Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Så svaret er at vi egentlig ikke vet det. Spørsmålet er relevant da hun i så fall må ha hatt mye kunnskap om hva som rørte seg i studien allerede før Mai, lenge før vi fikk vite at det ble primærendepunkt fail i Juni, og muligens ha forstått at abstraktet måtte fokusere på andre ting enn primærendepunktet? Ellers er siste og endelig søknad vesentlig endret etter at resultatet ble som det ble i Juni?
Spennende dager nå, men jeg tør ikke kjøpe mer enn jeg har før vi får en avklaring her på ESMO eller ikke :smiley:

3 Likes

Jo vi vet. Og ja, PI har åpenbart planlagt for å kunne komme til på ESMO ved å gjøre unna all formalia underveis.

Usikkerheten er om man får innvilget en LBA, eller ikke. Hvis ikke tror jeg den riktige tolkningen er at PI ønsker enda mer modne data og peiler seg mot en senere konferanse i Q4.

PI har stålkontroll på hva som er «interessant nok». Om hun må vente 1-2 måneder for å kunne presentere en signifikant studie er det naturlig å vente litt til.

5 Likes

Det er viktig å ikke tillegge Esmo for mye vekt. Uteblivelse av presentasjonen der kan jo også bare bety at de har valgt en annen konferanse. Noen som har oversikt over mulige alternativer?

3 Likes

Helland velger nok kun en senere konferanse om dataene må modnes mer for å kunne gi et klart bilde av hva vi ser på. I dagens podcast var vel temaet oppe, uten at alternativene ble nevnt. Men ett mulig alternativ er selvfølgelig en peer-reviewed artikkel (det vil i så fall ta litt tid, kanskje snakker vi tidligst om juletider da?).

2 Likes

Det var vel allerede kommet en guiding på når data skulle komme, så hun kunne sendt inn en forklaring i mai på HVA hun evt regnet med å søke LBA om og når det var ventet data, og så få tilbakemelding på at dette var OK tema gitt at data var interessante.

Og at hun nå har sendt inn info og venter på tilbakemelding om data er ‘interessante nok’ til å få presentere.

Jeg mener å huske at Kjetilaaj skrev vel i juni at han antok at NIPU nådde antall events i april, statistisk var det da fortsatt stor mulighet for det, så ja Helland kan ha hatt oversikt over mye i begynnelsen av mai.

…og så kan man jo føye til at Helland har forsket på lungekreft i et kvart århundre. Så hun kan jo fort ha hatt ganske god kontroll på hva hun har sett på underveis i studien også.

7zjesm

6 Likes

Hvis hun velger å vente, så bør noen melde om det. Ellers blir det kursras på broken “promises”

1. Hun har aldri lovet å presentere på ESMO. Hun har sagt at hun ønsker å presentere data på en konferanse i Q4

2. Selv om hun skulle presentere data på ESMO, og det kommer melding denne uka om at hun skal presentere, så kan det fort bli “sell on news” og kursras etter ESMO uansett, siden det nå er ca. 1-3 kvartaler til INITIUM-data kommer. Umulig å spå hvordan markedet reagerer.

4 Likes

Tror jeg drister meg til å spå komplett skifte i moment og kursutvikling på evt. positive NIPU-data.

7 Likes

1 Like

Hørte podkasten nå. Men den var ganske slapp så tror ikke kursen øker etter dette.

Men kanskje du lærte noe?

3 Likes

Jeg som relativt fersk i bio hadde veldig god nytte av denne episoden.

For de som har investert i Ultimovacs eller vurderer det og føler de ikke skjønner alt som skjer rundt selskapet belyser denne episoden Ultimovacs på en meget detaljert og lettfattelig måte, både fortid og fremtid.

Anbefales :+1:

12 Likes

Det virker som de skal gjøre mer ut av presentasjonen anngående TET enn jeg hadde trodd, -det virker som det blir en egen dedikert session utenom Q3 presentasjonen. Spennende!!

4 Likes

Det kommer en egen R&D Day i Q4 hvor de skal gå gjennom forskningen som skjer i Ultimovacs. TENDU-dataene blir nok presentert da, men også hva de ser for seg å gjøre videre med TET-plattformen :slight_smile: På det tidspunkt har vi forhåpentligvis fått se NIPU-dataene og har en grei tidslinje på når INITIUM-dataene kommer og.

6 Likes

Du skjønte kanskje ikke “”?

De fleste regner med det. Man er relativt sikre. Så om det ikke blir, så blir mange "relativt skuffet":smiley:

1 Like

Det er ikke sikkert at det er så mange i markedet, utenom oss som leser og skriver i dette forumet, som fokuserer like sterkt på hva det kan bety om det blir presentasjon på Esmo eller ikke.

2 Likes

Vel….

Det ble sagt i dag at guiding enn så lenge for avlesning er H1 2024, samtidig ser de så langt ute i plottene at grafene omtrent flater helt ut. De har et problem her, om enn et veldig delikat et…
Dette ble sagt når noen spurte om avlesning kunne bli skjøvet enda lengre ut i tid enn H1 2024.

1 Like