Jeg må si meg enig i tilbakemeldingene over her.
Man snakker om selskapet som om vi er vitne til den ene homerun’en etter den andre. Samtidig har kursen halvert seg siste seks mnd fra toppnoteringen.
Forklaringene er de samme som man alltid ser;
« topp 50 sitter i ro, short har økt og amatørene selger»…
Det er dessverre mange som har presentert på konferanser uten at kursen har beveget seg en millimeter. Å forhåndstolke NIPU har allerede gått galt for de ivrigste; studien feilet i å møte end point. Nå skal dette turne 100 % fordi Helland skal delta på en konferanse?
Det forskutteres også at Initium skal få Janus til å løpe seg i hjel. Ja, det får vi inderlig håpe, men faktum er at både Nipu og Initum-data KAN gjøre mer smerte enn det vi har sett hittil.
Så skal det sies at personlig blir jeg akutt trøtt og motløs når jeg ser en debattant med dobbeltnavn igjen er inne og tweeker så godt man kan på statistikken bare for å gjøre ventingen ennå tøffere for oss longs, men jaggu er det de som også mener at alt er bull og at alle andre tar feil. Det er slitsomt det også.
Dette er en småprat-tråd, det er plass til alle, men faktum er at biotek kan smerte noe så inn i hampen. Mange gikk rett i vifta på NANOV, hovedgrunnen var svake data, selv om management og styre var om mulig enda svakere!
Targovax, nå Circio, har ikke levert annet enn gode data, være seg TG, meso og melanom, men kursen er krise uansett. Det er ikke engang sikkert at best in class cRNA data vil redde de.
Det er 100 % legitimt å være sunt skepsis også til Ultimo. Man kan lese her inne at det de holder på med ikke kan feile pga A, B, C, D og så videre, men den argumentasjonsrekka kan bli visket ut på et blunk.
Styreleder i Ultimo sa senest i 2022 at NANOV fortsatt ligger an til å bli det neste Algeta. Det ble det ikke!
Ting er binært i biotek, det er sjeldent så mye midt i mellom. De som har skeptiske har all statistikk med seg; 9 av 10 feiler,. De som er bull har også grunn til å være optimistiske; får vi data man håper på kan MCAP 20-dobles over en gitt periode.
Tror takhøyde er sunt på småprat, frem til man har fasit kan begge leire «eie sannheten». Dette går enten på r…… eller til himmels.