Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Katta fyrer seg opp på Twitter igjen:

https://twitter.com/ProfessorLOLca7/status/1708165738668675102

19 Likes

For å gå litt tilbake i tid;

Hva er/var forumets konsensus angående hvor bra en tror local review dataene var på PFS? Sousa sa på webcasten dengang at “under local review would have been a very positive trial with highly significant statistical difference”

En positive trial, med statistically significant difference, er vel i NIPU definert som HR<0.73 og med 1 sidig alpha 0.1. Men en kan vel tolke ordvalget når han la på de to ekstra ordene som at det var et stykke bedre enn “minimumskravene” da, eller er det vanlig ordbruk og ikke noe en kan tolke mer fra ? Søker en på google får en masse forskjellig svar på hva “higly statistically significant” egentlig betyr.

1 Like

Da blir det (svært lett) diskursanalyse:

de Sousa har ikke engelsk som morsmål. Hvis man hører / ser noen intervju med ham, så finner man ut at av og til så tar han noen språklige hvileskjær med adjektivbruken sin (se f.eks transkripsjonen min tidligere i dag fra q2 pres).

Så jeg ville tatt “very” og “highly” med en liten klype salt.

Men “positive trial” og “significant statistical difference” kan ikke diskuteres.

Oppsettet i NIPU er som du skisserer, så HR i LA var nok under 0,73.

12 Likes

Yes, amen og skål! Den “negative” NIPU-meldingen var min trigger for å gå inn i U når kursen kræsjet. Og døyvet litt skepsisen siden INITIUM hangler rundt med sitt litt forsinkede tempo.

Mesoteliom er tricky, gode data har er smått spinnvilt.

6 Likes

Oppdage Ultimovacs og finne ut at man kan kjøpe seg inn for 100 kr pr. aksje?

Som å gå ned Møllergata forbi Revolver og finne ut at Taylor Swift skal ha konsert der i kveld og at billettene til 250 kr pr. stk – av totalt uforståelige grunner – ennå ikke er utsolgt.

5 Likes

Kan noen gi meg et et pent tall hvor kursen kan ligge i februar etter flotte resultater på ESMO og primært endepunkt møtt i Initium? Trenger ikke være nøkternt, men delvis realistisk. For å ta med seg inn i lørdagskvelden.

1 Like

Da bør den ha passert 1000,- og en mcap på ~30 milliarder. Henviser igjen til BEMPEG-avtalen der BMS betalte ~20 milliarder for én tredjedel (!) av fremtidige inntekter fra en asset som i teorien kunne kombineres med egne sjekkpunkthemmere (Ipi/Nivo). Og avtalen var i tillegg basert på tidligfasedata a la de som foreligger for UV1-103 i melanom.

Ja, det fremstår «drøyt» med firesifret. Men det er ikke det. Et randomisert POC for UV1 på først mesoteliom og deretter melanom skal i en meningsfull tidslinje prises nord for 50 milliarder (slik jeg ser det).

4 Likes

Og for de som synes det høres spinnvilt ut kan det nevnes at ATH for Nykode tilsvarte en pris per Ulti-aksje på 870 kroner.

5 Likes

200kr, kanskje, med litt govilje.

5 Likes

To hundre kroner på en randomisert UV1 datapakke med POC fra meso óg melanom!? Da spiser jeg gummistøvlene mine fylt med surströmning.

6 Likes

Så du mener man har priset inn 50% sannsynlighet for suksess?

3 Likes

Ulti på 200 kr er det Nykode er priset til i dag.

3 Likes

Jeg håper du har rett, 1000kr+ vil være helt crazy. Bare min posisjon vil være verdt 60m ved denne kursen. Men jeg er faktisk redd for at Ulti blir kjøpt opp og tatt av børs lenge før kursen er så høy. Håper jeg tar feil.

Uansett tviler jeg på at vi får INITIUM før februar mtp at det hørtes ut som vi var ganske langt i fra 70 events, rett meg om jeg tar feil.

1 Like

Mener egentlig at spørsmålet blir vanskelig å svare på fordi det er så mange faktorer som spiller inn. Men vi får se hva den står i når februar kommer. Tror du kursen er over 200kr i februar?

1 Like

Med den risikoen som eksisterer synes jeg det er uforsvarlig at du er investert dersom du kun har troa på 100% oppside😅

Dersom både NIPU viser gode OS-data og INITIUM møter PE mener jeg kursen bør stå over 500kr. Oppkjøpet burde ligge over 1000kr dersom det blir aktuelt.

6 Likes

Styret vil jo aldri (heldigvis) selge selskapet for en slikk og ingenting når avtaler som BEMPEG eksisterer og CPI-markedet er verdt så mye som det er. Til det er eierstrukturen for god og den latent enorme verdien av UV1 POC for stor :slight_smile:

Hadde PFS-endepunkt i NIPU blitt møtt av BIRC i juni kunne kursen fint ha vært 300+ i dag.

3 Likes

Jeg investerte med et slags target på 200-300kr da jeg kjøpte for 70kr for snart 3 år siden. Men dette er en ting jeg kan bli meget happy av å ta feil på :slight_smile:

3 Likes

Håper virkelig du har rett her!

1 Like

Det vil være fullstendig avhengig av om det innen fem måneder er kommet istand en lisensavtale eller satt fra bud på selskapet.

Forutsetningen om at det i dette tidsrommet vil foreligge et klinisk resultat, anser jeg ellers er høyst usikkert.

Men greit, jeg legger hodet på blokka og sier: Uten lisensavtale eller bud 500 kroner. Med avtale / bud vil kursen være firesifra (hhv 1 200 og 2 400).

6 Likes

Nå synes jeg det blir mye luftige anslag fra folk her. Jeg baserer meg heller på noe som man allerede har kjennskap til, nemlig markedets reaksjoner (så langt) på nyheter fra Ultimovacs, og spår derfor følgende videre kursutvikling:

Ned til rundt 65 kr på signifikant forbedret OS og PoC for UV1 på ESMO.

Og så videre ned til ca. 45-47 kr på HR<0,73 på INITIUM. HR<0,60 vil kanskje kunne kjøre den ned til 41-42.

Jeg tror det kan være lurt å selge på dette tidspunktet, men hvis man har litt is i magen, så ser jeg for meg at vi kommer oss greit ned på 30-tallet når bare FOCUS leser av.

2 Likes