Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Husk at det eneste vi vet er at NIPU feilet på endepunktet PFS, og så har vi noen uttalelser fra selskapet om de lokale vurderingene og en trend på OS.

Per nå tror ikke markedet på at UV1 er særlig effektiv, og et late breaking abstract på ESMO burde sette en virkelig støkk i de som får det med seg. Positive data på ESMO burde virkelig endre oppfatningen av UV1 foran den absolutt viktigste readouten - INITIUM, som de sannsynligvis vil annonsere en endring i readout på en eller annen gang mellom ESMO og julaften.

17 Likes

Viktig å huske at kriteriene for LBA på ESMO og AACR er forskjellige.
Fra link over er det på AACR:

«Abstracts detailing highly significant and timely findings in any area of cancer Research that were not available at the time of Regular abstract deadline will be considered for presentation.
Only those abstracts that are dermed to be of high Scientific Priority will be accepted at the annual meeting.»

Mao ord en forlengelse av tidslinjen, for ting som er ekstra bra.
Men mye rundere formulering (enn ESMO) til ekstra bra; «significant and timely findings» og « high Scientific Priority».

På ESMO er som kjent kravet til LBA fase 2 eller 3 data som kan omgjøre klinisk praksis.

ESMOs krav er mer relevant for pasienter som trenger noe NÅ!, og for de som er «in the bissniss of making money».

9 Likes

La oss først se om det blir noen presentasjon fra Ultimovacs på ESMO, før vi dollartegn i øynene.

Selskapet har skapt forventninger til presentasjonen av NIPU-dataene, så alt annet enn ESMO vil nå være en stor skuffelse for den delen av investormengden som ikke har avskrevet mesotheliomsporet.

4 Likes

Hvor lenge må vi vente etter fristen for å se hvem som fikk LBA?

de får beskjed i slutten av sept

1 Like

LBA på ESMO kan i hvert fall ikke sies å være diskontert i dagens aksjekurs…

Må ha lov til å ha dollartegn i øynene når aksjekursen tilsier at det ikke blir LBA.

Kan ikke tenke meg at det ikke er meget positivt for et selskaps aksjekurs å kunne presentere en nyhet som vil forandre klinisk praksis i en vanskelig indikasjon.

I mitt hode betyr forandring av klinisk praksis produkt på markedet, og penger i kassa.

6 Likes

langt mer interessant med når “vi” får beskjed om Ultimovacs er med på ESMO eller ikke. en annen mulighet som blir nevnt er SITC i november

Nå innbiller jeg meg å ha sett noen skrive når titlene på latebreaker abstractene bruker å slippes fra ESMO. (sjekket abstract regulations for ESMO i år. korrekt svar er:

All Late-breaking abstracts accepted for presentation at the ESMO Congress 2023 (prefix LBA) will be published online via the ESMO website at 00:05 CEST on Thursday, 19 October 2023.)

Noe vi kan bruke som siste frist for å verifisere U på ESMO, om ikke selskapet selv melder en liten ikke regulatorisk pliktig pressemelding før det tidspunktet.

1 Like

Ja, jeg er enig i at LBA vil være veldig positivt, selvsagt. Det må også lov å forberede seg på skuffelser, spesielt i biotek.

6 Likes

Ja da kan vi kanskje lese litt om hva de presenterer. Men Helland får beskjed i slutten av september. Og ultimovacs børsmelder da. Så får vi evt detaljer senere. Spennende blir det helt sikkert.

Ref Radium episoden som ble lagt ut i går: Jonas Einarsson (Styreleder Ultimovacs): “Ultimovacs håper og tror på presentasjon på ESMO” - Jeg tror det er overveiende sannsynlig, men - selvsagt - ikke helt sikkert

1 Like

Jeg tror det er lite sannsynlig, må jo være sensasjonelt og det har central review i praksis allerede sagt det ikke er. Men håper på å ta feil, igjen.

1 Like

Hva tror du er lite sannsynlig? En LBA på ESMO?

Stemmer. Jeg tror ikke NIPU er breaking nok til å slippe til. Må eventuelt være at det er lite konkuranse fra andre på LBA i såfall.

2 Likes

Vi får se. Men det er jo fint for både opp- og nedsiderisikoen at ikke alle tror da :grinning:

4 Likes
10 Likes

Hvis det å gi en vaksine mot telomerase i tillegg til sjekkpunkthemmere gir en effekt på overall survival i andre linje mesoteliom, så vil de flestes øyne sperres opp.

Fram til nå så er det få vaksiner som har hatt den effekten på kreftpasienter.

3 Likes

Overskriften “… tross for forsinkelser” tror ikke de har lest seg opp på studiedesign. :joy:

4 Likes

Kan hjelpe dem litt med illustrasjonen:

(regnet ut fra 65 eventer og median oppfølgingstid pt. )

35 Likes

Nesten så man ikke tror det man ser, helt drøyt.

2 Likes