Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Helt enig i det jeg siterer, men at de har en algoritme som øker shorten når kursen går over en satt grense, kan til og med være dynamisk grense, er ikke noe indikasjon for at di sitter og følger spesifikt med på Ulti.

3 Likes

All Late-breaking abstracts accepted for presentation at ESMO Congress 2023 as Proffered Paper or Mini Oral (prefix LBA) will be published online via the ESMO website at 00:05 CEST on Thursday, 19 October 2023.

Kan bli greit volum torsdag og fredag 19-20/10.

3 Likes

Dette tror jeg så nærme spikeren på hodet vi kommer. De har garantert fingeren på pulsen til selskapet time for time. Tror mer på at det nå begynner å gå opp for dem at de må ta en avgjørelse om de skal fortsette eller forsøke å dekke inn.

Dersom vi ikke ser noen inndekning før ESMO, er jeg forberedt på nok et forsøk på negativ tolkning av resultatene derfra så sant det finnes en eneste liten mulighet for der.

Vi ser jo tydelig at det er roboter eller robotlignende fenomer som forsøker å styre kursen så godt de kan om dagen.

Den fredagen, og påfølgende mandag, har jeg tatt meg fri.
Ved “good shit” vurderer jeg å stikke til skogs søndag kveld , fyre et bål, høre på knitringen, jekke noe godt til glasset og kjenne på allmuens enkle nytelser - neste gang tar jeg med butler!

20 Likes

Det Janus og algoen heller ikke vet er at Helland ligger i hardtrening for å kunne snakke både på innpust og utpust. De tildelte ti minuttene vil dermed tilsvare 20 minutters banebrytende innhold i dagligtale. Da snakker vi!

2 Likes

Hvorfor ikke ta fri på torsdag?

1 Like

Det vil i så fall bli et svært patetisk forsøk.

2 Likes

All Late-breaking abstracts accepted for presentation at ESMO Congress 2023 as Proffered Paper or Mini Oral (prefix LBA) will be published online via the ESMO website at 00:05 CEST on Thursday, 19 October 2023.

Vi får satse på en god langhelg :crossed_fingers:

3 Likes

Vi har iallefall solgt mye skinn her, så det skal bli godt å få skutt noe bjørn😃

7 Likes

Hvis markedet er i stand til å lese et abstract, tolke “good shit” og reprise U til riktig nivå den torsdagen skal jeg GLADELIG gå på jobb, rydde pulten og klargjøre for neste fase av livet.

Sannsynligvis må jeg vente på INITIUM før jeg kvitter ut. Har ikke solgt et eneste skinn ennå. Ingen gearing, fast jobb, bred portefølje, obligasjoner i bunn. Men ved positiv U blir det level up.

10 Likes

Ikke glem at det er elgjakt. Vi jakter på skogens konge.

I utgangspunktet tror jeg faktisk Janus har tenkt korrekt.

  1. Shorter man flere fase 2 selskaper er det nok flere som går inn, enn som ikke gjør det
  2. Funker medisinen ikke på en indikasjon, så øker sannsynligheten på at den heller ikke funker på neste indikasjon.

Og jeg er i så fall enig med Janus; den der “flere skudd på mål”-argumentasjonen holder ikke alltid mål.

Så når da NIPU i juni ikke traff på PFS, det primære endepunktet, ved avlesning, og samtidig forventningen til INITIUM var høy, så var det jo en logikk i å tenke at;
“når NIPU feiler, så øker selvsagt sannsynligheten for at INITIUM feiler også”,
så;
“hvorfor ikke kjøre på nå som stemning i lang tid var stigende og har dratt opp kursen”.

At Helland uttalte at det var positive tegn på overlevelse kan jo ha blitt tolket av Janus som “forsøk på å bortforklare/ pynte på resultatene”.

19 Likes

Må ikke det å få akseptert LBA (og endog få holde muntlig presentasjon) på ESMO nærmest betraktes som bevis på at det er gode OS data ? Er det ikke også mest trolig at Janus følger såpass med at de vet dette?

Beviset kommer først når data presenteres…men LBA er en vesentlig derisk av om bevis faktisk kommer

1 Like

Helland meldte i juni at UV1 armen hadde klinisk relevant, forbedret overlevelse (men at data ikke var tilstrekkelig modne til å kunne konkludere endelig). Kriteriet for å presentere data på ESMO fra randomiserte studier er at de har betydning for klinisk praksis. Et nøytralt eller negativt signal ville ikke blitt presentert.

Konklusjonen er uunngåelig at signalet på overlevelse er positivt. Styrken kan variere, men det var åpenbart “sterkt nok” til en muntlig LBA. Er vi heldige er det signifikant allerede, eller så er det slik at Helland kan presentere data som sannsynliggjør at signalet blir signifikant innen (relativt) kort tid.

Man skulle tro at Janus fulgte godt nok med til å skjønne dette. Men det ser vitterlig ikke ut som de gjør det. Ei heller selgeren som viste seg i dagens sluttauksjon (ser på dere, inven2).

7 Likes

Vel, det skal jo være gode data for å få akseptert LBA og gis tilgang til muntlig presentasjon av disse. Mer enn en “bortforklaring/pynting” av dårlig PFS…

Edit : Derfor er poenget mitt også…

Ville vært rart om Helland hadde stått på ESMO og presentert data som sa det motsatte av det hun har påstått tidligere? Man må jo nesten gå ut ifra at de underbygger den tolkningen hun har gitt?

6 Likes

Jo, at Janus’ forvalter leser børsmeldinger fra selskapet de shorter, er nok sannsynlig.

Men denne børsmeldingen sa (ganske utrolig) ingen ting om at Helland skal presentere nye data i et “Late Breaking Abstract” - og det er slett ikke usannsynlig at forvalteren lot være å grave videre. Tenkte gjerne som @Snoeffelen skriver at de “lovende signalene” var sminking og sjøltrøst.

2 Likes

Nå er @polygon på ferie, men greit å gjenta når de samme diskusjonene (og eventuelle forvirringene) gjentas.

11 Likes

Man har først 100% sikkerhet når vi har sett dataene, men ut fra reglene for LBA og tittelen på presentasjonen til Helland virker det å komme gode data

Sammenligner vi første kravet for LBA om hva studiet skal omhandle

enten:

" phase II or phase III trials with
implications for clinical practice"

eller

understanding of disease processes

med tittelen på hva Helland skal presentere på ESMO 2023

"“First survival data from the NIPU trial; A randomized, open-label, phase II study evaluating nivolumab and ipilimumab combined with UV1 vaccination as second line treatment in patients with malignant mesothelioma”. "

Så er stikkordet i presentasjonen “survival data”. Mao god grunn til å tro at presentasjonen ikke skal handle om forståelsen av sykdomsprosesser, men klinisk praksis (clinical practice).

Jeg tenker i alle fall på sykehus og ikke forskningsinstitusjoner når man snakker klinisk praksis, dvs sykdoms-behandling. Og hovedmålet med kreftbehandling er jo overlevelse (survival)

Dernest står i LBA-forskriften at:

"Only abstracts for which no conclusive data are available at the time of the abstract submission deadline of 10 May 2023 will be considered for late-breaking status"

Mao, OS-dataene var ikke “conclusive” per start juni 2023, men var på riktig vei, da meldingen fra Ultimovacs 7. juni 2023 skrev:

" ** The trial investigators also observed an improvement in overall survival in the UV1 arm over the control arm, although the data need to mature before a conclusion can be reached"*

Og i september har dataene modnet slik at de blir “conclusive”, og kan aksepteres iht ESMO 2023 reglement.

Synes tankerekken over er rimelig, og logisk, hvis man sammenstiller all informasjon vi har frem til nå.
Selvsagt kan jeg, og andre, ha misforstått noe, men klarer ikke helt se hva. Fasiten får vi uansett om noen drøye uker.

19 Likes