Hei hei hei….la oss holde oss til ST nå og heller si Millennium Falcon og hyperdrive please 🧑💻
Nei, uten LBA på ESMO eller noe annet lovende – bland inn litt makroøkonomisk usikkerhet m.m – så faller kursen fort videre ned fra dette igjen. Begynner å vurdere å kjøpe mer om kursen synker under antallet events i INITIUM.
Slik jeg tolker ståa her nå, så mener majoriteten at NIPU fail er priset inn i kr 70.
Majoriteten mener også at det at det blir ESMO er en selvfølge.
Majoriteten mener også at det som kommer på ESMO, endrer NIPU fra Loss til Win. (Siden de i det hele tatt har kommet med)
Fra Loss til Win skal være noe av en verdens sensasjon og nærmest garantere INITIUM Win.
Kursen bør dermed mangedobles innenfor veldig kort tid etter ESMO, evt oppkjøpsmelding nesten umiddelbart.
Forstår jeg det riktig?
På tide med en EGF med opsjoner på dagsorden så FTF må tilbakekalle aksjene sine for å stemme nei.
Hvorvidt det blir mangedobling og oppkjøp over natten er (mye) mindre viktig enn at kursen bør snu kraftig opp og ikke se seg tilbake frem mot INITIUM (om man kommer så langt før selskapet er i spill, da). Kurs og avtaler kan man bare spekulere i, man bommer stort sett alltid på utvikling/timing. Men at sentimentet og utviklingen reverseres er tilnærmet garantert.
Dette forutsetter selvfølgelig at LBA fra ESMO snur NIPU til en win.
Ja. Mener ikke over natten, men iløpet av noen uker. Om ikke BP plukker opp dette ved en NIPU win, så må jo de og være like korka som markedet?
Ref om det blir ESMO. De må vel ha noe å banke i bordet for å komme med, og da må vel dette, “noe”, være noe som snur status på NIPU?
Jeg mener jo det er sannsynlig at noen rører på seg allerede basert på NIPU. Men den slags spekulasjoner er ikke noe dagens sentiment tillater. For oss aksjonærer spiller det ikke noen videre større rolle. Selskapet er finansiert og (trolig) trygge nok til å kunne forhandle fra en sterk posisjon og kanskje avvente flere avlesninger om de mener tilbudene/forslagene ikke er gode nok.
Hva gjelder NIPU og ESMO så ja, om de får aksept der må man nesten anta det da kriteriet er at det skal være resultater fra randomiserte studier som er relevant for dagens kliniske praksis mv. Både Helland og selskapet selv fremstår jo ganske trygge på at de skal i manesjen.
Jeg har med det rasjonalet, veldig lyst til å gå all inn om de melder at de skal på ESMO, om du skjønner😀.
Det bør vel tilsi en home run.
Hvis ikke har vi antatt feil og blitt dels grovt forledet av PI og selskap. Gitt historikken har vi liten grunn til å anta sistnevnte.
Vel, du kan tenke deg følgende (nå relegert til alternativ-historie tråder på reddit eller whatnot) scenario: INITIUM leser av signifikant før en avlesning av NIPU som er lik den som ble gjort i juni i år. Hvor mye ville NIPU-avlesningen påvirket kursen da? Svaret er trolig “marginalt”. Og det er hvordan “NIPU fail” egentlig skulle påvirket kursen. Så NIPU fail er sånn sett allerede langt beyond priset inn. Selv om aksjen fortsatt kan falle ytterligere i mangel av nyheter, selvfølgelig. Men det er ikke mange som selger, da nesten alle vil vente på å syne INITIUM. De fleste som sitter med ULTI-aksjer har vel allerede ventet ganske lenge, og klarer vel fint å vente litt til.
Tar ingenting for gitt før det er meldt, og kommer ikke til å kjøpe en eneste aksje før det (men jeg er allerede et sted mellom 2/3- og ferdigkjøpt, og hadde nok vurdert situasjonen annerledes om jeg var mellom 0 til 1/2-kjøpt, da ville jeg bare kjøpt jevnt og trutt fremover, mulig du ikke treffer bunnen da, men det er billig nok nå uansett).
Ja. Gitt kriteriene for LBAs på ESMO så skal det godt gjøres for Helland å først bli godtatt og så stå og levere muddle-through-svada. Hvis det er hva hun har å levere, så lar hun nok heller være / trekker seg (hun har tross alt en karriere å tenke på). Sånn sett er det vesentlige her om det blir ESMO eller ikke, innholdet på ESMO gir seg selv hvis hun kommer seg gjennom nåløyet.
Det vil vel være ekstremt merkelig om UV1 + CPIs skulle fungere i lungehinnekreft men ikke hudkreft, og at INITIUM på toppen av det hele skulle drøye noe sinnsykt pga deltakere som var ekstremt mye friskere enn i tidligere klininske forsøk som er sammenlignbare. Hvis det er en mulighet for dette så får ev. noen med medisinsk kompetanse påta seg ansvaret for å utbrodere om muligheten som sikkert er der rent teoretisk, men som trolig er såpass marginal at den neppe burde påvirke hvordan du investerer.
Hvem vet. Men omsetningen er lav nå. Typ 30000 aksjer pr. dag siste fem dager. Bare vi som er på denne tråden eier med andre ord flere uker, om ikke måneders omsetning. Om det blir presentasjon på ESMO så vil det generere interesse rundt Ultimovacs, og nye kjøpere kommer kanskje til? Et godt risk / reward case i en ellers turbulent tid (bull trap anyone?) er ikke til å kimse av. Og med floaten her blir det fort trangt i døra. Veldig trangt. Og det er mye å gå på på oppsiden her. Saken er at ULTI med POC og INITIUM nesten garantert fortsatt er et kjempekjøp på 150 kr. Det er fortsatt et godt kjøpt på 300 kr. Det er trolig også et greit kjøp på 500 kr.
Så ja, du forstår det nok ganske så riktig.
Edit: Alt kan selvfølgelig gå andre veien også, er bare vanskelig å se hvordan her og nå. Vi klarer bare å deale med known unknowns her, for å si det sånn. Det kan selvfølgelig være unknown unknows der ute. Den risken må du vurdere selv.
Nei, føler det er stykke fra Helland og ULTI til “extremely promising results” (husker ikke ordrett hva som ble skrevet / sagt) i interim-avlesninga til NANOV.
Hva tenker Werner om algoen idag som har 69 som bunn, fåreløpig !
Jeg forbereder meg på at vi får et kraftig short angrep i løpet av kommende uke. Ser ut som det er klar strategi å presse oss nedover og gamble på manglende LBA fra Helleland. Jeg har ståltro på INITIUM til slutt så er ikke avhengig av NIPU.
Da går du i tilfelle ut fra at ingen virkning i NIPU ikke reduserer sjansen for suksess med INITIUM?
“Markedet” har halvert kursen på uenighet mellom BIRC og LA i 2L mesoteliom av alle indikasjoner, så man vet i alle fall hva det i sin visdom har konkludert med.
Det tror jeg stemmer, det er forskjellige typer kreft og derfor kan det godt være forskjell i hvor godt UV1 fungerer, selv om det beste hadde vert at det fungerte på begge.
Helt korrekt. Finner ingen logiske alternativer annet enn at UV1 har en betydning for utsettelse.
Jeg innbilte meg at UV1 angrepsvei var lik for alle typer kreft. Da burde det i tilfelle vært en viss form for virkning også i NIPU, selv om den da var svak?
Man ønsker selvfølgelig å se en viss effekt, selv i indikasjoner der IO fungerer dårlig. Kun da kan man snakke om det universelle rasjonalet. Og det er jo gode grunner til å være optimist for at man ser en viss effekt fra NIPU, sågar signifikant, gitt funnene til LA og uttalelsene til studieleder.
(post deleted by author)
Og da får vi et nytt potensielt dilemma: Avslag om presentasjon på f.eks. ESMO trenger ikke bety null virkning, men kun at virkningen ikke er sensasjonell nok til slik presentasjon.