Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

De har cash til INITIUM readout, etter det må noe skje, på ene eller andre måten.

2 Likes

With a median age that is now close to 75 years (the baseline was 70.5), one can begin to speculate that UV1 has other benefits in addition to treating cancer :wink:

Seriously, this is yet another strong indication that INITIUM will produce positive results in a few months :+1:

https://x.com/bio_polygon/status/1712371599490625784?s=20

18 Likes

Ja. Er det noe bioteks respekterer så er det REK og samtykke. Med god grunn.

4 Likes

image
Et fint syn dette :wink:

10 Likes

Hypoteser er fint, så bare fortsett.

Hvor på langsiden tror du janus befinner seg om så?

Det kan jeg umulig mene noe om, men de investerer også på vegne av proffe klienter.

Håper virkelig ikke at det er en hedge, men at posisjonen er deres, og at de brenner seg kraftig!

Ironisk nok…

Den spekulasjonen er interessant - tror du den blir undersøkt av U?

håper jeg du også tuller :flushed:

2 Likes

Synes det er merkelig at Janus ikke har begynt inndekning nå… Mulig det ligger noe større bak som det spekuleres om her. Uansett er det deilig å se anus blø!

1 Like

Kan jo hende de begynte i dag :wink:

1 Like

Utfyllende svar til @drdr:

De har cash til H2-2024. Her er hva som står i siste rapport (Q2, 22.08.24):

“Ultimovacs expects that the current cash resources will support operations to H2 2024, based
on current programs and plans, i.e. through the reporting of overall survival data in NIPU and
the topline readouts in INITIUM and FOCUS. The extension of the timeline for INITIUM topline
readout has minor cost implications for Ultimovacs.”

https://newsweb.oslobors.no/message/597488

3 Likes

En av de viktigste grunnene til at jeg har vurdert min hypoteste over som en mulighet. Flere byks den siste tiden, på fundamentale gode nyheter, og allikevel INGEN inndekning.

1 Like

Og fortsatt har vi igjen de 3 tyngste driverne i de kommende ukene og månedene:

1. NIPU / ESMO
  2. TET plattformen
  3. INITIUM
5 Likes

Altså. De må jo kjøpes i markedet. Så selv om det sitter en stor aktør bak, så må det på forhånd være avtalt et salg frem i tid - slik at ikke dekningen må gjøres på free-float.

Hvem skal være med på den dealen? Mulig noen store vil ha mer - eller BMS whoever - posisjonerer seg for inngang. Men jeg tviler på noen vil selge, med mindre det faktisk også er FTF som har gått med på salgsavtale, men først låner tilsvarende ut til short (men det gir null logsik mening - og så brødhuer kan de jo ikke være)

hånk

5 Likes

Har BMS lov til å sette short da? De sitter jo på innsideinformasjon

Er nok flere som vurderer å kaste ut litt her ved 130kr så kan være et fint sted for Janus å redusere shorten dersom de ønsker det. Det går i rykk og napp nå. Nervøst - oppover :rofl:

De har jo ikke lov, men Janus kan jo gjøre det på vegne av de.

Og det vil jo vise seg i ettertid - og den gamblingen tror jeg ikke de ønsker.
Da vil det heller være at Janus shorter på vegne av et helsefond av størrelse, og at det finnes en avtale et sted med FTF om blocksalg. Jeg ser ingen andre enn eventuelt Inven2 på listen som skulle orke noe slikt.

1 Like

At BP skal shorte et biotek selskap de samarbeider med er jo ganske søkt. Det vil jo ødelegge ryktet deres betraktelig.

2 Likes

Kjenner ikke caset godt nok, men er en emisjon etter gode nyheter helt utenkelig? I så fall vil jo de største delta, og på den måten kan eieren som hedget, dekke posisjonen uten å handle i det åpne markedet.

Det blir kanskje oppkjøp direkte, om ESMO viser slående gode resultater?