserer du det på? Har du gjort noen beregninger eller lignende?

Det er kanskje rart om hun skal presentere data om hun ikke kan antyde noe?

2 Likes

Det som kan vekke interesse er positiv OS først ett år etter siste pasient inkludert. Det er mer og mindre den internasjonale standarden. I Focus har de justert seg inn mot dette etter tabben i Nipu.

Her tror jeg det er du og en del andre som bedriver ønsketenkning. Jeg prøver hele tiden å vurdere det realistiske.
Sitter jo med en del aksjer, men tror ikke kursen tar av med det første, med mindre det kommer meget gode data fra Initium i løpet av høsten.

1 Like

Men det var også en stor tabbe og ikke inkludere flere pasienter i Initium, Da hadde vi allerede sittet med fasiten på topline data.

Ahh, jeg visste ikke at det var den internasjonale standarden. Har du noen kilder på det?

Hva er da poenget med å bruke surrogater og differensiering på ulike indikasjoner?

Takk for svar :slight_smile:

1 Like

Poenget med å bruke surrogater er vel å komme raskere frem til data. Men viser seg trolig å være en tabbe når det kommer til UV1 i kombi med immunterapi.

Ok, takk, det vet vi jo. Har du kilde på påstanden din om denne internasjonale standarden også?

1 Like

Nei, det er ingen offisiell standard men du kan jo spørre Jens hvorfor de har skiftet mot dette i Focus-studien.

De virker jo ikke å ha peiling på hva de driver med. Like greit å spørre deg :+1:

1 Like

He, he, det var dagens :sweat_smile:! Er ærbødig nok til å innrømme at Jens overgår meg i kunnskap når det kommer til det faglige innen onkologi!

Jøss er du sikker? :see_no_evil:

4 Likes

Morsom du sjog :sweat_smile:!
Fra spøk til alvor så har jeg min bakgrunn fra olje/gass og eiendom. Men har på mine eldre dager forsøkt å lære så mye som mulig om onkologi i de siste 7 årene, men kompliserte greier når man ikke har medisinsk grunnutdannelse.
Min fordel er vel først å fremst at jeg har vært i aksjemarkedet i over 40 år og tror jeg forstår det rimelig godt.
Ellers er i likhet med mange andre min motivasjon for å investere i kreftforskning at jeg selv har hatt kreft, og har andre bekjente som også har hatt det. De fleste,som meg selv, har overlevd kreften, men en del bekjente har ikke det.

3 Likes

Det ene har ikke noe å gjøre med det andre. Opprinnelsen til hedge fond er å lage en beskyttelse mot nedsiden, en slags forsikring. Slik at kunder kan kjøpe en forsikring som stiger i verdi hvis resten av porteføljeg krakker. En slik forsikring er normalt sett en kostnad.

For algoritme basert trading, sjekk ut Renaissance Technoloiges sitt Medallion Fund, det er ganske berømt. Det er ikke et rent short fond, men et algoritme/quant drevet fond. Jim Simons har uttalt at de i løpet av 30 år aldri har intervenert med beslutningene til algoritmene. Ingen mennesker har overstyrt noen av beslutningene. Når man driver på denne skalaen så har også har hendelser i et enkeltselskap ingenting å si. De 20 millionene som noen(en algoritme) har puttet på en short i Ultimovask er et spytt i havet i det store bildet.

5 Likes

Selektiv algoritme om data her stemmer

https://shorteurope.com/details.php?player=Janus%20Henderson%20Investors%20UK%20Limited&land=united_kingdom

2 Likes

Meget selektiv😆