Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Hvilke nyheter venter du på da?

Skyldes skepsisen din at resultatene fra INITIUM drøyer fordi pasientene ikke har progresjon i sykdommen som forventet og/eller at du ikke er kjent med at dette er positivt og ikke negativt?

Selskapet har vært dønn transparent om alt fra rekruttering til guiding, så er oppriktig nysgjerrig.

12 Likes

Stillheten her er som regel at ting som har skjedd av relevans er ferdig snakket og konklusjon skrevet på fundamentaltråden hos de som følger med tettest. At andre linje med Ultimovacsere er fornøyd med konklusjonene der utifra diskusjonene her og på chatten er latskap :stuck_out_tongue: Men jeg kan også forstå at det gir veldig god arbeid/kunnskap-ratio å bare følge med der og ikke involvere seg mer enn det selv.

Hva angår kurs er høyere kurs alltid bedre for caset og for framtidig kurs. Spesielt fordi det nå går ut over shorten som er satt. Det gir grunnlag for skadefryd, men også glede over at en eventuell oppgang på positive nyheter kan starte fra et høyere nivå og dermed ende opp på et høyere nivå. Topp 50 holder seg så og si i ro, som de alltid har gjort. Så de fleste aksjene i Ulti er per def. låst. Vi sjonglerer bare de siste 5-15% mellom hverandre, og nå sitter shorten forran et tilbakekjøp på 600k av disse. Som er fint for oss. Jo fler som holder aksjene sine tett til brystet nå, jo vanskeligere blir det for dem å dekke inn. Spesielt om NIPU-LBA blir veldig bra. Det får vi håpe på. :slight_smile:

Så dine argumenter for å ikke kjøpe @anon13721814 er at kursen er lav og at mangel på nyheter er negativt? Helt fair hvis du synes det er vektige argumenter.

Det er dette som gjør at det i det hele tatt er mulig å kjøpe billig og selge dyrt. Det motsatte ville være å kjøpe når kursen er “høy” og selge når den er “lav”. Det motsatte av det de fleste antar at man kan tjene penger på hvis man faktisk skal kjøpe enkeltaksjer.

Dessuten tror jeg de færreste her er 100 % overbeviste om at UV1 virker selv om mange nærmer seg de øverst desilene.

5 Likes

Aksjen er jo dyr. Ultimovacs lever på investornes penger, tjener ikke en krone, og har derfor en P/E = et sted mellom negativ og :infinity:

1 Like

Ultimovax, uten produkter i salg, prises mer verd enn Photocure. :thinking:

Jeps. Og prises til over 5xcash, som de bruker opp på et år. Og alt de har av randomiserte data er en feilet studie.

9 Likes

:thinking:
Kan det være noe annet å like enn finansielle data i dette selskapet? :scream_cat:

image

6 Likes

Pho prises på fortjeneste, som (nesten?) ikke finnes?

Ulti prises på håp og drømmer!

2 helt forskjellige aksjetyper.

Hvis UV1 fungerer vil markedet etter hvert prise U på salg også. Hvis ikke de blir kjøpt opp av BP for et tosifret antall milliarder kroner først.

2 Likes

PHO har bevist over en 20års periode at de driver kaffekoking og nullsum bunnlinje over noe jeg føler er 20 år, (så la oss si 10 siste årene, så tar jeg ikke voldsomt feil)

@h3nk1 : Kanskje jeg venter på at studien skal bli stoppet fordi det er uforsvarlig å forsinke en medisin som er så åpenbart positiv for pasientene? :smiley:

@sjog : ikke bare de to punktene, men i denne diskusjonen er de relevante. Biotek er binært, de må holde investorene interesserte og det gjøres med hyppige oppdateringer.

For øvrig har jeg ikke mer å bidra med. Jeg har skrevet dette før, og ville teste ut en teori om hvordan de som ikke synger med i koret blir behandlet av de rettroende. Erfarte det i NANOV, og ser det samme her. Jeg synes det gjør forumet mindre balansert, mindre velkomment og mindre bra.

Igjen - håper Ultimovacs lykkes og at dere alle tjener masse penger.

Peace out. :love_you_gesture:

1 Like

Vil ikke si at Ulti er så veldig binært nå. De har ESMO, som har 3 delt utfallsrom i LBA med presidential, LBA med proffered paper eller ikke LBA. Så har de INITIUM med PFS oppnådd/ikke oppnådd, åpning av studiet på andre endepunkt, åpning av studie på PFS fortsatt, men med lavere antall eventer, osv. Masse ting som kan skje nå, ikke bare 2 utfall.

2 Likes

Det skal nok ekstremt mye til at man stanser en “mindre” randomisert studie i fase-2 av etiske hensyn. Umulig er det nok ikke, og nå har selskapet altså bekreftet at de går i dialog med regulatoriske myndigheter for å finne et alternativ til å lese av studien på 70-events.

Du fikk i alle fall litt oppmerksomhet (igjen) :slight_smile:

1 Like

Litt negativitet i luften her nå :sunglasses: Personlig gleder jeg meg over oppgangen og leser med stor interesse innlegg av de “lærde” her inne. Og så koser jeg meg med gode og treffende memes :blush: Jeg gikk “all in” på droppen og skal heller gå ned med flagget til tops, men tror huslånet er nedbetalt i 2024 pluss en del penger på konto :innocent: :grin:

3 Likes

Synd dagens viktigste info her på tråden - Polygon sitt innlegg nr. 5103 - med info om at Janus sin snittkurs på short posisjonen på ca 571.000 aksjer er ca kr. 83,80, druknet i de etterfølgende 68 innleggene.

Etter dagens sluttkurs på kr 83,70 og flere dager med oppgang på ultimo aksjen vil jeg tro shorteren har fått et dillemma.

Skal posisjonen forsvares, avventes eller sikres ved tilbakekjøp?

En situasjon som kan være av interesse for tradere også.

Ultimovacs står foran noen måneder nå hvor det kan komme flere påfølgende nyheter som fundamentalt kan endre ikke bare selskapet Ultimovacs men faktisk påvirke fremtiden til hele biotek næringen her i landet. Mye er i spill for mange.

NIPU/ESMO, TET, INITIUM - det er faktisk en trigger rekke som alle kan slå inn.

34 Likes

Er det en eller annen Tekinvestor naturlov som sier at dersom Ulti aksjen går opp, så dukker det opp en rekke «outsidere» som bare må fortelle hvor dårlig biotek generelt og Ulti spesifikt er?
Og som alle har til felles at de ikke har noen Ulti aksjer, men egentlig ønsker at vi skal lykkes, selv om alt de skriver går ut på det motsatte?
Som blir dypt fornærmede om alle regulære deltakere ikke forklarer de siste 1000 postene detaljert for dem?

Er det lov å be dem om å beeeeep?

5 Likes

Det er en interessant å observere hvordan man med en gang blir anklaget for å være en sekt (synes digital cargo cult hadde vært morsommere å bli anklaga for å være, men det er vel langt mellom sosialantropologene her inne), dersom man ikke legger seg på en slags “dine totalt ubegrunnede argumenter mot caset – basert på magefølelser og luftige antagelser – er selvfølgelig akkurat like gode som våre ekstremt grundig researcha argumenter for at dette faktisk er et kjempecase”.

7 Likes

Jo, kanskje. Men det har ingen hensikt. For vi har sett det altfor mange ganger tidligere; i Ultimovacs og i de fleste andre biotekselskapene. Det skjer ved sterk kursøkning over noen dager - og ditto ved nedgang.

Da dukker det alltid opp noen som sjeldent ellers har behov for å ytre seg. Noen legger an en velmenende tone, andre ikke. Noen foregir å søke kunnskap, andre bærer fram sjølkonstruerte sannheter (og avslører dermed at de ikke har lagt to pinner I kors for å gjøre seg kjent med basale forhold i det aktuelle selskapet.

Felles for dem jeg her beskriver, er at de grovt undervurderer at de som har sittet lenge i selskapet er seg svært bevisst den risikoen det alltid er forbundet med å satse store deler av sparepengene sine i denne kategorien aksjer.

14 Likes

Fick denna lapp i en lyckokaka. Hoppas det är ett tecken :grimacing:.

14 Likes