Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Hvilken eventfordeling gir dette i NIPU? Bare så jeg har tall jeg kan sammenligne med når resultatene kommer 19.okt.

Hvor mye tror du et så godt resultat er verdt? Og hvilke implikasjoner mener du at det har for Initium?

2 Likes

HR vil nok ganske sikkert bli oppgitt i meldingen, mens man får mer detaljert informasjon med grafer på selve presentasjonen. Merk at minimumantallet var 69 i juni, mens nå så vil vi få data for langt høyere antall events.

4 Likes

Utifra 69 eventer viser denne her sammenhengen mellom HR og eventer i kontollarm (tror den er laget av ketilaaj) :

image

1 Like

Det er HR for PFS. Blir det ikke en annen HR for OS? Dette er jeg så dårlig på :crazy_face:

Ja, det blir en annen HR for OS og det er ikke like enkelt å lage en forenklet modell, da vi ikke vet antall total eventer. I figuren over vet vi at totalen er 69, i OS dataene vet vi ikke totalen enda.

14 Likes

Noen som vet om vi kan forvente å få vite PI sin HR for PFS i tillegg til HR for OS den 19. oktober? Eller skal HR for PFS holdes tilbake for publisering i tidsskrift, f eks? LBA-tittelen indikerer kun snakk om OS.

PFS er meningsmålingen, OS er valgresultatet. Vi vet hva teller til slutt.

32 Likes

Forventningen i indikasjonen er relativt rask død ved progressjon. I utgangspunktet er det forventet at de fleste her dør etter veldig kort tid. Så i forhold til de fleste studier, hvor forskjellen kan være veldig stor, kan man her tenke at PFS er nesten lik fordeling som OS vil få rett etterpå. Men om UV1 fungerer delvis, eller immunterapien i seg selv fungerer godt, så kan det gjøre forskjellen på PFS og OS større ved at de med progressjon lever lengre enn man ville forventet.

1 Like

Avanza kan rote litt med antall eiere, det har vært en svak nedgang fra en topp på cirka 1500 eiere siden 2021. I dag har det stabilisert seg litt rundt 1100 fra Avanza. Så 886 er feil (og vil rettes opp igjen).

Den svake nedgangen gjelder alt av vekst og biotek blant småsparere. Ingen enkeltsaker som sådan hos söta bror. Tvert om har de få som har vært vært positive med Sara Mangsbo.

1 Like

ok, ja synes grafen for eiere på avanza generelt ser rar ut, som om noen har laget den med linjal, virker ikke helt “naturlig”, hvem vet hva de holder på med der borte :stuck_out_tongue:

Tydelig at markedet ikke har oppfattet helt at Esmo presentasjonen med stor sannsynlighet tilsier at det ikke var grunnlag for kursfallet etter Nipu rapporten 8/6. Kursen burde jo nå vært på et mye høyere nivå enn den var rundt mai. Ikke minst fordi også INITIUM forsinkelsen øker sjansen for suksess.
Er det makro bildet som er årsaken til at vi ligger under 100 fortsatt?

Årsaken er vel han her :sweat_smile:

2 Likes

Nesten alt salg kan tilkjennes shorten, altså algoritmen som jobber hardt på ask er Janus. Det andre er bare småposter med gevinstsikring som bytter hender mellom småsparere, utenom Myrild AS som har økt kraftig i det siste. Det er bare 300k aksjer som flyttet kursen fra 120 til 70, og vi ser tross shorterne at det ikke er så mye mer som skulle til for å få den over/til 100 igjen. At vi holder oss her tross algoene som presser nedover konstant vitner om en sterk økning av netto aksjer hos både småsparere og Myrild AS. Dette kan gå virkelig ille for shorterne. De må håpe på at alt går galt framover, hvis ikke er de screwed. Men oppgang fordrer en sterk vedvarende optimisme som vi ser nå. Det tror jeg vi har i caset helt til INITIUM er avlest, og da er det vinn eller forsvinn.

7 Likes

Jeg deler din analyse. Hadde jeg hatt mere midler, ville jeg økt ytterligere. Men har som policy å ikke ha mer enn 40% av inngangsverdi i en highrisk/binær aksje

Blir det Gamestop-tendenser her i Ulti? 🫶

Fortsatt relevant.

5 Likes

image
Myrild Myrild Myrild :smiley:

Forøvrig, FTF busted med rent bevis denne gangen i gårsdagens lister. Nordea er midleman.

1 Like

De har nær en halv million aksjer utlånt i Ultimovacs alene.

Fantastisk for sektoren denne praksisen.

Og short posisjonen til Janus er fremdeles uforandret i følge rapporteringen pr. 5.10. De skal ha for å være sikre på sin tro på nedgang.