Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Det man ønsker å se fra TET (Tendu-studien) er at man får gode (og riktige) immunresponser, samt at safety er goodie

6 Likes

Fra ChatGPT

Å få innpass som Late-Breaking Abstract (LBA) på konferanser som ESMO kan være utfordrende, da det krever at studien presenterer betydningsfulle og nyskapende resultater. LBAs er ofte reservert for studier som har potensial til å endre eller påvirke klinisk praksis betydelig. Konkurransen er derfor hard, og studiene må gjennomgå en grundig vurdering før de blir akseptert. Kvaliteten på forskningen, relevansen av funnene og den potensielle innvirkningen på pasientbehandling er alle viktige faktorer som blir vurdert.

16 Likes

Da er du ikke alene. Skjønner at børsmeldingen ikke må trå over visse grenser. Men at ikke det ESMO sjøl informerte om tidligere (før børsen stengte) nevnes, er helt ubegripelig og høyst kritikkverdig.

5 Likes

So do we :call_me_hand:

Janus? Not so much.

24 Likes

Rent hypotetisk, så kan dette sette selskapet i en ekstremt god situasjon til å være litt proaktive og hente litt mer penger. Om det er slik at en betydelig mengde er short og de gråter etter en vei ut så kunne en ATM offering være en særdeles god løsning for selskapet. Det sikrer det økonomiske og fjerner enhver frykt i markedet for selskapets finansielle situasjon mot 2024, samt styrker dem ytterligere ved eventuelle forhandlinger om partnerskap ved potensiell fase 3. Selv om at kurs stiger er hyggelig, er det ikke målet for oss som tenker endgame i denne aksjen.

Hvem vet om makrobildet og markedet er like tilbøyelig for en emisjon om bare noen måneder gitt utviklingen i det globale markedet

2 Likes
8 Likes

Man skal ikke vente på INITIUM? De som som er investert har vel stor tro på gode/strålende resultater derifra.

2 Likes

Jeg må jo si at det er høyst kritikkverdig at denne meldingen NewsWeb kommer 27.09.2023, 16:31:42, mens i hvert fall enkelte her som @Fornybar visste om nyheten 15:30.

1 Like

Hvis noen tvilte på LBA….

4 Likes

Janus får ikke delta i en eventuell kapitalinnhenting. Det er helt sikkert. Om ikke det er BMS som tar en bit av selskapet eller noe i den gata, så tror jeg de er mer enn komfortable til å avvente de første randomiserte avlesningene. Akkurat som de har sagt de skal gjøre.

8 Likes

Hva kan man si. De har hatt 3 måneder på å forberede seg på å sende melding til børsen om å stenge aksjen. Noe de kunne gjort dersom de anså det som et problem at graverne ville finne informasjonen først…

7 Likes

ESMO selv delte det selv først klokken 17:00. Dette er akademikere, ikke børsfolk. @the1nonly var den som fant det først av alle :1st_place_medal:

Noen fordeler eksisterer fortsatt i 2023 ved å trykke F5 om og om igjen i irrgangene på web.

13 Likes

Håper du fikk kjøpt når du fikk nyheten. :sunglasses:
Og jeg ønsker også lykke til for shorterne. :smiling_imp:

Aksjen gikk fra 135 til 70 på nyheten om at NIPU “feilet”. I mellomtiden, så har INITIUM blitt pushet enda lengre tilbake med tilhørende økt mulighet for å vise effekt.

2 Likes

Du får henge mer på chatten om du vil være med å tjene penger.
For de som ikke har chat så fikser @pdx det til deg for en lite beløp hver mnd :wink:

6 Likes

For å være ærlig så valgte jeg å gå for å spre budskapet i går, og for å unngå eventuelle kontroverser verken kjøpte eller solgte jeg aksjen. Men det var god tid tid til å handle på f.eks 79 til 81.

5 Likes

Dette er et tankespill ikke en fasit. Selvfølgelig kan man avvente, men penger i hånden “nå” kontra “sannsynligvis senere” har også en verdi mtp. sikring av fremdrift.

Skulle selvsagt ha kommet børsmelding før det var mulig å finne noe på «det store internettet», men det er jo ikke sikkert at ESMO sin policy er et omfattende samarbeid med alle selskaper hvor selskapene skal få beskjed først, få tid til å utarbeide en kjapp børsmelding, si fra atde er klare og osv.
Kanskje ESMO sin policy er å si fra på forhånd at «vi melder på våre hjemmesider når dette evt er akseptert».

Da blir det slik at vi som følger med på Tekinvestor har en liten Edge, iom at det er så mange som konstant følger med, som en flokk med antiloper ready to run.

Når det først er slik så gjør det meg personlig ingenting at børsmeldingen kommer etter stengetid.

Tenke seg motsatt scenario; Janus var eneste aktør som fikk dette med seg før stengetid i går, og fikk tid til å « act accordingly».

Jeg tror at slutt-kursen ved ukeslutt i morgen da hadde endt på et lavere nivå enn den nå vil.

Nå krysser jeg fingrene for en Photocure-effekt.

Cevira- meldingen ble snappet opp av en🦁 slik at vi her på TI kunne i en times tid kjøpe aksjer til 0-15% over kurs før kjøret startet. Kursen endte opp 44%, og det ble en «dobbelt-rakett».

13 Likes

Det er jeg usikker på om det hadde vært en ATM offering.

Kan hende det altså. I alle tilfelle må vi se randomiserte data av noe slag først. Er disse gode er kapital det minste problemet :slight_smile:

1 Like

I så fall en takk til og en «shout out» til @the1nonly , det er jo nøyaktig slike saker som er en veldig håndfast verdi av å være med på Tekinvestor :clap::clap::clap:

30 Likes