Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Jeg synes han høres vel defensiv ut.
Men jeg tror også vi skal være forsiktige med å tenke at gode resultater nødvendigvis vil vises i kursen - i alle fall på kort sikt.
Og jeg tror vi får gode resultater både i nipu (ellers hadde Helland ikke søkt) og intium.
Når det gjelder aksjen spekulerer jeg på to ting: 1. hvor skal pengene komme fra? Inndekning av short, ja. Men en del av gjengen her kommer nok også til å selge seg ut midlertidig, for å kjøpe seg inn før Intium. 2. Avklaring av Intium. Jeg håper de går for 18 mnd. avlesning, går de for 24 (eller venter med avgjørelsen) tror jeg vi får en bølgedal en stund.

Jokeren, som jeg har tenkt på er hvis BMS gir et bud før avlesning av Intium. Mye billigere for BMS og med liten datarisiko.

Styret anbefaler jo ikke salg «billig». De venter heller til INITIUM om ikke budet er relevant / speilende for at man med stor, stor sannsynlighet får enda et POC om kort tid.

Avhenger jo litt av definisjon av «gode», men et eventuelt signifikant resultat er en verdenssensasjon og et før/etter tidspunkt i både handel og prising av aksjen.

3 Likes

Dersom BMS fremsetter et bud og styret forkaster det og sier nei; får vi greie på det?

Det skjer ikke. Sløv spekulasjon fra min side.

Det hadde vært deilig :slight_smile: Største motstand på vei opp 130, nest største motstand ca. 100.

Hvor høyt og fort ting skjer avhenger av om short-aktøren dekker inn i det åpne markedet eller sitter stille/øker short/dekker inn utenfor børs.

Disse tallene var bare ment i et “NIPU-data får litt fart på aksjen”-perspektiv. Ikke “INITIUM tar oss på senga med oppnådd PFS” eller noe tilsvarende banebrytende. Da har nok ikke motstander så mye å si.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

5 Likes

4 Likes

3 Likes

1 Like

Men i hvilken verden gir dette noen som helst mening?

Det er jo helt motsatt!!

2 Likes

Det er noe du har misforstått alvorlig slik at hele resonnementet er selvmotsigende. Når noen dekker inn en short så betyr det at de må kjøpe aksjer. Etterspørselen etter aksjen vil da øke og med økt etterspørsel går prisen opp, alt annet likt.

6 Likes

(post deleted by author)

Helt enig i at du ble møtt på en ganske hånfull måte, men tror du hadde vært bedre tjent med å innse feilen selv.

2 Likes

Den type prat er godt bevis på at Chatten ikke er verdt å bruke tid på. Mister fokus på alt mulig annet.

3 Likes

Mye bra i chatten, men også litt høyere takhøyde og mer støy.

Hvorfor akkurat 130kr? Dette virker veldig tatt ut av løse lufta. Dersom aksjen kommer opp mot 130kr betyr det at vi har fått noen gode fundamentale nyheter. Gode fundamentale nyheter i NIPU vil gi ytterligere tro på INITIUM. Da ser jeg ikke noen grunn til at aksjen skal ha et tak på 130kr. Eller driver du med sånne streker?

6 Likes

Fordi 130-135kr er området med mest omsetning i aksjen oppover.

3 Likes

Jeg skjønner. Vi er nok veldig forskjellige. Jeg er fundamentalist og du ser på grafer. De fleste på dette forumet bryr seg svært lite om den tekniske biten, så er nok derfor du møter litt motstand (tok du den?).

5 Likes

…og derfor det er en helt egen linjalgnukketråd for de som er opptatt av sånt

3 Likes

Hehe, ja, var en TA-feelings kommentar opprinnelig, som egentlig bare kunne vært:

Største motstand på vei opp 130, nest største motstand ca. 100.

Hvor høyt og fort ting skjer avhenger av om short-aktøren dekker inn i det åpne markedet eller sitter stille/øker short/dekker inn utenfor børs.

Disse tallene var bare ment i et “NIPU-data får litt fart på aksjen”-perspektiv. Ikke “INITIUM tar oss på senga med oppnådd PFS” eller noe tilsvarende banebrytende. Da har nok ikke motstander så mye å si.

1 Like