Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

1 Like

Hørte podkasten nå. Men den var ganske slapp så tror ikke kursen øker etter dette.

Men kanskje du lærte noe?

3 Likes

Jeg som relativt fersk i bio hadde veldig god nytte av denne episoden.

For de som har investert i Ultimovacs eller vurderer det og føler de ikke skjønner alt som skjer rundt selskapet belyser denne episoden Ultimovacs på en meget detaljert og lettfattelig måte, både fortid og fremtid.

Anbefales :+1:

12 Likes

Det virker som de skal gjøre mer ut av presentasjonen anngående TET enn jeg hadde trodd, -det virker som det blir en egen dedikert session utenom Q3 presentasjonen. Spennende!!

4 Likes

Det kommer en egen R&D Day i Q4 hvor de skal gå gjennom forskningen som skjer i Ultimovacs. TENDU-dataene blir nok presentert da, men også hva de ser for seg å gjøre videre med TET-plattformen :slight_smile: På det tidspunkt har vi forhåpentligvis fått se NIPU-dataene og har en grei tidslinje på når INITIUM-dataene kommer og.

6 Likes

Du skjønte kanskje ikke “”?

De fleste regner med det. Man er relativt sikre. Så om det ikke blir, så blir mange "relativt skuffet":smiley:

1 Like

Det er ikke sikkert at det er så mange i markedet, utenom oss som leser og skriver i dette forumet, som fokuserer like sterkt på hva det kan bety om det blir presentasjon på Esmo eller ikke.

2 Likes

Vel….

Det ble sagt i dag at guiding enn så lenge for avlesning er H1 2024, samtidig ser de så langt ute i plottene at grafene omtrent flater helt ut. De har et problem her, om enn et veldig delikat et…
Dette ble sagt når noen spurte om avlesning kunne bli skjøvet enda lengre ut i tid enn H1 2024.

1 Like

Er det ikke slike problemer som normalt kalles “luksusproblem”?

1 Like

Det er ikke nødvendigvis delikat: I designet av INITIUM-studien så er det antallet events (70) som gir studien tilstrekkelig statistisk styrke. Men det kan forløpt tid også skape: I januar 2024 er det f.eks 18 mnd siden siste pasient i INITIUM ble innrullert, og man skal ikke se bort i fra at man prøver å lese av da.

Edit: Noen av de mer statistisk anlagte her har allerede skrevet om dette, mener jeg / kan ev. utdype videre.

Kan det? Høres ikke riktig ut.

Jo færre events jo bedre må INITIUM armen levere for at det skal være statisk signifikant.

Tid er det som skaper signifikans all den tid pasientene lever lenger enn forventet.

2 Likes

Jo lenger forløpet tid øker sannsynligheten for flere events i kontrollarmen og det øker sannsynligheten for signifikant godt resultat.

Er flere alternativer til ESMO i Q4. ESMO immuno-oncology 6.-8. desember for eksempel

2 Likes

… det må events til. Som var hele poenget mitt.

1 Like

Nipu kan kan komme i et tidskrift i stede for på ESMO.

Vi venter på avklaring fra FDA på hva de synes om å bytte måte å lese av på. De har ikke diskutert høyt hva de har spurt om, men jeg hørte på Jens at minimum follow-up var relevant.

Jeg gjetter 18 måneders follow up og avlesning i desember.

Det kommer til å komme en børsmelding når svaret fra FDA foreligger. Typisk tid er jo noen måneder, så den meldingen kommer kanskje i oktober-ish.

6 Likes

sånn sett er det jo viktig da å henge med på marekedet både faglig da og regulatorirsk da … lett

Men tid gjør det også. Om man har en forskjell mellom armene som vedvarer over lang tid, så får man en lavere HR og bedre signifikans for denne. Selv om det ikke kommer flere eventer. Tenk at HR er arealet mellom de to plottene og at de jo starter uten en avstand mellom seg.

7 Likes