Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

13 Likes

Hvilke andre selskaper nevnes?

Nykode og Novo nordisk blant annet

Dobling i Novo hadde tatt seg ut :sweat_smile: Er allerede Europas mest verdifulle selskap :muscle:

4 Likes

Flott omtale om Ultimovacs. Løp og kjøp :wink:

1 Like

Noen løper og kjøper Ulti!

3 Likes

Og Janus snitter opp shorten sin.

Janus står vel fortsatt urørt siden 27.09? De har en track record på ca. ukentlig oppdatering og nå er det ca. 2 uker siden sist. Enten venter de på ny anledning / topp å sette ny short eller så “ligger de på været” og planlegger neste trekk.

1 Like

Vi ser på listene at de overhodet ikke har gitt seg ennå. Men det shortes nå gjennom en annen konto, så det kan være teknikaliteter inne i bildet her som gjør at de ikke er pliktige til å oppdatere.

Ikke 100% sikkert at det er Janus, men FTF pøser ut aksjer til utlån i samme fart som før hvertfall, så noen er det som shorter

6 Likes

Da blir det spesielt interessant å se hvordan dette “plays out” :cowboy_hat_face:

1 Like

De kan også sjonglere innenfor 0,1% rapportgrenser. Så de kan kjøpe tilbake litt på lavpunkter og selge ned tendensene til rally.

3 Likes

image

2 Likes

8268j4

Nå tror jeg søren meg inndekning starter! Finn frem popcornet

Edit: too soon😂

3 Likes

Hadde vært gøy om de 18k på 115 hadde blitt kjøpt… 120 neste

1 Like

826ewn

3 Likes

Disclaimer: ganske ny til biotek. Hvis jeg har grovt missforstått noe, beklager jeg.

Hei. Har prøvd å lese meg litt opp på avtalen BMS gjorde med Mirati, for å finne ut av hva det kan ha å si for ULTI.
Juni 2023 så hadde BMS $8.4b cash & equivalents. $5b av disse er gått til oppkjøpet av Mirati.
Jeg går derfor ut i fra at de sitter igjen med ~$3.4b C&E.
Anser ikke meg selv som kapabel nok til å klare å sette meg inn i hele pipelinen til Mirati, men jeg har forstått det slik at Krazati (adagrasib) er produktet de har komt lengst med.

Fra Healthtalk:

Krazati (adagrasib) er en type målrettet terapi som blokkerer et protein kalt KRAS G12C. Legemidlet hemmer aktiviteten til KRAS G12C i celler, noe som stopper kreftcellene fra å reprodusere seg.

Med min lekmannstenkning så minner dette meg om funksjonen til telomerase.

Slik jeg har forstått det, så er KRAS en mutasjon (som i følge ChatGPT :sweat_smile:) forekommer i ca. 20-30% på tvers av alle krefttyper.
Blandt alle KRAS-mutasjonene så estimerer ChatGPT at G12C forekommer i ca. 10-15% av dem, og er den mest hyppige av de alle.

Dette legemiddelet (og det andre de har under utvikling, riktig nok) har BMS bestemt seg for å bruke ~65% av sin C&E på.
Vi vet også at de har sett noe data fra NIPU studien.

Dersom BMS hadde stor tro på at UV1 fungerer godt mot telomerase, og da til og med i små-cellet lungekreft (NIPU), hadde det ikke vært litt rart å gjøre dette oppkjøpet? Eller kan det spekuleres i å bruke dette i kombinasjon med UV1?
Dersom UV1 fungerer slik vi håper på mot telomerase, så klarer jeg ikke tenke på verdsettelsen på ULTI, gitt at man betaler så mye for legemidler rettet mot KRAS-mutasjoner. Men igjen, det kan være noe jeg har missforstått grovt her.

Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal tolke dette, setter derfor pris på alle innspill.

7 Likes

Veldig enkelt: du må tenke at om et BP ser at risikoen for å ikke få noe til markedet fra et oppkjøp (Mirati), og den risikoen for å få betalt er 50/50, så må de helst ta to slike bets til for å ha en fremtidig kontantstrøm.

du ser bare på Total Adressable Market, og kontantbeholdning, begge er veldig naive utgangspunkt. Jeg ville startet med å se på risiko, altså hvor gode data har Mirati. Og hva mer i pipen finnes det, medisiner i salg allerede osv. Når det kommer til kontant beholdning, så kan et selskap som generere slike summer penger, lett låne eller utstede bonds.

Jeg ville ikke gjort en slik kobling som du gjør her, så jeg var usikker på om jeg skulle svar e deg noe som helst :confused:

2 Likes

Bristol Myers Squibb expects to finance the acquisition with a combination of cash and debt.

1 Like