Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Må ha 2 ting i toppen samtidig, både være long, men samtig kunne trade kortsiktigtig fra en annen konto. Har sagt på chatten at jeg kjøper kortsiktig 10k Ulti frem mot ESMO om vi kommer ned mot kr.91 igjen. Gap både oppe og nede her selv om det nede er marginalt,

2 Likes

Jobbet du hardt for å unngå å kjøpe på 70?

2 Likes

Veldig godt poeng @Fornybar med biosimilar.

BMS sin ipilimumab mister patent i 2025, mens BMS sin nivolumab mister patent i 2028.

Biosimilar må jo gjennom fase 3 de også, så det tar jo litt tid. Men det er perfekt med tid for en biosimilar-produsent å gjøre den jobben frem til 2028, og launch da, men med en fase 3 sammen med UV1.

På vanlig drugs faller jo prisene som en stein, men på biosimilarer får man fort 70% av «patent-pris», hvilket betyr at det er et tap for BMS når det går av patent, men fortsatt gode inntekter.

Hvis derimot en biosimilar av Opdivo og Yervoy lanseres med UV1 så er det lett å forestille seg at disse mindre, men fortsatt gode, inntektene for BMS deiser i bakken.

BMS har vel ikke annet valg enn å være kjappe i avtrekkeren og overby alle biosimilar-produsenter.

11 Likes

Xbrane er i gang preklinisk med både Opdivo og Keytruda biosimilars.

4 Likes

Jeg vet det er en del små og større sparere som har kommet inn i løpet 70-80-range, og som ikke har satt seg inn i selskapet. De kan sitte med 30-40 % gevinst, og si seg fornøyd med det. Velbekomme. Ta vinst, move on.

Ellers har vi noen aktører som sitter feil vei (les: short) og vil prøve å forsvare posisjonen sin. “Lykke til” med det!

Det er også en del tradere som handler på volum og bevegelse, og svaier lik sivet i vinden.

Så er det robotene som jobber i boka, vi ser dem hele tiden. Jukker på kursen, først den ene veien, og i neste sekund den andre veien.

Og med svingningene kommer også volumet.

Alt dette, og mere til, kan være greit å ha i bakhodet når det skal legges strategi for resten av høsten. Hvis investeringstesen er “UV1 fungerer, og vil revolusjonere kreftbehandling det neste tiåret” så blir alt det ovenfornevnte støy. Om kursen kryper opp mot 130, eller bikker ned mot 91 er irrelevant.

Etter meldingen om esmo vil jeg si at “risk” delen av r/r regnestykket sank ennå noen hakk. Neste justering av risk er selve Esmo (ser bort fra 4-årsdata pga lav n).

Jeg har gått på noen stygge smeller, og realiteten i frasen “1 av 10 lykkes” har i aller høyeste grad tæret på kapitalen de siste årene. Skal jeg fortsette å fremme forskning og medisinsk utvikling er jeg avhengig av at noe går stang inn snart.

Jeg har egentlig sprengt rammen for enkeltselskaps andel av porteføljen, men det som bygges opp til de neste ukene tror jeg blir min “once-in-a-lifetime” - moment. Jeg har ennå ikke kjørt gearing, men vurderer neste knepp i eksponeringen etter esmo.

16 Likes

Da var jeg tilbake fra en lynrask runde polo med min gode venn Chris Boerner. Han vrikket ankelen i tredje chukka, så det ble god tid til å diskutere UV1. Skal hilse til tråden :cowboy_hat_face:

8 Likes

Jeg sitter i saunaen med Carlos på The Well! Han synes det er very very hot🔥

6 Likes

Mange her på tråden, meg sjøl medregna, kjenner seg nok godt igjen i det du skriver her, @HO5

Er på hytta med Jens. Driver rypejakt. Har skutt 66 til sammen nå. Trodde kanskje vi faktisk skulle klare 70 i år, men har blitt helt skrapa de siste dagene. Ikke fugl å se.

5 Likes

Sitter på Skipperstua i Bergen med Egberts og Malene. Vi har problemer med å åpne en flaske med Champagne.

7 Likes

Siste resten av “klump i magen” forsvant med esmo-meldingen.
Sky is the limit, så nå er det mer et spørsmål om hvor høyt skyene flyr. Er det lavt skydekke, eller skal vi helt ut til nordlyset.

14 Likes

« Jeg har egentlig sprengt rammen for enkeltselskaps andel av porteføljen»

Porteføljen min er Ultimovacs. :partying_face:

11 Likes

Veldig mange som har truffet prominente folk i dag da. :rofl:
Jeg har vært på fjelltur med meg selv, og kan rapportere om at turkameraten var extremely bull på U. Samme hva jeg spurte om så svarte han BMS.

17 Likes

Hentet fra Crayon-tråden:

“…vi nå på et stadium der man skulle forvente en avlesning av studiet dersom vaksinen ikke har effekt” - vet ikke når han sa dette, men det tidspunktet er vi langt forbi nå.

7 Likes

Tenker vi nærmer oss et punkt hvor Janus må starte inndekning. De sitter så vanvittig feilplassert nå. Dette bør bli en skvis av en annen verden, og jeg har planer om å følge med på den live!

3 Likes

12 Likes

bilde

9 Likes

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår denne kampanjen mot Janus. Så lenge ULTI verken er kjøpt opp av BF ei heller kan vise til endelige, uomtvistelige og kurssprutende resultater, er det vel enn så lnge grunn til å holde an litt.

3 Likes

Var ikke det i august i fjor som var forventet om kontroll+eksperiment gruppene ble like raskt dårligere som tidligere studier som CM067?

2 Likes

En del av grunnen til at kursen har vært så dårlig, er nettopp Janus sin shorting av aksjen. Det har de gjort gjentatte ganger når kursen har begynt å bevege seg opp.
Har du aksjer i U eller henger du bare rund her for å forsøke og provosere til ett eller annet?

1 Like