Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

og det oppkjøpet har vel egentlig ikke vært veldig mye disktuert i tråden.

Er litt det jeg har tenkt. Men det gir jo forsåvidt mening dersom det ikke anses å være relevant i heletatt. Takk :slightly_smiling_face:

1 Like

Det er definitivt mer interessant enn å følge shorten til Janus minutt for minutt

3 Likes

The expiration of drug patents poses a significant risk to major companies, as highlighted in the Scope report (citing Bloomberg data). Specifically, Bristol-Myers Squibb (BMS) stands to lose 79% of its projected 2025 revenue between 2025 and 2029 due to loss of patent exclusivity. To fill the revenue gap, BMS must focus on developing and launching its own drugs or acquiring new therapies and companies in the years ahead. Among the companies most heavily affected by revenue loss from patent expiration are GSK (56%), Amgen (55%), MSD (49%), Lilly (46%), Johnson & Johnson (46%), and Roche (38%).

Gode data vil gjøre UV1 helt dust godt plassert for avtale. Jeg tror BMS vil forsøke å komme inn på eiersiden i Ultimovacs før INITIUM leses av om NIPU gir et POC for UV1.

7 Likes

Flott du lar det stå, vi kan si som en kjent og kjær CEO når aksjonærene er blitt sluppet løs i spørretimen etter en kvartalspresentasjon. “excellent question…”

2 Likes

Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar har jeg lært. Det er vel gjerne det vi er mest redde for, å gi dumme svar.

1 Like

Hørtes ut som et NRK-program :+1:

1 Like

Hvis styret i Ultimovacs er sterke i troen på UV1 og Initium studien spesielt, tror jeg de gjør klokt i vente på disse resultatene før de gjør avtaler med BMS eller andre. Og det er heller ikke kutyme for at BP kjøper seg inn i selskap uten å bli “invitert inn” av styret via en rettet emisjon eller annen transaksjon, og det er nok flere andre potensielle aktører som vil trekke seg om de ser at en konkurrent har negativ kontroll i selskapet med mer enn 10 % eierandel.

Så jeg ser ikke for meg at det skjer noe stort før 2H2024, håper selvfølgelig at kursen er noe helt annet innen den tid. Men oppkjøp og utlisensiering TROR jeg vi må vente på.

5 Likes

Sier bare at jeg tror de vil forsøke, ikke at de nødvendigvis lykkes :wink: Tenker at om de får innpass, så er det på vilkår som styret mener gagner både selskap og aksjonærer. Herunder få UV1 raskest mulig ut til pasientene.

Helt uavhengig av noe slikt, så er det ikke usannsynlig at BMS vil ta UV1 i en fase-3 meso så raskt som mulig gitt gode data.

5 Likes

Det er jo en fordel å ha en fase 3 i en indikasjon uten SOC. Bør være større sjanse for accelerate approval her .

Det er vel slik det vil gå med INITIUM studien til U også - stanses fordi den har positiv effekt:

Novo Nordisk annonserte tirsdag at selskapet stanser en studie som undersøker Ozempics effekt på behandling kroniske nyresykdommer i diabetespasienter. En analyse underveis i studiet viser at behandling ville være vellykket.

Studien skulle egentlig vare i ytterliggere tolv måneder, men ble stanset før tiden etter at en uavhengig komité som har gått gjennom de foreløpige dataene, ifølge Reuters. Uavhengige komitéer kan anbefale å stanse effektstudier før tiden dersom det er tydelige bevis på at et legemiddel vil ha en positiv eller negativ effekt, basert på undersøkelser underveis.

Komitéen konkluderte med at studien viste positive effekter av Ozempic på nyresykdommer.

4 Likes

Tror du må ta med i beregningen at studien til Novo vel hadde 3.500 pasienter innrullert og dermed gir en helt annen statistisk signifikans :man_shrugging:

6 Likes

Dette er fase 3 og interimanalysen er predefinert.

10 Likes

7 Likes

Ref Ultimovacs. Janus i dag samlet verdiendring: -19,20 millioner kroner

18 Likes

Da er det en ny dag med nye muligheter etter en ny melding - ny “byggestein” i Ultimovacs konstruksjonen.

12 Likes

Dette er vel en svært solid melding sett i sammenheng med alle de andre puslebitene som faller på plass. Bekreftelse av at de som har hatt effekt initialt har en vedvarende effekt over foreløpig 4 år. Lover svært godt for INITIUM.

8 Likes
11 Likes

Hei. Hvor høy overlevelse er det uten uv1?

Her har de, ikke overraskende, tatt en snarvei og surra det til for seg selv:

Topplinjeresultatene fra studien vil bli kunngjort etter at kreftprogresjonen har blitt bekreftet hos 70 pasienter, noe som enda ikke har skjedd. Resultatet av studien forventes å bli kunngjort i første halvdel av 2024.

3 Likes

Finansavisen har surret det til, ja. Dog, 4 års overlevelse fra fase1 er jo ikke fullstendig skivebom opp mot en fase2 i samme indikasjon. For meg som aksjonær er det greit at det nevnes så mange ganger som mulig. Sier vel, igjen, noe om kunnskapen - og interessen til finanspressen hva gjelder biotek

5 Likes