Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Oppdatering fra DNB:

NIPU with breaking results
Yesterday, the late breaking abstracts accepted to be presented at the European Society For Medical Oncology (ESMO) Congress were released. To qualify, new research findings from randomised phase II or phase III trials must have implications for clinical practice or understanding of disease processes. We thus believe the first survival data from the NIPU trial will be convincing and note the survival data is the ‘gold standard’ efficiency measure as it shows how long a patient lives.

ESMO Congress 2023 in Madrid, Spain, 20–24 October. Specifically, the presentation by speaker Dr Helland; “First survival data from the NIPU trial; A randomised, open-label, phase II study evaluating nivolumab and ipilimumab combined with UV1 vaccination as second line treatment in patients with malignant mesothelioma is scheduled for 15:15–15:25 CEST on Saturday 21 October.

Published online 00:05 CEST on Thursday, 19 October. Late-breaking abstracts accepted for presentation at the ESMO Congress 2023 will be published online via the ESMO website at 00:05 CEST on Thursday, 19 October 2023.

Survival data is the gold standard. While it was announced in June that the NIPU trial did not meet the primary endpoint based on a blinded independent central review, we note that PFS is a surrogate endpoint for what is the ‘gold standard’, overall survival. We thus view this announcement as very positive for patients in the NIPU trial and UV1 in general.

BUY TP NOK 200

40 Likes

Chaten har nå ila en ukes tid sett PHO-meldingen som sendte den til himmels + LBA på ESMO før disse ble meldt. Verdt hver krone.

Vi har bra memes også!

13 Likes

Det er altså ESMO sin regel at det skal publiseres på deres sider før forfattere eller tilknyttede institusjonener eller selskaper får lov til å melde det. Så da kan man ikke klandre selskapet for at de som er ekstra hissige på info da finner det før selskapet rekker å melde. Eneste løsningen hadde vært at ESMO la det ut utenfor europeiske og amerikanke børsers åpningstid - slik som tilfellet er med de faktiske abstractene når de legges ut 00.05 CET den 19. oktober.

Men det hadde ikke forhindret selskapet i å pause aksjen når de skjønte hva som skjedde. For det gjorde de bare noen få minutter etter oss her.

9 Likes

Dette forumet - og enkelte deltakere - har gitt meg uendelig mye mer en hva jeg har gitt tilbake. Denne kunne jeg ha oppdaget enda tidligere. Jeg hadde satt overvåkning på programendringer med varsel til mobil og var på butikken når endringen kom og fikk ikke verifisert 100% før jeg var kommet hjem igjen. Trafikken har aldri gått saktere en akkurat da. Var sikker på at noen andre allerede hadde oppdaget det. Jeg postet det på chat 15:20 samtidig som jeg la inn kjøps ordre. Håper flere fikk benyttet seg av vinduet før kursen begynte å gå.

Edit: Uten å ha sjekket detaljer, estimerer jeg at ESMO la dette ut rundt 15:00,

52 Likes

On point update fra DNB og Holom.

Vi forventer overbevisende, randomiserte data på overlevelse (gullstandarden) for verdens første universelle kreftvaksine.

Enn om OSE og investorene skjønner bæret av hva som er i ferd med å skje her.

8 Likes

Funfact, det er omsatt 155.000 aksjer i tidsrommet fra LBA’en var annonsert på ESMO sine sider, til børsen stengte og selskapet sendte ut melding.

1 Like

Ja, og for en del av dem som solgte så er det ikke sikkert at det er et “funfact”

3 Likes

Ha ha, i så fall perfekt timet, vi på Tekinvestor får nyheten først, så kommer børsmelding etter stengetid, DNB får tid til å komme med en analyse og alle får tid til å reflektere litt, Janus inkludert.

Lite tanke-eksperiment:
Før NIPU-meldingen i tidlig sommer, den som viste insignifikant fra central Review, men signifikant på local read, så lå børskursen til Ultimovacs på 117 kroner per aksje.

Hvis eneste melding den gang var:
« Vi har en krystallkule som viser at NIPU- data vil bli presentert på ESMO med survival data i en late breaking abstract, med de krav det er til LBA på ESMO»

Når man da starter på 117 kroner hvor ville kursen endt da?

På mange måter er jo dagens scenario akkurat det, startskuddet bør gå på 117 kroner.

7 Likes

Oslo Børs visste også om dette rimelig kjapt, men valgte å ikke pause aksjen i påvente av melding.

2 Likes

Hvem kunne sett det komme :smiley:

6 Likes

hva skal man med ATM offering hvis man får hentet av institusjonelle over natten? en emisjon på gode randomiserte data(skulle det nå vise seg å være nettopp det i NIPU) tror jeg ikke rabatten hadde vært særlig høy. Det sagt, hvis man plutselig skal befinne seg i et landskap der man kan hente kapital på resultater fra et studie som er forskerinitiert - hva ser man da for seg om den røde tråden fortsetter over i annen indikasjon? (hint: initium)

Jeg tror neste emisjon på positivt grunnlag vil vise seg å være av den eksklusive typen.

3 Likes

Noen hint har det jo vært. Vi har tross alt blitt guidet på at de forventer å slippe survivaldata på konferanse i høst (det sies at det er et nåløye å slippe gjennom på en konferanse, så helt håpløse data kan ikke selskapet ha ment det var de hadde)

Fulgte ikke med selv, men så det ble nevnt en matching halt underveis på 10% opp

Så jeg vet ikke om jeg tenker at det er all verdens til stor sak egentlig. Men absolutt det beste om ESMO slapp utenfor åpningstid på børs (som kan være vanskelig om du har en verdensomspennende størrelse på konferansen) Børsen er alltid åpen et eller annet sted (kanskje med unntak av pasific?)

Jeg har alltid tenkt meg at neste emisjon, er en partnering type emi, der et BP tar en stake i selskapet. og det vil være “transformativt” (det er hvis det overhode blir en emi)

2 Likes

Ser at vinklinga fra Healthtalk er «aksje opp på nyhet».
Men det er jo beviselig feil. Børsmelding kom etter stengetid.

Litt irriterende at Healthtalk på denne måten opptrer som nyttige idioter for Janus, presenterer det som at «verdien av nyheten er 12% stigning».
Heldigvis er Healthtalk ikke noe som leses særlig utenfor norske grenser, og kanskje ikke så mye innenfor heller.

Skjerpings Healthtalk, ingen grunn til å hjelpe shortere av norsk biotek.

18 Likes

Samme “fagblekke” og redaktør har omtalt studien som både mislykket og feilet. Rett og slett terningkast 1 til hele bloggen. De holdt sågar en lang krenka-podcast da Radium etterlyste bedre journalistikk enn det de serverte.

Ellers må man notere seg det tidløse sitatet fra Ty Pennington:

17 Likes

Artig at du bommer totalt og skriver initium når det nå burde stå nipu :wink:

hvem hadde trodd det! før jul var nipu allerede totalt avskrevet og det virket som resultatene var mer eller mindre klar ved fullført rekruttering - slik ble det ikke gitt.

p.s
liten spøk på toppen for de som ikke tok den…

Um, hele blekka som ble sendt fokuserte på INITIUM, med en liten bonusfoil på NIPU som du også ser rett ovenfor i tråden :wink:

2023-06-14 Information on Ultimovacs relevant to active short position (OSE) - open distribution.pdf (624,2 KB)

3 Likes

Ser nå ut til å bli en ryddig åpning til tross.

Noen som vet hva tidligere target price fra DnB var før denne økningen?

INITITIUM? Viste ikke at U kjørte kliniske studier i brystkreft også :thinking:

4 Likes