Jeg oppsummerer en trademulighet på X
https://twitter.com/fornybarbio/status/1701539190519791647
De virkelig gode kjøpene kommer når det fundamentale stemmer, triggerne stemmer og det tekniske stemmer.
Så får vi se da
Jeg oppsummerer en trademulighet på X
https://twitter.com/fornybarbio/status/1701539190519791647
De virkelig gode kjøpene kommer når det fundamentale stemmer, triggerne stemmer og det tekniske stemmer.
Så får vi se da
Hva tenker du på?
Bortsett fra den dagen den går 30 kr i åpningsauksjonen og du var ute. Da er det minus 30 kr i banken.
Men vi har alle vår prefererte måter å investere på Som en bekjent av meg sier: Whatever floats your boat. Selv om jeg aldri helt har skjønt det ordtaket. Skulle båter flyte på noe annet enn vann? Hva da? Ketchup? Olje? Melk? Honning? Kvikksølv?
For meg ser det ut til at det foreløpig er slutt på shorter aksjer, dvs at det lite normale aksjer til salgs på dette nivået.
Med frykt for ny dump er jo flere engstelige for å gå inn eller å øke beholdningen, meg selv inkludert.
Jeg er litt usikker på hvordan short fungerer rent teknisk. Er volumet som oppgis som short allerede solgt i markedet, eller kan f.eks Janus ha liggende ett lager av aksjer som de har lånt som ikke er dumpet ?
De må være solgt for å registreres som shortaksjer i SSR. Det vi derimot så på gårsdagens lister er at kontoen Janus har brukt til å shorte med har overlevert 80k aksjer av de 100 ish de hadde igjen. Så de er nok tomme nå mtp at listene er T+2
Janus har jobba seg opp til 1,50% Kan det være at de har hatt det som mål?
Altså, de har jo holdt på en stund, og måtte jo uansett ha solgt i ca. det tempoet de har gjort for å ikke torpedere kursen totalt.
Takk for link. Nydelig oversikt.
Da trekker jeg konklusjonen at vi ikke får en uventet bunke i fanget uten at short øker ytterligere.
Ingen kan forutsi fremtiden, og forventningene og oppmerksomheten i aksjen er høy inn i en tid hvor selskapet vil trenge penger. Jeg har kjøpt meg tilbake i aksjen, men det er ikke en garantert home run her. Man må kunne tåle 30-50% tap over natten om ting ikke skulle gå veldig bra. Enten fra dårlige resultater i første omgang eller fra emisjonen som kommer innen et års tid mest sannsynlig. Det man investerer for er oppsidepotensiale, som ser ut til å skulle bli bra, men vi får flere svar fra utvidet info om NIPU som kommer snart. Oncos og TG fungerte bra de, men se hvor Targo/Circio-kursen ligger. Det er skjebnen om markedet ikke vil betale for videre forskning. Så Ulti må ha en sensasjon i UV1 som markedet vil kaste penger etter, ellers går det som med de andre. Det gjenstår å avklares, men statistikken peker mot at INITIUM og NIPU skal ha gode nok tall, om vi ikke har gått glipp av noen antakelser som påvirker resultatene negativt.
Det er så meningsløst og fordummende å snakke om emisjonsrisiko innen ett år, når det er så store VIPs som står for døren innen uker og måneder (NIPU + INITIUM).
Selskapet har penger minst gjennom Q3-24, sannsynligvis lenger, om ingenting skjer.
Men vi vet jo at selskapets fremtid avgjøres i god tid før det.
Ja, det er risiko her, men det er datarisiko, ikke emisjonsrisiko.
EDIT: Ja, jeg mener naturligvis Q3-24, og det kunne jeg selvsagt skrevet. Endret nå. Takk for påminnelsen
I tilfelle det misforstås: Du mener Q3 2024?
WHAT???
Du får se det opp mot kommentaren jeg svarte på over. Viktig at de som blir påvirket av statistikken også vet hva som kan skje av negative ting det neste året.
Men vi har jo det magiske balltreet?
Jeg vet jeg har sagt dette før, men vi ønsker faktisk at Ultimovacs lykkes, og vi ønsker at de skal hente penger på gode data for å ta programmene sine fremover. Om det kommer via en emi eller via en partneravtale er vanskelig å si.
Kjipe data og laber fremtid for UV1 gir selvfølgelig en kjip emisjon, men det virker da ikke være det mest sannsynlige scenarioet akkurat nå…
Targovax er hva som skjer med selskap med failed assets ja, helt klart (failed fordi de la ned programmet og havnet bakpå). Men det fundamentale i ULTI virker ikke å peke samme vei.
“Over natten” “innen et års tid”… Du tar sorgene på forskudd iallefall
Har fortsatt ikke sett en av våre yndlinger gjøre noe annet etter oppstart av fase 2. Inkludert Ultimovacs ved NIPU-data. Det er bare en brutal sannhet man må være klar for, at når det faller skjer det utenfor din kontroll og som regel overraskende. Det samme gjelder den brutale sannheten at går det veldig bra, så får man nok ikke “kjøpt seg inn i tide” som mange nok tenker. Tingene som virkelig påvirker skjer som regel utenfor børsens åpningstider.
Det falt 40 % over natta på noe som «egentlig» ikke var en dårlig melding, bare markedet som misforstod…
Helt legitimt å orientere om risikoen, den er stor!
Men det er heldigvis også oppsiden med data på riktig side av målet, ikke feil.
Velkommen til biotek er en annen måte å si det på. Forøvrig er hvert selskap unikt, så alle sammenligninger med NANO, CRNA etc synes jeg er bare tull.
En skal selvfølgelig ikke feie risikofaktorene under teppet, men en emisjon “over natten” er ikke en av disse på denne siden av jul iallefall.