Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Veldig mange nye innlegg her. Kan noen oppsummere hva som har skjedd de siste dagene, som er vesentlig?

Ja, kursen er opp 3% idag

2 Likes

Nei, blir som jeg har nevnt håpløst å komme innom av og til å få oversikt over det som betyr noe ifb. med Ulti pga. utallige tulleinnlegg og meme!

Anbefaler deg fundamental-tråden da den heldigvis ikke inneholder allslags tøys og tull enn så lenge.

1 Like

Det ligger vel strengt tatt i navnet på tråden så skjønner ikke helt all klagingen. Er jo bare å ikke lese småprat hvis du ikke vil ha småprat.

2 Likes

Kort fortalt: Sjekk fundamentaltråden :slight_smile: Alt relevant legges ut der.

Nå er det ESMO om litt over en måned, vi venter på at Helland forhåpentligvis kommer med Late Breaking Abstract ang. NIPU data der. Så fant vi ut at det også er en doktorgradsstipendiat på Hellands team som har en poster på ESMO ang. avlesningsmetoder med PET-scan over CT i NIPU studien. Og en annnen fra tyskland med samme tema, men ikke nødvendigvis for NIPU-studien spesifikt.

6 Likes

Og hva mener din venn Gjelsten om situasjonen?

1 Like

Vil bare minne folk på at det er fullt mulig å dempe brukere (meg inkludert) her hvis man ikke orker å lese / se hva de skriver, eller mener at de ikke har noe å bidra med.

Det er fullt altså mulig å lage sin “egen” tråd, akkurat som man har sin egen feed på face bare for å slippe å lese hva 5-600 personer man egentlig ikke har noe omgang med måtte mene om ditt eller datt. Det er ikke verre enn det. Bare å kansellere i vei! :wink:

Alt det substansielle havner uansett i fundamentaltråden, og den holdes hellig.

2 Likes

Jobber med å få info rundt de 2 posterne til ESMO, men omkring akkurat dette vet andre mer enn Bjørn Rune.

2 Likes

Man With Puffed Up Cheeks  Holding In Cough 5381

8 Likes

image

9 Likes

Kom egentlig ikke noe nytt eller oppklarende fra IR i Ultimovacs på mine spørsmål rundt gårsdagens diskusjon som gikk på de 2 posterne til ESMO og spesifikt om det var blitt benyttet PET-skanning i tillegg til ordinær CT i Nipu-studien

Her er svaret fra IR Anne:

"Hei ,
Takk for spørsmål. Tenker det kan være greit med litt kontekst her:

Disse konferansene har så ekstremt strenge konfidensialitetsregler ifht embargo, dvs. absolutt ingen informasjon kan publiseres før på selve konferansen. Jeg hørte f.eks. nylig om et US biotech som sendte pressemelding om at de skulle presentere på ASCO, og la til noe ganske vagt som «lovende resultater» eller noe i den duren. ASCO reagerte da umiddelbart med å kansellere dem fra konferansen, og de måtte sende ut ny pressemelding om at de dessverre ikke fikk presentere likevel. En skikkelig IR-skrekkhistorie …

Så uten å kjenne detaljer i OUS sitt program for presentasjoner og publikasjoner, regner jeg sannsynligheten som minimal for at det kommer noen lekkasjer fra NIPU-studien før den endelige presentasjonen + artikkelen. Ingen ønsker jo å bidra til å skape risiko for at en slik presentasjon ikke kan finne sted, uansett hvilken konferanse det gjelder.

Åslaug & teamet er veldig busy så jeg kommer ikke til å bry dem med dette, jeg håper ingen av diskusjonspartnerne dine gjør det heller. :blush:

Ønsker deg en riktig fin helg!

//Anne

17 Likes

Da er det bare å sette seg på hendene og vente.
Hva kommer først, en ny short eller NIPU?

Gjelsten kommentaren var mere myntet på gigant shorten og det medfølgende droppet. Synes det er rart at det bare er på vårt nivå det reageres.

Hva er dato for konferansen?

Hvorfor skulle de større eierne, som er med “for the long run”, bry seg nevneverdig?

1 Like

Helgepoll!

Ingen tvil om at NIPU på ESMO er det store temaet her og selv om de aller fleste skribentene synes å være overbevist at ett LBA vil bli innvilget finnes det noen som stiller spørsmålstegn om det kan la seg gjøre med ett studie som har “feilet” og hvor PI vil fremsnakke en annen konklusjon basert på egne vurderinger og andre data.

Interessant å vite hva massene tror her uten å måtte gi noen nærmere forklaring på hvorfor.

Tror du Helland får innvilget LBA på ESMO i år?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Hverken BIRC, ESMO, Helland eller Janus Henderson kan «mene» noe ulikt om overlevelse (OS). Spørsmålet er hvor modne data er og styrken på det eventuelle signalet. Drømmen er jo at det er signifikant allerede, men et relativt tydelig signal bør være nok til å snu momentet fremover mot INITIUM.

9 Likes

Vil dette si at IR tror at publikasjonen kommer samtidig som ESMO presentasjonen eller burde jeg ha lest dette som ESMO presentasjonen og deretter når enn publikasjonen skulle komme?

Ble litt i tvil.

Jeg tror ikke det kommer en artikkel samtidig med ESMO uansett hva som skjer på ESMO. En artikkel skal fagfellevurderes og det tar tid (akkurat det vet jo du av alle da :grinning:)

1 Like

Ok, men har vært med på at man presenterer LBA oral og publikasjonen blir tilgjengelig på NEJM samme tidspunkt. Altså at forfatterne har skrevet og sendt inn paperet uker i forveien og peer review prosessen er blitt ekspedert. Typisk for viktige studier slik som nye positive fase 3 studier.

Var derfor jeg lurte. Ble litt konspiratorisk, lurte på om ULTI skulle dra en slik en:

3 Likes

Det er så nydelig😂 Tror du det gjelder deg også @Truls2 ?

4 Likes