Som svar til @Polygon, @anon50125742 med flere angående diskusjonen ovenfor, så har jeg knadd litt i datasettet. Dette er altså datasettet for INTIUM basert på CM-067 med modellen min, med 40000 simuleringer, som jeg har omtalt tidligere.
For å undersøke påstanden om HR < 0.40 er mulig, så er det tilsynelatende det, men ikke noe jeg holder som et sannsynlig scenario. Jeg filtrerte på HR < 0.40, og at mPFS for kontrollarmen er mellom 11 og 12 mnd. Det ble da et dataset med 73 simuleringer. Her er noen av dem:
For så vidt en teoretisk mulighet nå i H1 2023, men de fleste av simuleringene har senere avlesningsdato. La til 3 og 6 mnd PFS for begge armene, som også viser noe av spredningen på de ulike simuleringene.
Legger til et KM-plot til slutt:
Dette er KM-plottet som tilhører raden med Sim_ID=21532. Man kan da lese av alle effektparameterne til dette KM-plottet i figuren ovenfor. Det bør også påpekes, at selv om mPFS er i nærheten av det den var for CM-067, så er 20 mnd PFS en del lavere i dette KM-plottet enn 20 mnd PFS i CM-067. For å få plot med kontrolarm nærmere CM-067 må det filtreres vesentlig mer, som eventuelt kan gjøres ved en senere anledning.
Jeg sjekket også en annen noen andre filteringer basert på @anon50125742 sine tall. Dette var da HR > 0.74 og P-verdi 0.01 (Var vel 0.001 som ble nevnt). Det var faktisk tre simuleringer som gav dette resultatet, men det var i fordel kontrollarmen, og mPFS ble aldri nådd. Så svaret på spørsmålet blir da nei, HR=0.75 med så lav p-verdi er ikke mulig. Jeg kan lage noen plots og tabeller basert på noen andre verdier, som også ble nevnt, men det får tas en annen dag.