Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Men hun skal vel presentere OS data og da skal vel de børsmeldes omtrent i det hun bestiger podiet?

OS data på hva da tenker du?

Åja, hvis du tenker på ESMO så aner jeg ikke. Var i Paretoland jeg.

1 Like

LBA/data slippes samme dag som presentasjonen, ja.

Blir ikke abstractet publisert 19/10?

Stemmer, blingset litt. Dog kan enkelte holdes under særskilt embargo. Evt. gode data fra NIPU er jo en åpenbar kandidat til å bli konferansens store slugger.

4 Likes

Kanskje på tide med et lite utdrag fra @TheObserver sin post #2003 fra 30. april i år.

Så kan man jo gjøre seg noen tanker om ca. når de utenlandske spesialistinvestorene får dataene de trenger for å laste opp trillebåra med penger og bevege seg i retning av Oslo Børs.

Forhåpentligvis ESMO. Kan hende med wake-up-call hvis/når LBA meldes.

2 Likes

Tenk hvis det skulle bli slik man håper på… Så skal “overvekt av utenlandske spesialistinvestorer” inn, samtidig som Janus må dekke shorten.
Med dagens float (som sikkert blir større, siden folk blir mer og mer villige til å slippe etterhvert dersom kursen beveger seg mot nord? men uansett…) blir det jo et he*****s slagsmål om gjenstående aksjer?

1 Like

Den uttalelsen var jo om avlesning av Intium på et tidspunkt hvor kursen sto i 120.
Holom uttalte seg spesifikt om muligheten for Esmo og evt. påvirkning av aksjekurs for en uke siden. Her høres det ikke ut til at han blir kimet ned av utenlandske investorer.
Fra 46:25

2 Likes

Som motvirkende effekt vil god OS fra NIPU kunne føre til at folk ønsker å beholde U ganske langt mot nord.

1 Like

Bare for ordens skyld. Jeg tror det kan generere positiv interesse og jeg ser for meg muligheter for at kursen kan gå etter Esmo. Men vi kan aktså ikke ta Holom til inntekt for det synspunktet.

3 Likes

Om NIPU blir den store snakkisen på ESMO - noe den vil bli dersom Helland kan presentere relativt robuste signaler - så kan man ta seg F på at aksjen er i volden til helt andre hender fremover.

4 Likes

Lett transkribert fra Radium-podcast EP 279:

“Jeg opplever vel at… Interessen rundt NIPU dataene var nok enten større før den avlesningen. Men for mer spesielt interesserte, så er det klart veldig spennende den ESMO. Men det er klart, det er litt forskjeller der, nå har vi, vet vi litt mer hva det kommer til å dreie seg om. Vi vet PFS lokal/sentral, vi forventer nok at OS dataene skal være ganske bra. Så jeg tror jo at det er mere nedsidepotensial på den presentasjonen som måtte komme der, og litt mindre oppside i og med at man har litt kontroll på hva som skal komme, selv om det er mye man ikke vet selvfølgelig også da. Men i det store bildet. Så jeg forventer nok ikke at aksjen vil doble seg den dagen, men at det vil være spennende og på den positive siden det tror jeg”

Vet ikke helt hvor enig jeg er med denne analysen. Men Holom har mye mer kunnskap rundt dette enn meg så. Slik jeg tolker det så priser jo markedet NIPU til ganske skuffende resultater, satt opp mot hva selskapet m. Helland har kommunisert.

Edit: Mulig jeg var litt streng. Så feilslått ift. mitt eget syn er det nok ikke.

2 Likes

De utenlandske spesialinvestorene er kanskje borte nå, eller avventende. Men om det skulle dukke opp noe info av betydning på ESMO som lukter penger, så finner de raskt veien tilbake. Det er som å kaste ei bøtte med dau sild på havet; spekkhoggerne får fort teften, og dukker opp før du aner det.

2 Likes

Orker ikke begynne på hvor ulogisk den uttalelsen til Holom på forrige Radium var. Men en ting er sikkert - det er fullstendig meningsløst å mene noe om konkrete prosenter som en følge av “bra data på ESMO” fordi spennet i verdi mellom et svakt signal om bedre overlevelse og et strengt signifikant resultat er enormt.

7 Likes

Jeg synes han høres vel defensiv ut.
Men jeg tror også vi skal være forsiktige med å tenke at gode resultater nødvendigvis vil vises i kursen - i alle fall på kort sikt.
Og jeg tror vi får gode resultater både i nipu (ellers hadde Helland ikke søkt) og intium.
Når det gjelder aksjen spekulerer jeg på to ting: 1. hvor skal pengene komme fra? Inndekning av short, ja. Men en del av gjengen her kommer nok også til å selge seg ut midlertidig, for å kjøpe seg inn før Intium. 2. Avklaring av Intium. Jeg håper de går for 18 mnd. avlesning, går de for 24 (eller venter med avgjørelsen) tror jeg vi får en bølgedal en stund.

Jokeren, som jeg har tenkt på er hvis BMS gir et bud før avlesning av Intium. Mye billigere for BMS og med liten datarisiko.

Styret anbefaler jo ikke salg «billig». De venter heller til INITIUM om ikke budet er relevant / speilende for at man med stor, stor sannsynlighet får enda et POC om kort tid.

Avhenger jo litt av definisjon av «gode», men et eventuelt signifikant resultat er en verdenssensasjon og et før/etter tidspunkt i både handel og prising av aksjen.

3 Likes

Dersom BMS fremsetter et bud og styret forkaster det og sier nei; får vi greie på det?

Det skjer ikke. Sløv spekulasjon fra min side.

Det hadde vært deilig :slight_smile: Største motstand på vei opp 130, nest største motstand ca. 100.

Hvor høyt og fort ting skjer avhenger av om short-aktøren dekker inn i det åpne markedet eller sitter stille/øker short/dekker inn utenfor børs.

Disse tallene var bare ment i et “NIPU-data får litt fart på aksjen”-perspektiv. Ikke “INITIUM tar oss på senga med oppnådd PFS” eller noe tilsvarende banebrytende. Da har nok ikke motstander så mye å si.