Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Siste foil i PDF’en Janus Henderson mottok i juni:

22 Likes

Noen av dere andre får ta ansvar å tømme boka. 951 aksjer på salgs siden.

1 Like

Sorry Janus, I’m not selling.

image

12 Likes

Jeg har skrevet noen børsmeldinger, det er ikke så vanskelig selv om det var i en annen bransje.
Første melding kan eventuelt være kort, og andre mer utfyllende. Men her må det være mulig å skrive noe som «Vi har i dag sett at ESMO har offentliggjort at Helland skal holde en muntlig presentasjon om NIPU studien…» og legge ved en link. Det er offentlig tilgjengelig informasjon som verken ESMO eller Helland kan ha noe problem med.

1 Like

Ikke helt dum timing på disse i dag.

Der kom meldingen:

https://newsweb.oslobors.no/message/600415

10 Likes

De er super duper strict, så jeg håper de bare tar seg god tid. Er bare 4-5 a4-sider med regler de må følge, de klarer det. :slight_smile:

Tja, det er 55 minutter siden aksjen ble pauset. I gamle dager var det da vanlig at børsen sjekket med selskapet om det var noen ny info ute, så forble aksjen pauset om selskapet sa at det var ny info på vei.

Men ser nå at meldingen kom 16:31 mens jeg skrev. JEG synes det er for sent, Ikke alle som har solgt siste timen har fått med seg den nyheten og det ødelegger for investeringsviljen i selskapet.

6 Likes

Jeg er 100% enig med deg @Boms . Dette var unødvendig. Men veldig deilig å få denne bekreftelsen. Og det er omtrent 50/50 glede over egen vinning og Janus sitt tap :sweat_smile:

13 Likes

Vi sa jo ifra her for mange dager siden :stuck_out_tongue_winking_eye: Det var bare circuit breakers som ble utløst, ikke manuell stopp. I Norge drar vel alle hjem fra jobb 15:00 uansett? :stuck_out_tongue:

1 Like

Ikke stockwatch - de er kjappe å svare på telefonen…

15:00?? Da har du ikke jobbet i aksjedelen av finansmarkedet, det er dessuten mange ordre som ligger i systemet og kanskje trenger en børsmelding for at vedkommende skal reagere.

Så her kan fort vekk Janus ha fått noen 10.000 aksjer kjøpt tilbake fra folk som ikke har fulgt med, og det er vel motivasjon nok til at selskapet bør informere så raskt som mulig. Og børsmeldingen som kom var copy og paste pluss noen enkle fraser.

4 Likes

15:00? Så sent har jeg aldri dratt fra jobb i hele mitt liv.

3 Likes

Skal vi håpe på en ny CB på åpning i morgen da? :innocent:

Alle fra chatten nå etter LBA-melding:
image

1 Like

Men tror du egentlig Janus fikk det med seg før børsmeldingen kom?

2 Likes

Hva tror folket kursen åpner på?

Vil tro de har en som sitter på en trading desk og roper ut når en aksje går -10 % (sett fra deres perspektiv). Så leter vel junioranalytikere rundt etter nyheter med en gang. Alternativt så er det stop-loss-ordre satt av risk management som slår inn hos dem.

3 Likes

Aldri i livet om de har en junioranalytiker som sitter og følger med på ASCO sine sider :sweat_smile:

Og å kjøre på med stop-loss ordre automatisk, og dermed i praksis trigge et tvunget tilbakekjøp av alle 600k ville vel vært helt harakiri for dem.

Vi får se på listene på mandag, men jeg tipper ikke de fem JPM-kontoene er i pluss for dagen.

12 Likes

Lister for i dag kommer vel fredag kveld🍿

3 Likes

Ja, sånn er det nå ja