Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Bra! :clap:Endelig noe håndfast som viser at Ulti blir en innertier! :sweat_smile:

9 Likes

Den lykkekaken var jo blindet og randomisert så fyller jo endel tekniske krav, har trua!

6 Likes

Laaarsas. Grattis med ditt Ultimovacs kjøp - selv om det måtte en Lyckokak til😊

1 Like

Regnet meg fram til ca. 75% sjanse for PFS i Nipu, ser ut som det ble helt i nærheten. Tallet var ca det samme for INITIUM også, men da for 5 mnd siden. Bedre odds nå for INITIUM. Alle kan gjøre samme øvelse utifra historiske data, så blir det en antakelse at de følger historiske data da. Men etter at NIPU tydeligvis var maks 1-2 pasient vurderinger unna, så fikk jeg tillit til den fremgangsmåten og tror derfor den kan stole på opp mot INITIUM også. Forventer en ren bekreftelse på ESMO. Som da også vil styrke rasjonalet for UV1 og INITIUM.

7 Likes

Man skal jo ikke dele for mye av listene når man er insider, men kanskje ok å dele at Norges store/største skikonge øker godt i U for andre dag på rad og nå er U sin 30. største eier.

6 Likes

Håper ikke det er han der som stort sett taper masse peng på børsen?

1 Like

Han som måtte flytte til Sveits du tenker på?

Vi i DN har sett på hvilke aksjer analytikerne har mest tro på. Ut ifra kursmålene deres har vi laget en liste over de aksjene med størst potensial. Listen domineres av en del grønne selskaper, som har falt kraftig de siste par årene. Her er de fem aksjene som kommer øverst på listen:

  • Idex Biometrics
  • Everfuel
  • Vow Green Metals
  • BW Ideol
  • Arctic Bioscenic

Et stort potensial er ikke nok, det bør også være noen triggere som kan utløse en kursoppgang. Analytikerne vi har snakket med, trekker frem aksjer som Golden Ocean, Himalaya Shipping, Ultimovacs, Vow og Scatec.

3 Likes

I går tok tydeligvis en del tradere, som gjennom uken har tradet på FOMO effekten av spekulasjoner rundt Esmo, gevinst . Tipper vi får starten på ny FOMO effekt fra mandag.

1 Like

Eller pusha de ut shorter aksjer?

Janus fortsetter nok bare å øke.

Det var ganske sikkert Janus som fortsatte ja. De dyttet ut 31k på onsdag og hadde 60k lånte aksjer igjen da. Som de sikkert dyttet videre ut ut på økende kurs på torsdag og fikk den ned igjen med i går. Det er i hvert fall helt åpenbart at de gir en lang faen i rapportere til finanstilsynet hva som er status.

9 Likes

1 uke igjen ca.
5 børsdag til vi vet lba.

Får håpe Janus går på en skikkelig smell.

Ikke helt riktig.

Viktig at folk får med seg dette.

9 Likes

Får det ingen konsekvenser om man ikke følger reglene til Finanstilsynet?

Om de fortsatte med shorten på torsdag, så må de begynne å gå tom for krutt?

2 Likes

De kan gi dem en pekefinger og evt. et lite forelegg jo. Men vi vet jo hvor terskelen går for at FT gidder å undersøke småsnusk…

Nei, jeg har vitterlig ingen anelse. Trodde det var relativt stramme tøyler, men det er det tydeligvis ikke.
Ikke at det spiller noen rolle.
Vi vinner uansett. :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

Hvilke regler har Janus har brutt?

Angående tidspunkt for annonsering av LBA titler så tweetet de tidligere dette: (mulig det har endret seg siden da, men kan gi en indikasjon på planen):

Titles of #ESMO23 Late-breaking abstracts will be published on the ESMO website end of September.

https://twitter.com/myESMO/status/1685992340870094848

9 Likes

Proffered paper sessions er vel det de fleste tror er mulig, men det er kun en presentasjon på 10 minutter? Eller tar jeg feil?
Proffered paper Presidential er en mye lengre utgave, men det skjer kun én gang per dag.

Aldri vært borti noen medisinske konferanser før, så dette er helt nytt for meg.

2 Likes