Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Tar det på ingen måte personlig: Du er jo på ballen. Du skriver om handlinger (mye som ikke dreier seg om ULTI) du misliker og de handlingene er jo ikke meg personlig. Og jaggu argumenterer du for hva du synes er feil med handlingene (vil ikke bruke tid på å lese ting du synes er irrelevant). Og det er da vitterlig fair enough. Virkelig.

Til dagens unge: Dette var et lynkurs i hvordan man unngår å bli krenket av å motta noe som kan ligne på en direkte tilbakemelding, courtesy of Truls2 & Werner

Nå synes jeg h3nk1 kan skrive litt om TET som potensiell livbåt for Ultimovacs her.

13 Likes

Ja, det er ganske mange i dagens samfunn som tror at det er noe som heter “feil meninger”. Noen mener det er positivt med irrelevante innlegg, andre synes det er negativt. Ingen av meningene er riktige eller feil, de er bare meninger og de er helt legitime begge to.

3 Likes

1,25%
Opp på gårsdagens fantastisk funn i esmo postere syntes jeg var lite. Når har jeg flere aksjer enn før nipu fadesen. Vi vet ikke resultatene. Men alt peker mot at lokal review har lest av bedre enn central review og at central faktisk har tatt feil. At vi kan stole på ledelsen i at OS trender positivt virker sannsynlig.

Det utrolige her, er at det kan virke som vi fikk 40% nedgang pga forskjellige screening metode. Snakk om uflaks, men opp i det hele. Snakk om fantastisk at de valgte en annen metode i local review.

Er det flere som valgte å øke på den posteren fra fundamental tråden?

1 Like

Nei, det gjorde de ikke. Sentral og lokal vurdering ble gjort med de samme CT-bildene som grunnlag. Og uten å la seg farge av informasjon om pasientene man har fått fra andre metoder.

4 Likes

Akkurat. Så du mener at de har gjort en egen undersøkelse fra Stipendiaten eller tror du posteren på ESMO ikke har noe med nipu å gjøre?

Jo, det er definitivt brukt data fra NIPU for det som kommer til å stå på den posteren. Men den kommer sannsynligvis ikke til å si noen ting om forskjellen mellom de to armene.

2 Likes

Komplett synsing fra meg med min helt fraværende kunnskap om medisin/forskning:

Central & local ha brukt samme bilder for å gjøre vurderingene. Noe annet ville vært utrolig merkelig.
Når de da fant ut at de landet på såpass forskjellige resultater, så klødde de seg i hodet om hvordan det kan ha skjedd.
Deretter har de utforsket andre måter å lese av progresjonen på (PET/CT) istedenfor CT eksklusivt.
Så har de muligens kommet frem til at å kombinere PET/CT er en bedre/mer representativ måte å lese av og tolke progresjon på, istedenfor CT eksklusivt.
Truls nevner at det er merkelig at man kun bruker CT for å lese av, og at PET/CT allerede blir brukt på andre områder, men at PET er mer kostbart.
Korriger meg gjerne.

Edit: Da var jeg godt ute på bærtur gitt, takk :slight_smile:

1 Like

Husk at Helland har holdt på med dette (lungekreft) i 20-30 år nå. Så da hun fikk kjøre NIPU så hadde hun nok allerede god peil på at CT ikke er verdens beste måte å måle svulster i meso på, og satt opp den PET-studien for å se om det kunne være en bedre måte å måle forandringer.

10 Likes

Helland/NIPU-teamet hadde en hypotese om at PET > CT/mRECIST, så de opprettet et stipendiat i sin tid for å teste denne. Stipendiatet har blitt en poster på ESMO, der en uavhengig poster langt på vei har som overkskrift (den sannsynlige) konklusjonen på Helland sin hypotese. Ergo kan dette ha påvirket «tryggheten» til PI/LA sine vurderinger og kommunikasjon siden.

Det er et indisium man kan velge å legge vekt på eller ikke. Personlig klarer jeg ikke la være å synes det er svært interessant.

12 Likes

Posteren til Solfrid omhander 18F-FDG bruken i PET

6 Likes

Når vi prater om lokal er det slik at de også jobber med pasientene og følger deres utvikling tett? Slik at de ser mange bilder over tid og dermed blir kjent med hver enkelt pasient. Da har jo de ett større grunnlag for å bedømme om Nipu har effekt eller ikke.

2 Likes

image

19 Likes

Børn

11 Likes

Siden vi fant spor av de i listene før NIPU dataene og fallet til 70 må vi anta at det reelle snittet er noe høyere. Men de begynner snart å svette uansett.

6 Likes

image

7 Likes

2023-06-14 Information on Ultimovacs relevant to active short position (OSE) - open distribution.pdf (624,2 KB)

Hvis noen lurte på hva de mottok i juni - siden den gang har de økt shorten med ~400.000 aksjer.

Det skal bli en udelt glede å se dem steke i sitt eget fett om sannsynlighetene vi presenterer for dem slår til.

7 Likes

Det hadde vel strengt tatt holdt med sitatet på sliden med «concluding remarks»…?

“Don’t be stupid. It’s not smart.”

Det hadde de nok ikke tenkt på før :grin:

2 Likes

Meanwhile på et kontor i London;

Random Janus-ansatt: «næh, skulle man tatt å åpnet det vedlegget fra de gærningene i Norge da?»

10 minutter senere

«ØØØØH, sjef… jeg tror vi har et problem…»

1 Like

3 Likes