Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Ja, hvis noen tør å slenge såpass store bunker med dollars på bordet etter BEMPEG-fiaskoen…?

Jeg ser heller for meg non-exclusive dealer av typen indikasjon for indikasjon.

Et big bang oppkjøp er jo en drøm på rett prising, men leser INITIUM av som forventet, og vi får oppdaterte OS-data på NIPU om 6 mnd som viser signifikant forskjell mellom armene så skal det heftig store beløp på bordet for å kompensere for hva enkeltavtaler kan gi.

Jeg mener å ha lest at det røflig finnes 120 indikasjoner, men ca 12 som regnes som de mest vanlige.

5 Likes

Hva med Moderna sin kursstigning på 140 milliarder den dagen resultatene for deres persontilpassede mRNA vaksine ble offentliggjort, selv om konfidensintervallet så vidt touchet over 1.00. Det er jo real world evidence! En generell vaksine som UV1 er jo mere verdt.

5 Likes

Du har svart på hvit avtaler som er gjort i en tid der renten ikke er 4.5%, der en DCF analyse gir helt annen present value. Det er ingen tvil om at nåverdi av fremtidig cash flow er vesentlig lavere nå pga at WACC (vektet snitt av kost av kapital) er mye høyere enn den var. Så jeg ville nok bare pga det være noe konservativt med å sammenligne direkte.
Så har du inflasjon som jobber motsatt hvor samme pengesum som da er mindre verdt i dag og som kan tyde på høyere sum kan være mulig. Men alt i alt er markedet rævva i dag.

Sier ikke at vi ikke får en god pris om UV1 og Initium blir knallbra samt NIPU overrasker med gode OS data. Bare at vi må være forsiktige med sammenligningene.

12 Likes

Noen momenter å ta med i sine vurderinger:

  • Historisk har drug prices steget mer enn inflasjonen
  • Etablerte legemidler kommer lettere under prispress fra myndigheter og politikere
  • Nye legemidler hjelper BP til å sette nye og høyere prisnivåer
  • Dollarkursen er svært gunstig for tiden
10 Likes

Thank God for at vi har forum som gjør at vi kan være helt, høflige uenige om dette. WACC og inflasjon er greit, men det rokker ikke ved den fundamentale verdien av en vaksine med et randomisert POC på hTERT.

12 Likes

Ser fram til et nytt kjøkken i mitt nye hus

1 Like

Slutt å drømme, og ha et perspektiv på 3-4 år! Vi ønsker jo helst gode Longvac-resultater i 2026 før et BP flyr av gårde med U!

1 Like

81177p

24 Likes

Hvorfor det? Det ene ekskluderer vel ikke det andre? Skal vi håpe på en stagnert aksjekurs?
Merkelig måte å tenke på.

6 Likes

Velkommen inn i årets siste kvartal, et kvartal som kan bli det mest spennende på lenge. Mulige triggere står nærmest i kø.

Aksjonærer med et tilbakelent tre - fire års perspektiv på sin investering, vil gå glipp av mye. Allerede denne måneden.

5 Likes

Når tror du vi får vite om alternativ avlesning av INITIUM? Q3 pres 8. nov kanskje?

1 Like

Om ikke før så må vi få en oppdatering ved Q3. Nettopp dette er noe av det aller mest spennende vi står overfor de nærmeste ukene. Er man allerede i drøftinger med FDA?

Red.
Kanskje er Bristol Myers Squibb allerede med i loop’en. Men det får vi neppe vite.

2 Likes

Tviler på at de vil informere noe om dette før det i tilfelle er avgjort. Kan føre til uønsket spekulasjon.

2 Likes

U har altså allerede begynt å sondere mulighetene for alternativ avlesning etter q2 pres (22/8). Og får de OK på f.eks å lese av 18 mnd etter sist inkluderte pas. i INITIUM, så snakker vi januar 2024. Da vil det fort være naturlig å melde det på q3 pres.

4 Likes

Det store deler av markedet ikke tør å ta innover seg, er at den mest relevante forskjellen mellom INITIUM og historiske sammenlikninger, er UV1. Alt som er delt tilsier at pandemien verken har ført til mer sensurering eller friskere pasienter, eller at det er holdepunkter for at sykehusene er blitt bedre til å bruke Standard of Care. (Korriger meg gjerne)

5 Likes

Det er vel ikke usannsynlig at både management og styret nå er mer på ballen kommersielt enn de noensinne har vært tidligere. Om få dager kan man få ekstreme resultater i Nipu-studien (ta høyde for indikasjon og for resultatene som er presentert så langt) og deres egen studie går så bra at de må finne alternative løsninger for å lese av. Det kan skje veldig mye før jul, tror jeg.

2 Likes

De har åpenbart sendt inn sitt forslag til FDA. I mange tilfeller har FDA en timeline på når de må komme med svar. Typisk 60-90 dager. Er det ikke sånn @Roc ? Kan hende de har bedt om et face-to-face møte og så klart, og da må FDA schedule møtet innen så og så lenge. Jeg har inntrykk av at FDA ofte velger å sende WRO istedet for å gi F2F-møter. De begynte å snakke om dette for 6 måneder siden, så en update med respons fra FDA burde kunne komme når som helst. Jeg tipper de ventet til de hadde en follow-up godt over median PFS for referansestudien før de sendte inn requestet, for å vise hvordan events ikke forandret seg godt over forventet tidslinje. Jeg tenker oktober/november er et tidspunkt å forvente update fra FDA på med request sendt inn på 14-15mo follow-up.
image


Sources:
https://www.fda.gov/media/84040/download#:~:text=4.,biosimilar%20biological%20product%20development%20program.
https://www.fda.gov/media/172311/download

19 Likes

Både i NIPU og i INITIUM så bruker man BMS sin Opdivo (nivolumab) Plus Yervoy (ipilimumab), så da er det jo interessant at det i artikkelen som @nordpolen har linket opp står:

" Bristol Myers Squibb is the drugmaker with the most drugs potentially losing exclusivity this decade as Revlimid, Eliquis and Opdivo face down the competition. But BMS, expected to be among the most active M&A dealmakers in years to come, has been hard at work shopping around for its next blockbusters, even after its $74 billion megadeal for Celgene in 2019 and its $13.1 billion buyout of MyoKardia last year"

Slik ståa er nå ville jeg tror at BMS og Ultimovacs måtes ganske ofte, it makes kinda sense.

12 Likes

Det har blitt snakket mye om at big pharmaene forsøker å utvikle sub cutaneous-formuleringer av sjekkpunkthemmerne for å redde patentene, men de twitter KOL’ene jeg følger har liten tro på at scICI vil ta over markedet pga utfordringer med uptake, bioavailability, økt forekomst av ADA.

Man må for eksempel gi en høyere dose, som i noen pasienter vil tas opp lettere og kunne gi høyere tox, etc etc.

Av den grunn burde ikke biosimilar-produsentene som har sjekkpunkthemmere på agendaen overses som partner-opportunities for UV1.

8 Likes

Rimelig å tro at det allerede har skjedd. Men to spørsmål til dette: (i) Hvorfor er det “åpenbart”? og (ii) Hva betyr det I denne sammenhengen at Ultimovacs er innvilga Fast Track?

2 Likes